OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Ook op de DRIM btw.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Tochjo »

Gisteren stond op station Culemborg tegen 11:00 de sprinter naar Woerden van 10:06 nog met +1 uur op de borden. Trein was al ingekort tot Utrecht Centraal. Op de TBP, model buiten-de-kap, waren in de via-lijst alle stations vanaf en inclusief Utrecht Centraal geschrapt. Op het model onder-de-kap zou Utrecht Centraal tegenwoordig nog wel vermeld staan, toch? De automatische omroep bij deze trein sprak ook over "de sprinter naar Houten en Woerden". Daar zou je toch in ieder geval Utrecht Centraal nog in het omroepbericht verwachten.

De trein die uiteindelijk kwam, had gewoon Woerden op de bestemmingsdisplays. Ik denk dat het de trein van 11:06 was. Maar volgens mij was ik niet de enige die dit onduidelijk vond. In Utrecht Centraal stapte ik namelijk uit om wat te eten, en toen ik na zo'n tien minuten terugkwam op spoor 20 voor de volgende trein richting Woerden stond de betreffende trein er nog. Inmiddels was het 11:45 en de trein van 11:27 stond dus met +10 nog op de borden. Sprinter naar Den Haag Centraal van 11:40 werd toen naar spoor 21 gewijzigd. TBP's op spoor 20 versprongen naar de trein van 11:57. Vervolgens ging het vertreksein op spoor 20 branden, sprongen de TBP's weer terug naar de trein van 11:27 en vertrok de trein alsnog met ruim +20.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gekko123 »

Bemined schreef:Uh ja natuurlijk :P Vandaag overigens "B Schiedam Centrum" in de app, terwijl ze nog altijd naar Parkweg reden. Lekker consistent allemaal :roll:
MetroRET schreef:Ook op de DRIM btw.
Klopt, ik heb dit zelf gezien op de DRIP van Schiedam Centrum... Best raar gezicht als je op Schiedam Centrum een metro aangekondigd ziet staan die naar Schiedam Centrum gaat...
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Is trouwens niet de 1e keer dat men via Parkweg keert en het op deze manier bewegwijzerd.
Heb ook eens gezien dat het op 1 en dezelfde dag op beide manieren werd bewegwijzerd, dus de ene rit met Parkweg als eindbestemming en de andere rit Schiedam Centrum als eindbestemming terwijl beide ritten via Parkweg keerden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Om 7:54 werd op Amsterdam Centraal omgeroepen dat de intercity naar Brussel van 7:54 in Rotterdam begint en dat reizigers de Intercity Direct van 7:51 moeten nemen.

Die hoorde ik op datzelfde moment door de wissels van 14b naar 15a bonken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Als het contante geld van de bus verdwijnt, zal deze halte speciaal voor het geld wel snel verdwijnen...
Afbeelding

(Mist het "Help, mijn haltedienst kan niet spellen"-topic :lol: )

Over Noord-Hollandse buurtbusjes gesproken: de chauffeur van de Connexxion 7347 vond het blijkbaar erg belangrijk dat 'ie zelf het juiste lijnnummer kon lezen... Ik zag 'm rijden op lijn 411 met de kant van het bordje waarop "406" stond van buitenaf leesbaar, en later reed het busje op lijn 406 met de kant waarop "411" stond van buitenaf zichtbaar :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door mb90 »

Hoe zaai ik verwarring in Dordrecht? Door de Sprinter naar Rotterdam (met 8 bakken DDZ) over heel spoor 1 aan te kondigen en nog net niet in Zwijndrecht te laten stoppen... :neg: :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat gaat al mis sinds ze spoor 1 in een A en B-fase hebben verdeeld i.p.v. A, B, C zoals voor de komst van Infoplus :?
Op spoor 1 liggen de perronfasen daar echter onhandig voor, want op A sta je echt al voorbij de loopbrug zoals de foto laat zien. In het verleden waren de seinbeelden zodanig dat middellange treinen op B/C behandeld werden, net een stukje over het wissel heen met de kop, en A alleen gebruikt werd als je een heel lange trein had.

Maar sinds er roltrappen aan de loopbrug zijn schijnt het ook beleid te zijn om zoveel mogelijk bij de loopbrug te stoppen op Dordrecht, ondanks dat voor 200% van de overstappers het veel handiger is als de trein t.h.v. de tunnel staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Afbeelding

Is dit een nieuwe functionaliteit of is het scherm stuk? Gezien op Rotterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Doel je op het vooraan instappen (zonder dat er tussenstations getoond worden)? Dat is zo sinds de update van maart, zie het bijna dagelijks in Den Haag.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ah, dat is deel van de nieuwe update. Ziet er nogal raar uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Riekt naar een bug, heb het doorgegeven, men duikt er in.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Ik dacht dat je in de Thalys binnen Nederland uberhaupt niet in mocht stappen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Jawel, tegen betaling van het boordtarief bij de train manager.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Suus schreef:Afbeelding
Mocht iemand zoiets nog eens tegenkomen op een onlogische plaats (trein bestaande uit één treinstel, of meerdere waarbij alle stellen gewoon voor reizigers geopend zijn), dan graag met foto alstublieft in het Doorgeefluik.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Gisteren op Utrecht Centraal deed men een recordpoging om zoveel mogelijk het woord bus in een omroepbericht te verwerken: "Dit is een bericht voor reizigers naar Utrecht Maliebaan: wegens werkzaamheden rijden er U-OV stadsbuslijn 8 bussen in plaats van treinen. Deze vertrekken van busplatform D2 aan de Jaarbeurszijde".
In plaats van het over stadsbuslijnbussen te hebben was een extra vermelding van de richting wellicht nog wel handig geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

De digitale reisadviezen zwijgen ook in alle talen over de richting... :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Daniel schreef:Gisteren op Utrecht Centraal deed men een recordpoging om zoveel mogelijk het woord bus in een omroepbericht te verwerken: "Dit is een bericht voor reizigers naar Utrecht Maliebaan: wegens werkzaamheden rijden er U-OV stadsbuslijn 8 bussen in plaats van treinen. Deze vertrekken van busplatform D2 aan de Jaarbeurszijde".
In plaats van het over stadsbuslijnbussen te hebben was een extra vermelding van de richting wellicht nog wel handig geweest.
Hoe reis je op zo'n bus met je NS-vervoersbewijs?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Door je chipkaart aan de chauffeur te tonen neem ik aan. Hopelijk gaat het in dit geval, dat wat vaker voorkomt, wel goed want bij het gebruik van lijn 3 toen station Zuilen dicht was afgelopen jaar ging het meen ik nogal eens mis met het accepteren van NS-vervoerbewijzen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik weet niet wat Tuffy voor uileballen uitkraamt in Amsterdam, maar het klopt niet.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MdJ »

In Utrecht was het ook al dat reizigers naar Amsterdam Sloterdijk moesten omreizen via Shl, en naar Haarlem via Schiphol en Sloterdijk.

Waarschijnlijk is het stukje Amsterdam Centraal-Muiderpoort(-Bijlmer) is geselecteerd, terwijl hinder alleen op Amsterdam Centraal-Muiderpoort-Weesp zit.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Reizigers informeren kunnen ze bij NS nogsteeds niet en ook de reisplanner-check bleek weer volstrekt zinloos (waarom promoten ze die eigenlijk nog ???)

Maargoed... Reis momenteel van Heemstede-Aerdenhout naar Amersfoort en op m'n vertrekstation kwam de melding van een defecte spoorbrug bij Amsterdam. Daar stond echter alleen bij dat er geen treinen naar Bijlmer reden, niks over beperkingen naar Amersfoort en Almere hoewel die trajecten wel aan de storing gekoppeld waren. Ook de reisplanner hielp weinig: daar kwamen geen alternatieve adviezen uit, alles stuurde me via Amsterdam met de eerst haalbare [serie=Intercity|2017|(Deventer -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] die gewoon zou rijden. Pas voorbij Sloterdijk werd die toch nog als opgeheven gemeld, handig NS, was net m'n omreismogelijkheid naar Schiphol met een Hemboogsprinter voorbij.
Maargoed, eenmaal op Amsterdam C. was er een omreisadvies via Schiphol, de vraag was alleen hoe want de complete ICd-dienst lag eruit en er vielen ook nog Sprinters uit naar Hoofddorp die niet vanuit Amersfoort konden komen.

Eenmaal op een perron, in de tunnel stond nog een trein naar Hoofddorp aangekondigd, trof ik uitsluitend schermen met "Let op omroep". Er waren echter allerlei omroepberichten, maar geen van allen gaf aan waar die trein op 11b heen zou gaan. Goed, er stond Hoofddorp op dus op goed geluk ingestapt en kon zelfs nog zitten. Na zo'n ruime 10 minuten verscheen er toch nog een vertrektijd op de borden en zowaar kwam ik 20 min. na aankomst in Amsterdam toch weer in beweging, maar instappen was al 10 minuten zo goed als onmogelijk.
Op Schiphol aangekomen liep het zowaar dan weer stukken beter en met +45 ben ik nu ik dit schrijf per [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] op weg naar Amersfoort. Had nog een kwartier sneller gekund door de storing op Amsterdam C. af te wachten, maargoed dat weet je vooraf ook niet.
En tja, betrouwbare bronnen ter plaatse weten te melden dat die 1561 met DDAR rijdt, dat is met dit weer ook niet zo lekker.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 736
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door henrivanderweijden »

Mbt de storing bij asd: waarom heb je niet de metro naar Duiven recht genomen? Lijkt me sneller dan terug naar Schiphol toch?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat had net haalbaar geweest zie ik nu ja, maar dan was ik m'n korting kwijt geweest door de reisonderbreking. Sowieso was ik liever gelijk vanaf Sloterdijk omgereisd als ik tenminste op tijd had geweten dat de trein zou uitvallen, dat had ook een half uur gescheeld.
Eenmaal op Amsterdam Centraal was het eerst de vraag wat nu de handigste optie was om verder te reizen want er verschenen ook nog spontaan treinen richting Utrecht (die uiteindelijk niet bleken te rijden) in de diverse reisinfobronnen. En dat zou het snelst geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Zelf logisch nadenken was geen optie? Als doorgewinterde treinreiziger weet je inmiddels toch wel hoe het een en ander werkt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 gasten