OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Ach, ik zat in een [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] die als enige (naast de goederentreinen) wel de gehele ochtend reed, en daarin zei de HC dat hij om 7:00 zag staan dat de storing voorbij was. Wel zou het nog even kunnen duren voor er weer iets reed vanwege 'gebrek aan treinen'. In werkelijkheid was de storing pas om 10:30 opgelost en was er aan treinen geen gebrek in Rotterdam. Als ik op rijdendetreinen terugkijk lijkt het erop dat de verwarring ontstond omdat men weer verschillende verstoringen had gemeld. De verstoring Rotterdam - Utrecht werd om 6:50 afgemeld, de verstoring 'van en naar' Gouda pas om 11:00. Blijkbaar zag de HC de eerste melding verdwijnen, en had niet door dat er twee meldingen voor hetzelfde traject waren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Nouja, men was in Rotterdam ook heel informatief. Om 7:00 werd omgeroepen: "De intercity van 7:05 naar Groningen rijdt niet." Geen alternatief, geen reden. Kwam nogal uit de lucht vallen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Op Utrecht Centraal hoorde ik vanmiddag tegen half 5 een omroepbericht dat wegens werkzaamheden de trein naar het Spoorwegmuseum niet reed. Die stond toen echter gewoon klaar op spoor 1.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Nou denk ik niet dat er op dat tijdstip nog veel mensen naar het museum toe gaan, maar toch :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

@Wubbo: verlate zwaai dan vanaf een perron verder waarschijnlijk (al heb ik je niet langs zien lopen).

Hoorde 'm inderdaad ook met de draak van een zinsconstructie met "U-OV Stadsbuslijn 8 bussen"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Berichten over genderneutraal omroepen verplaatst naar het desbetreffende topic.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Vandaag rijdt de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] niet tussen Haarlem en Rotterdam (zo te zien vanwege werkzaamheden bij Den Haag HS), maar enig werkzaamhedenbericht daarover ontbreekt.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Frank93 »

Het staat op de website als storingsbericht:
Rotterdam C.-Den Haag C./Haarlem zaterdag en zondag

laatste update: zaterdag 29 juli 2017, 06.37 uur

Door werkzaamheden rijden er minder Intercity's tussen Rotterdam Centraal en Haarlem en rijden er minder Sprinters tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal.
U bent ongeveer 15 tot 30 minuten langer onderweg.
Dit duurt het hele weekend.
Maak gebruik van de overige Intercity's en Sprinters. Plan uw reis met de reisplanner.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

Het werd op Rotterdam centraal ook gewoon omgeroepen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ja, ik zag hem niet bij rijdendetreinen.nl maar dat bleek daar een storing te zijn.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daelea »

Op Ede-Wageningen was het zeer verhelderende omroepbericht nieuwe stijl te horen : "Reist u naar Utrecht Centraal of verder? Door werkzaamheden rijden er geen treinen tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Centraal. U kunt omreizen. Plan uw reis in de app." Of deze nieuwe stijl nou handiger is of niet, onnodig was het bericht in elk geval aangezien dit er direct op volgde: "De Intercity naar Den Helder rijdt door werkzaamheden niet verder dan Utrecht Centraal. Reizigers naar Amsterdam en Den Helder stappen daar over." Deze combineren tot een bericht zou niet zo moeilijk zijn toch?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Dit is al beter dan wat ik een paar weken terug hoorde "De Intercity naar Den Helder rijdt door werkzaamheden niet verder dan Amsterdam Centraal. Wilt u verder reizen, plan uw reis in de app"...

Dit was ook een mooie vanavond in Hengelo:
Afbeelding
"Laat je ledematen bewegingen maken"
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Mooi ommetje ja :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Echt NS, doe eens wat aan die automatisch gegenereerde omreisadviezen. Als er geen sprinters rijden tussen Zwolle en 't Harde hoef je reizigers tussen Zwolle en Amersfoort niet te adviseren om te reizen via Deventer, en reizigers tussen Zwolle en Utrecht hoeven dan niet via Lelystad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De 516 was op Utrecht Centraal stuk gegaan, kan gebeuren, en werd omstreeks 7.25 uur opgeheven. Om voor wat extra verwarring te zorgen werd deze vervolgens eerst als 618 en vervolgens als 11720 aangekondigd i.p.v. dat er "Niet instappen" op de borden gezet werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Zaterdagavond hingen er op Schiphol spoor 5-6 bordjes dat de ICD toeslagvrij was. Ik heb ergens nergens bevestiging kunnen achterhalen of dit waar was en waarom dit dan was.

Vind wel dat de ICD de laatste tijd erg vaak opeens zonder duidelijke mededeling toeslagvrij blijkt te zijn. Levert mij als abonnementhouder een hoop administratie op die door NS op een zeer archaïsche manier wordt afgehandeld :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Waarom claim je dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Omdat ik op jaarbasis meer dan 600 euro betaal voor een "extra service" van NS die om de haverklap gratis aan jan en alleman wordt weggegeven. En als het dan eens niet gratis is wordt er matig tot niet gecontroleerd of mensen wel betalen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Op de Argosborden en T14/T21s van Den Haag Centraal stond vandaag geen melding meer over de werkzaamheden op de Moerdijkbrug, terwijl die er vorige week nog wel stond. Ook de werkzaamhedeninfo op rijdendetreinen.nl klopt niet meer. Daar lijkt wat aan de hand.

Verder heb ik vandaag keurig niet het reisadvies van NS opgevolgd bij de storing bij Zoetermeer, daardoor was ik uiteindelijk met +23 op Den Haag Centraal in plaats van +50.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Suus schreef:Omdat ik op jaarbasis meer dan 600 euro betaal voor een "extra service" van NS die om de haverklap gratis aan jan en alleman wordt weggegeven. En als het dan eens niet gratis is wordt er matig tot niet gecontroleerd of mensen wel betalen.
Je betaalt toch voor de snellere reistijd, en niet om gecontroleerd te worden? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Als je een trein hebt waarvoor je extra moet betalen en je ook nog eens verplicht twee conducteurs moet inzetten op die treindienst, dan is er echt totaal geen reden om niet aan inkomstenbescherming te doen. Want er valt heel wat geld te verdienen aan stoute reizigers. Laaghangend fruit enzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Maar dat is het probleem van NS toch? Jij bent sneller op je bestemming, en dat is waarvoor je hebt betaald. Jij hebt dus precies gekregen waar je voor betaald hebt :Y
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Rare hiccup in de filmbakken van de Arriva-bussen op station Gorinchem vandaag: zowel mijn bus als de bussen direct om me heen vertoonden wel een lijnnummer maar verder alternerend de bestemming of helemaal niets. Waar niets werd getoond had die 'deze bus vertrekt over x min'-boodschap moeten staan...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Qbuzz deed het vandaag andersom, op lijn 12 in Utrecht reed een HESS met op geen van de filmbakken een lijnnummer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De omroep van Rotterdam Centraal riep op 7:07, 7:12 en 7:15 alvast alles om over de Thalys naar Parijs en Lille van 7:58. Beetje overdreven vroeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 gasten