OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
MdJ
Berichten: 3801
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor MdJ » Ma 17 Okt 2016, 17:22

Opvallend aantal UOV gelede wagens zonder informatie op de displays. Omloopnummer op 000. Eentje vertrok om 17:08 vanaf Utrecht CS naar Oudenoord, en twee stuks achter elkaar vanaf Biltstraat naar Neude. Vorige week niet tegengekomen.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25104
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Ma 17 Okt 2016, 19:23

Gevalletje besloten vervoer allicht?
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
wilburg22
Berichten: 498
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor wilburg22 » Wo 19 Okt 2016, 15:47

Een week terug een citea uit brabant gespot op Dordrecht Centraal, hij reed nie top 620, die reed met de gebruikelijke paarse integro.
Woon jij in de Drechtsteden of ga je uit eten in de regio? Kijk eerst eens op Drechtfood, mijn nieuwe website waar ik en een aantal andere reviewers regelmatig reviews plaatsen voor lokale eetgelegenheden.
https://drechtfood.wordpress.com/

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2292
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor dylanwild94 » Wo 19 Okt 2016, 15:59

Dat zal waarschijnlijk de 8610 geweest kunnen zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9549
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Wubbo » Wo 19 Okt 2016, 19:26

Wat is er met het SLT aan de hand? Ik heb al SGM gezien in de (aan elkaar gekoppelde) series 6300 en 5700, en in de 9800, 19800 en de boel die daar verder aan gekoppeld zit rijden meerdere DDZjes rond.

Een losse SGM-3 op het hoogtepunt van de spits (17.13) terwijl maar de helft van de treinen rijdt uit Utrecht richting Rhenen sturen levert trouwens gangpadenwerk op, ook al was het woensdag en herfstvakantie. Dat had NS ook wel kunnen bedenken neem ik aan, maar treinen op lengte rijden als er minder treinen rijden blijkt deze week een hele moeilijke opgave voor het bedrijf.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25104
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Wo 19 Okt 2016, 19:33

Sowieso gaat er wat SLT op aan de 5500 deze week, maargoed, dat zijn maar twee stellen. Die serie schijnt met SLT te moeten rijden omdat DDZ niet snel genoeg zou kunnen keren op het middenspoor bij Den Dolder :?: Teveel trappen voor de machinist??
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9549
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Wubbo » Wo 19 Okt 2016, 20:08

Daar hadden ook wel losse SGM'en kunnen rijden volgens mij, die waren sowieso over uit de 17400...

MetroRET
Berichten: 735
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor MetroRET » Wo 19 Okt 2016, 23:54

Die vindt men te hard glijden op dat lijntje volgens mij

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1954
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Chrysa » Do 20 Okt 2016, 09:02

Witte connexxionbus op de A16 Zonzeel -> Breda net. Wat moet die daar?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25104
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Do 20 Okt 2016, 12:20

Onderweg zijn naar de A27 ri. Sleeuwijk om de Brabantlinerpendel te rijden? Vanuit Heinenoord via A15 - A27 gaat nu immers niet.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1954
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Chrysa » Do 20 Okt 2016, 12:24

Dan ga je via de A59 lijkt me, niet om heel Breda heen.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Michael » Vr 21 Okt 2016, 10:01

Wellicht moest ie eerst nog langs de TCR stalling op het Spinveld?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor mb90 » Za 22 Okt 2016, 10:50

De Stoptrein 31029 doet aan luchtvervoer, want deze rijdt met de D-GTW's 252 en 253 uit de Achterhoek in plaats van een van de LINT-jes.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor marvinkok » Za 22 Okt 2016, 12:13

Dat is normaal in het weekend. Zo krijgen de lintjes wat meer rust. Echter mag een D-GTW niet los rijden tussen marienberg en Hardenberg, dus rijden ze gekoppeld.

Jurre
Berichten: 816
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Jurre » Za 22 Okt 2016, 15:16

Vanmorgen rond kwart over 11 kwam Ambassador 5838 (of 5839?) als R-net 320 Hilversum binnengereden, om later weer richting Amsterdam te gaan.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Michael » Za 22 Okt 2016, 17:57

marvinkok schreef:Echter mag een D-GTW niet los rijden tussen marienberg en Hardenberg, dus rijden ze gekoppeld.


Wat is daar de reden van als ik vragen mag?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31490
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Suus » Za 22 Okt 2016, 18:25

Waarschijnlijk te licht voor de detectie. De elektrische GTW hebben daar geen last van omdat die retourstromen hebben.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9086
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Michael » Za 22 Okt 2016, 18:51

Ah zo. Maar op Tiel-Arnhem wordt wel standaard met 1 stel gereden. Waarom daar dan wel?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9549
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Wubbo » Za 22 Okt 2016, 22:28

Goede vraag wel. Ik dacht ook dat het aan de detectie lag en dan wel aan het feit dat op Elst - Tiel PSSSL (PrikSpanningSpoorStroomLoop) ligt, maar die heeft het baanvak naar Emmen ook volgens dit document. Kennelijk ligt het dan aan de assentellers, maar ik dacht dat de pedalen (die wel liggen op Zwolle - Emmen) ook bedoeld waren voor slecht detecterend materieel?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor marvinkok » Za 22 Okt 2016, 22:36

Het heeft inderdaad met detectie te maken maar hoe en wat precies weet ik zo ook niet.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25104
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Za 22 Okt 2016, 22:57

Is Arnhem - Elst niet in het verleden al aangepast aan slecht detecterend materieel? Daar heeft immers in de NS-tijd nog DM'90 gereden en dat was ook al materieel wat slecht gedetecteerd werd en op veel lijnen niet los mocht rijden.
Op Zwolle - Emmen is dat weer niet van toepassing want daar hebben in het recente verleden nooit diesels op gereden, dus allicht dat het baanvak er daar niet op is aangepast.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9549
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Wubbo » Za 22 Okt 2016, 23:14

PSSSL is inderdaad voor slecht detecterend materieel. Maar dat zijn pedalen ook volgens Wikipedia. Volgens het eerder gelinkte ProRail-document is de beveiliging van Emmen - Zwolle hetzelfde als die van Zuidbroek - Veendam, volgens mij rijden daar ook solo diesel-GTWtjes rond.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11135
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Meltrain » Zo 23 Okt 2016, 10:13

marvinkok schreef:Dat is normaal in het weekend. Zo krijgen de lintjes wat meer rust.

Waarom moeten de lintjes rust krijgen?
Buiten de (brede) spitsuren en op zaterdagmiddag is er sowieso toch maar één in dienst?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1932
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Gekko123 » Zo 23 Okt 2016, 20:34

Doordat Arriva geen reserve heeft voor Almelo - Mariënberg werden de stellen eigenlijk te intensief gebruikt. Er was simpelweg geen tijd voor fatsoenlijk onderhoud, met alle gevolgen van dien in de regelmatige defecten en daardoor uitvallende treinen.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2402
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 24 Okt 2016, 08:08

dylanwild94 schreef:Dat zal waarschijnlijk de 8610 geweest kunnen zijn.

Gisterenmiddag bij Ziekenhuis Dordwijk gespot op lijn 16 naar Alblasserdam.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast