OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door busfanNL »

Ja dat klopt inderdaad. Hiervoor was dat de 8479 en reed de 8341 op lijn 177. Dit is dus nu omgedraaid.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

ArrivaBas schreef:Ik doel inderdaad op de bussen die 2 jaar geleden voor Brabant nieuw besteld zijn.
Overigens was de 8610 een proefbus uit Friesland, maar die is later in Oost-Brabant terechtgekomen en uiteindelijk overgeheveld naar Alblasserdam.
De 8610 is toen ie naar Brabant kwam begonnen in Breda om via Oost Brabant/Schelluinen in Alblasserdam terecht te komen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door OmniLezer »

ArrivaBas schreef:En nog een goed scherpe en heldere foto ook. :pos:
Ik kom al dagen rond 16:05 de SRR/MRDH-Grijze 8341 op dezelfde rit op de 176 naar Dordrecht tegen. Veelal ook dezelfde chauffeuse. *bus*
Deze reed vaak genoeg op andere lijnen. Zo zat hij ook op 160, 171(zoals op de foto)/172.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
drentheicm
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:41

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door drentheicm »

Luxe in Tilburg Stad: op dit moment een Volans Volvo op lijn 1 9.40 Centraal Station richting Noord Quirijnstok.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door MdJ »

Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Past het beste hier denk ik zo... ik kwam vanmorgen een sleep kolenwagens zonder loc ervoor tegen tussen Boxtel en Best in. De aannemelijk bijbehorende locs kwam ik iets daarvoor al los rijdend tegen.
Volgens een melding op Somda was de bewuste kolentrein daar stuk gegaan, maar desondanks ging dit keer de hele treindienst gewoon door via de overige sporen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ArnoArriva
Berichten: 94
Lid geworden op: ma 27 feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ArnoArriva »

MdJ schreef:Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.
Is dat in Utrecht?
Favoriete bus - >7809!
Groet Arno
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Maurice Hooikammer »

Kwam vandaag een 66xx'er of 67xx'er van Veolia tegen op de A28 bij Zwolle richting het noorden. Iemand enig idee waarom dat zou kunnen zijn?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Milco »

Deze bussen krijgen als het goed is eind dit jaar logo's (en kleuren?) van Connexxion voor zover ik heb begrepen. Wellicht gebeurt dat ergens in Noord-Nederland of zo?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ArrivaBas »

ArnoArriva schreef:
MdJ schreef:Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.
Is dat in Utrecht?
Qbuzz 4xxx is Utrecht, maar het had net zo goed in GD kunnen zijn inderdaad.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

De nummers zeggen tegenwoordig iets minder omdat ze door elkaar zijn gaan lopen. (De Dubbelgelede HESS'en zijn bij hun komst naar Utrecht wel naar een 4xxx-nummer omgenummerd, maar de Citaro LE's rijden in het geel met hun Groningse 3xxx nummer)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

De 12561 reed vandaag met 7 i.p.v. 10 bakken ICM, dat maakte 'm toch wel heel knus (lees: ik kon zogauw geen plek vinden waar ik er nog in kon stappen - op normale lengte is dit al veruit de drukste spitstrein)
Vervolgens ontstond er een storing tussen Rotterdam en Gouda waardoor het Rotterdamse deel voor de 1763 teveel vertraagd raakte om nog bijgeplaatst te worden. Die trein reed dus alleen met het losse zesje uit Den Haag wat wederom behoorlijk te klein was.
Nu informeert NS in zo'n geval de reizigers hier natuurlijk niet over: het was dat de machinist die ook terug moest lopen in het voorbijgaan wat reizigers informeerde dat er geen tweede stel bij zou komen. Al deed het dan wel weer even stoom uit de oren komen dat de HC vervolgens de reizigers ervan de schuld ging geven dat het voorin zo druk was omdat iedereen daar instapte. Tja, wat wil je als dat losse stel wel gewoon op spoor 11Z geparkeerd is en de reizigers die keurig verspreid over de rest van het perron staan te wachten nog welgeteld 3 minuten hadden tot vertrektijd. Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Meltrain »

De tot Eindhoven ingekorte 3527 rijdt met DDZ-VI.
Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!
Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Jurre »

Vanmorgen TCR Qliner 79 op lijn 5 in Tilburg. Zag hem rond 9.40 bij het CS dus zal wel een versterkingsrit zijn geweest naar Stappegoor.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door OmniLezer »

Meltrain schreef:De tot Eindhoven ingekorte 3527 rijdt met DDZ-VI.
Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!
Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)
11 bakken VIRM is ook een beetje magisch hoor. binnen 3 minuten 300 meter uitlopen als het 12 bakken waren, is ook wel snel. Dan heb je wel gerend, want dat is een afstand van 300 meter.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door JWM »

6 km/h is echt geen bijzondere loopsnelheid.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door cassie127 »

Syntus 3051 op lijn 200 naar elburg
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door JWM »

Wat is afwijking?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door marvinkok »

Dit is een reservebus die in alle concessies gebruikt kan worden. Daarom is ie ook wit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

OmniLezer schreef:
Meltrain schreef:
Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!
Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)
11 bakken VIRM is ook een beetje magisch hoor. binnen 3 minuten 300 meter uitlopen als het 12 bakken waren, is ook wel snel. Dan heb je wel gerend, want dat is een afstand van 300 meter.
Maargoed, ik neem aan dat dat over een perron is waar je de ruimte hebt Meltrain? Ik loop in zo'n situatie, bv. soms 's ochtends in Amersfoort, ook weleens een stuk naar voren langs de trein maar qua tijd beperkt dat zich dan wel tot hooguit 6 bakken doordat je zo af en toe wel tussen net uitgestapte reizigers door moet slalommen.
In de situatie zoals hier beschreven ging het echter om reizigers die op een plek aan het perron stonden waar het tweede treinstel normaal wel gestaan zou hebben, dus als die naar achterin wilden ga je al gauw richting de 12 baklengtes teruglopen. En bedenk daarbij dat je in een hele kudde reizigers loopt dus niet echt kunt doorlopen (hoewel ik gister de iets langere looproute via perron 12 naar 11B nam en zo de massa kon inhalen, dat maakte het verschil tussen zitten en staan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Meltrain »

In mijn geval betreft het (ook) spoor 6 te Amersfoort. ;)
Ik loop namelijk meestal door naar de voorste bak van het Rotterdamse deel en dan kom je dus langs 11 bakken (de twaalfde stap je namelijk in, @ OmniLezer). ;)
Maar dan nog is het vaak rennen langs de reizigers die op spoor 7 staan, aangezien spoor 6 meestal helemaal vol met reizigers staat.

(Vandaag bestond echter zowel het Haagse als Rotterdamse deel van de 1758 slechts uit 4 bakken, dus liep ik maar langs 7 bakken. Opmerkelijk genoeg had ik nog steeds een vierzitter voor mezelf tot Utrecht.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Da's niet heel extreem opmerkelijk hoor. D'r is een reden waarom ik 's ochtends altijd in het Rotterdamse deel plaatsneem en dat is niet dat ik bij de trap uitkom in Utrecht (want dan kon ik ook voorin het Haagse deel gaan zitten) :wink: (Het Rotterdamse deel is vanaf Amersfoort gewoon aanzienlijk rustiger dan het Haagse)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door waldo79 »

Vanmiddag kwam het Haagse deel van de 11763 eerder in Ut waardoor de trein in de verkeerde volgorde is doorgegaan naar Amf.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Suus »

Sommige rijtuigen van de Intercity Direct zijn voorzien van grote bagagerekken, waarvoor twee stoelen uit een rijtuig zijn gesloopt, maar dan weer niet alle rijtuigen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Da's niet heel extreem opmerkelijk hoor. D'r is een reden waarom ik 's ochtends altijd in het Rotterdamse deel plaatsneem en dat is niet dat ik bij de trap uitkom in Utrecht (want dan kon ik ook voorin het Haagse deel gaan zitten) :wink: (Het Rotterdamse deel is vanaf Amersfoort gewoon aanzienlijk rustiger dan het Haagse)
Dat het Rotterdamse deel rustiger is dan het Haagse is inderdaad niet opmerkelijk.
Echter, als een trein waarvan normal alleen (hoogstens) de eerste twee bakken vrij rustig zijn, ineens in totaal vier bakken korter wordt, is het wel opmerkelijk dat de voorste bak nog steeds vrij leeg is.
Je zou immers verwachten dat reizigers die normal voorin het Haagse deel stappen 9en niet verder dan Gouda hoeven) nu achterin het Rotterdamse deel terechtkomen en de rest ook wat meer indikt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten