OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
busfanNL
Berichten: 830
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » Wo 28 Sep 2016, 22:16

Ja dat klopt inderdaad. Hiervoor was dat de 8479 en reed de 8341 op lijn 177. Dit is dus nu omgedraaid.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9100
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Michael » Wo 28 Sep 2016, 23:12

ArrivaBas schreef:Ik doel inderdaad op de bussen die 2 jaar geleden voor Brabant nieuw besteld zijn.
Overigens was de 8610 een proefbus uit Friesland, maar die is later in Oost-Brabant terechtgekomen en uiteindelijk overgeheveld naar Alblasserdam.


De 8610 is toen ie naar Brabant kwam begonnen in Breda om via Oost Brabant/Schelluinen in Alblasserdam terecht te komen.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor OmniLezer » Vr 30 Sep 2016, 20:41

ArrivaBas schreef:En nog een goed scherpe en heldere foto ook. :pos:
Ik kom al dagen rond 16:05 de SRR/MRDH-Grijze 8341 op dezelfde rit op de 176 naar Dordrecht tegen. Veelal ook dezelfde chauffeuse. *bus*


Deze reed vaak genoeg op andere lijnen. Zo zat hij ook op 160, 171(zoals op de foto)/172.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

drentheicm
Berichten: 11
Lid geworden op: Ma 12 Jan 2015, 16:41

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor drentheicm » Ma 03 Okt 2016, 09:39

Luxe in Tilburg Stad: op dit moment een Volans Volvo op lijn 1 9.40 Centraal Station richting Noord Quirijnstok.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor MdJ » Di 04 Okt 2016, 08:32

Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Di 04 Okt 2016, 22:54

Past het beste hier denk ik zo... ik kwam vanmorgen een sleep kolenwagens zonder loc ervoor tegen tussen Boxtel en Best in. De aannemelijk bijbehorende locs kwam ik iets daarvoor al los rijdend tegen.
Volgens een melding op Somda was de bewuste kolentrein daar stuk gegaan, maar desondanks ging dit keer de hele treindienst gewoon door via de overige sporen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

ArnoArriva
Berichten: 19
Lid geworden op: Ma 27 Feb 2012, 19:17
Locatie: Sliedrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor ArnoArriva » Wo 05 Okt 2016, 16:40

MdJ schreef:Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.


Is dat in Utrecht?
Verliefd op 7809!
Groet Arno

Gebruikersavatar
Maurice Hooikammer
Berichten: 733
Lid geworden op: Ma 02 Apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Maurice Hooikammer » Wo 05 Okt 2016, 16:44

Kwam vandaag een 66xx'er of 67xx'er van Veolia tegen op de A28 bij Zwolle richting het noorden. Iemand enig idee waarom dat zou kunnen zijn?

Milco
Berichten: 3588
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Milco » Wo 05 Okt 2016, 16:51

Deze bussen krijgen als het goed is eind dit jaar logo's (en kleuren?) van Connexxion voor zover ik heb begrepen. Wellicht gebeurt dat ergens in Noord-Nederland of zo?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2412
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 05 Okt 2016, 17:10

ArnoArriva schreef:
MdJ schreef:Qbuzz gelede 4123 op de korte rit van lijn 55 en daarmee op de streekomlopen.


Is dat in Utrecht?

Qbuzz 4xxx is Utrecht, maar het had net zo goed in GD kunnen zijn inderdaad.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Wo 05 Okt 2016, 18:51

De nummers zeggen tegenwoordig iets minder omdat ze door elkaar zijn gaan lopen. (De Dubbelgelede HESS'en zijn bij hun komst naar Utrecht wel naar een 4xxx-nummer omgenummerd, maar de Citaro LE's rijden in het geel met hun Groningse 3xxx nummer)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Wo 05 Okt 2016, 23:05

De 12561 reed vandaag met 7 i.p.v. 10 bakken ICM, dat maakte 'm toch wel heel knus (lees: ik kon zogauw geen plek vinden waar ik er nog in kon stappen - op normale lengte is dit al veruit de drukste spitstrein)
Vervolgens ontstond er een storing tussen Rotterdam en Gouda waardoor het Rotterdamse deel voor de 1763 teveel vertraagd raakte om nog bijgeplaatst te worden. Die trein reed dus alleen met het losse zesje uit Den Haag wat wederom behoorlijk te klein was.
Nu informeert NS in zo'n geval de reizigers hier natuurlijk niet over: het was dat de machinist die ook terug moest lopen in het voorbijgaan wat reizigers informeerde dat er geen tweede stel bij zou komen. Al deed het dan wel weer even stoom uit de oren komen dat de HC vervolgens de reizigers ervan de schuld ging geven dat het voorin zo druk was omdat iedereen daar instapte. Tja, wat wil je als dat losse stel wel gewoon op spoor 11Z geparkeerd is en de reizigers die keurig verspreid over de rest van het perron staan te wachten nog welgeteld 3 minuten hadden tot vertrektijd. Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Meltrain » Do 06 Okt 2016, 08:52

De tot Eindhoven ingekorte 3527 rijdt met DDZ-VI.

Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!

Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Jurre » Do 06 Okt 2016, 11:33

Vanmorgen TCR Qliner 79 op lijn 5 in Tilburg. Zag hem rond 9.40 bij het CS dus zal wel een versterkingsrit zijn geweest naar Stappegoor.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor OmniLezer » Do 06 Okt 2016, 12:16

Meltrain schreef:De tot Eindhoven ingekorte 3527 rijdt met DDZ-VI.

Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!

Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)


11 bakken VIRM is ook een beetje magisch hoor. binnen 3 minuten 300 meter uitlopen als het 12 bakken waren, is ook wel snel. Dan heb je wel gerend, want dat is een afstand van 300 meter.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4480
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor JWM » Do 06 Okt 2016, 12:47

6 km/h is echt geen bijzondere loopsnelheid.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 627
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor cassie127 » Do 06 Okt 2016, 15:00

Syntus 3051 op lijn 200 naar elburg
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4480
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor JWM » Do 06 Okt 2016, 15:47

Wat is afwijking?

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor marvinkok » Do 06 Okt 2016, 16:03

Dit is een reservebus die in alle concessies gebruikt kan worden. Daarom is ie ook wit.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Do 06 Okt 2016, 19:25

OmniLezer schreef:
Meltrain schreef:
Daniel schreef:Moet je dan van ze verwachten dat ze nog op hun gemakje de hele trein langs gaan wandelen?!

Ik loop 's middags vaak in zo'n drie minute (of korter) langs 11 bakken VIRM, dus het kan wel. ;)


11 bakken VIRM is ook een beetje magisch hoor. binnen 3 minuten 300 meter uitlopen als het 12 bakken waren, is ook wel snel. Dan heb je wel gerend, want dat is een afstand van 300 meter.

Maargoed, ik neem aan dat dat over een perron is waar je de ruimte hebt Meltrain? Ik loop in zo'n situatie, bv. soms 's ochtends in Amersfoort, ook weleens een stuk naar voren langs de trein maar qua tijd beperkt dat zich dan wel tot hooguit 6 bakken doordat je zo af en toe wel tussen net uitgestapte reizigers door moet slalommen.
In de situatie zoals hier beschreven ging het echter om reizigers die op een plek aan het perron stonden waar het tweede treinstel normaal wel gestaan zou hebben, dus als die naar achterin wilden ga je al gauw richting de 12 baklengtes teruglopen. En bedenk daarbij dat je in een hele kudde reizigers loopt dus niet echt kunt doorlopen (hoewel ik gister de iets langere looproute via perron 12 naar 11B nam en zo de massa kon inhalen, dat maakte het verschil tussen zitten en staan)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Meltrain » Do 06 Okt 2016, 21:26

In mijn geval betreft het (ook) spoor 6 te Amersfoort. ;)
Ik loop namelijk meestal door naar de voorste bak van het Rotterdamse deel en dan kom je dus langs 11 bakken (de twaalfde stap je namelijk in, @ OmniLezer). ;)
Maar dan nog is het vaak rennen langs de reizigers die op spoor 7 staan, aangezien spoor 6 meestal helemaal vol met reizigers staat.

(Vandaag bestond echter zowel het Haagse als Rotterdamse deel van de 1758 slechts uit 4 bakken, dus liep ik maar langs 7 bakken. Opmerkelijk genoeg had ik nog steeds een vierzitter voor mezelf tot Utrecht.)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Do 06 Okt 2016, 21:35

Da's niet heel extreem opmerkelijk hoor. D'r is een reden waarom ik 's ochtends altijd in het Rotterdamse deel plaatsneem en dat is niet dat ik bij de trap uitkom in Utrecht (want dan kon ik ook voorin het Haagse deel gaan zitten) :wink: (Het Rotterdamse deel is vanaf Amersfoort gewoon aanzienlijk rustiger dan het Haagse)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

waldo79
Berichten: 3634
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor waldo79 » Do 06 Okt 2016, 21:42

Vanmiddag kwam het Haagse deel van de 11763 eerder in Ut waardoor de trein in de verkeerde volgorde is doorgegaan naar Amf.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31532
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Suus » Vr 07 Okt 2016, 09:12

Sommige rijtuigen van de Intercity Direct zijn voorzien van grote bagagerekken, waarvoor twee stoelen uit een rijtuig zijn gesloopt, maar dan weer niet alle rijtuigen...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Meltrain » Vr 07 Okt 2016, 09:33

Daniel schreef:Da's niet heel extreem opmerkelijk hoor. D'r is een reden waarom ik 's ochtends altijd in het Rotterdamse deel plaatsneem en dat is niet dat ik bij de trap uitkom in Utrecht (want dan kon ik ook voorin het Haagse deel gaan zitten) :wink: (Het Rotterdamse deel is vanaf Amersfoort gewoon aanzienlijk rustiger dan het Haagse)

Dat het Rotterdamse deel rustiger is dan het Haagse is inderdaad niet opmerkelijk.
Echter, als een trein waarvan normal alleen (hoogstens) de eerste twee bakken vrij rustig zijn, ineens in totaal vier bakken korter wordt, is het wel opmerkelijk dat de voorste bak nog steeds vrij leeg is.
Je zou immers verwachten dat reizigers die normal voorin het Haagse deel stappen 9en niet verder dan Gouda hoeven) nu achterin het Rotterdamse deel terechtkomen en de rest ook wat meer indikt.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast