Pagina 7 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 17:22
door MdJ
Opvallend aantal UOV gelede wagens zonder informatie op de displays. Omloopnummer op 000. Eentje vertrok om 17:08 vanaf Utrecht CS naar Oudenoord, en twee stuks achter elkaar vanaf Biltstraat naar Neude. Vorige week niet tegengekomen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 17 okt 2016, 19:23
door Daniel
Gevalletje besloten vervoer allicht?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 19 okt 2016, 15:47
door DrechtBlub
Een week terug een citea uit brabant gespot op Dordrecht Centraal, hij reed nie top 620, die reed met de gebruikelijke paarse integro.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 19 okt 2016, 15:59
door dylanwild94
Dat zal waarschijnlijk de 8610 geweest kunnen zijn.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 19 okt 2016, 19:26
door Wubbo
Wat is er met het SLT aan de hand? Ik heb al SGM gezien in de (aan elkaar gekoppelde) series [serie=Sprinter|2016|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie], en in de [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie], [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Den Haag Centraal19800[/serie] en de boel die daar verder aan gekoppeld zit rijden meerdere DDZjes rond.

Een losse SGM-3 op het hoogtepunt van de spits (17.13) terwijl maar de helft van de treinen rijdt uit Utrecht richting Rhenen sturen levert trouwens gangpadenwerk op, ook al was het woensdag en herfstvakantie. Dat had NS ook wel kunnen bedenken neem ik aan, maar treinen op lengte rijden als er minder treinen rijden blijkt deze week een hele moeilijke opgave voor het bedrijf.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 19 okt 2016, 19:33
door Daniel
Sowieso gaat er wat SLT op aan de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] deze week, maargoed, dat zijn maar twee stellen. Die serie schijnt met SLT te moeten rijden omdat DDZ niet snel genoeg zou kunnen keren op het middenspoor bij Den Dolder :?: Teveel trappen voor de machinist??

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 19 okt 2016, 20:08
door Wubbo
Daar hadden ook wel losse SGM'en kunnen rijden volgens mij, die waren sowieso over uit de [serie=Sprinter|2016|Veenendaal Centrum - Utrecht Centraal - Breukelen17400[/serie]...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: wo 19 okt 2016, 23:54
door MetroRET
Die vindt men te hard glijden op dat lijntje volgens mij

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 20 okt 2016, 09:02
door Chrysa
Witte connexxionbus op de A16 Zonzeel -> Breda net. Wat moet die daar?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 20 okt 2016, 12:20
door Daniel
Onderweg zijn naar de A27 ri. Sleeuwijk om de Brabantlinerpendel te rijden? Vanuit Heinenoord via A15 - A27 gaat nu immers niet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: do 20 okt 2016, 12:24
door Chrysa
Dan ga je via de A59 lijkt me, niet om heel Breda heen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: vr 21 okt 2016, 10:01
door Michael
Wellicht moest ie eerst nog langs de TCR stalling op het Spinveld?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 10:50
door mb90
De Stoptrein 31029 doet aan luchtvervoer, want deze rijdt met de D-GTW's 252 en 253 uit de Achterhoek in plaats van een van de LINT-jes.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 12:13
door marvinkok
Dat is normaal in het weekend. Zo krijgen de lintjes wat meer rust. Echter mag een D-GTW niet los rijden tussen marienberg en Hardenberg, dus rijden ze gekoppeld.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 15:16
door Jurre
Vanmorgen rond kwart over 11 kwam Ambassador 5838 (of 5839?) als R-net 320 Hilversum binnengereden, om later weer richting Amsterdam te gaan.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 17:57
door Michael
marvinkok schreef:Echter mag een D-GTW niet los rijden tussen marienberg en Hardenberg, dus rijden ze gekoppeld.
Wat is daar de reden van als ik vragen mag?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 18:25
door Suus
Waarschijnlijk te licht voor de detectie. De elektrische GTW hebben daar geen last van omdat die retourstromen hebben.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 18:51
door Michael
Ah zo. Maar op Tiel-Arnhem wordt wel standaard met 1 stel gereden. Waarom daar dan wel?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 22:28
door Wubbo
Goede vraag wel. Ik dacht ook dat het aan de detectie lag en dan wel aan het feit dat op Elst - Tiel PSSSL (PrikSpanningSpoorStroomLoop) ligt, maar die heeft het baanvak naar Emmen ook volgens dit document. Kennelijk ligt het dan aan de assentellers, maar ik dacht dat de pedalen (die wel liggen op Zwolle - Emmen) ook bedoeld waren voor slecht detecterend materieel?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 22:36
door marvinkok
Het heeft inderdaad met detectie te maken maar hoe en wat precies weet ik zo ook niet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 22:57
door Daniel
Is Arnhem - Elst niet in het verleden al aangepast aan slecht detecterend materieel? Daar heeft immers in de NS-tijd nog DM'90 gereden en dat was ook al materieel wat slecht gedetecteerd werd en op veel lijnen niet los mocht rijden.
Op Zwolle - Emmen is dat weer niet van toepassing want daar hebben in het recente verleden nooit diesels op gereden, dus allicht dat het baanvak er daar niet op is aangepast.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: za 22 okt 2016, 23:14
door Wubbo
PSSSL is inderdaad voor slecht detecterend materieel. Maar dat zijn pedalen ook volgens Wikipedia. Volgens het eerder gelinkte ProRail-document is de beveiliging van Emmen - Zwolle hetzelfde als die van Zuidbroek - Veendam, volgens mij rijden daar ook solo diesel-GTWtjes rond.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 10:13
door Meltrain
marvinkok schreef:Dat is normaal in het weekend. Zo krijgen de lintjes wat meer rust.
Waarom moeten de lintjes rust krijgen?
Buiten de (brede) spitsuren en op zaterdagmiddag is er sowieso toch maar één in dienst?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: zo 23 okt 2016, 20:34
door Gekko123
Doordat Arriva geen reserve heeft voor Almelo - Mariënberg werden de stellen eigenlijk te intensief gebruikt. Er was simpelweg geen tijd voor fatsoenlijk onderhoud, met alle gevolgen van dien in de regelmatige defecten en daardoor uitvallende treinen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 24 okt 2016, 08:08
door ArrivaBas
dylanwild94 schreef:Dat zal waarschijnlijk de 8610 geweest kunnen zijn.
Gisterenmiddag bij Ziekenhuis Dordwijk gespot op lijn 16 naar Alblasserdam.