OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal werd de ICE van 8:02 naar Basel opgeheven, reizigers konden de IC naar Arnhem nemen, daar de bus naar Duisburg en daar de ICE naar Basel.

Vervolgens werd twee minuten later het bandje over de ICE naar Basel afgespeeld...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Geen misser, maar gewoon geweldig gevonden deze omroep :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Drie dingen die me vanochtend opvielen aan de schermen met overstapinformatie in de trein:
  • In de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] werd bij Utrecht Centraal de overstap op de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] niet getoond.
  • In de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] werd in Amersfoort wel de overstap op de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] getoond, maar werd deze met eindbestemming "Apeldoorn/Deventer" weergegeven.
  • Het bestaan van de [serie=Stoptrein|2017|Barneveld Zuid - Amersfoort31400[/serie] blijft ontkend worden door die schermen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door regenmaker »

Als je van Nijmegen naar Arnhem reist wordt er ook altijd Zevenaar/Doetinchem i.p.v. Winterswijk weergegeven. Dus zo vreemd is Apeldoorn/Deventer toch niet?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Dat wist ik niet.
Maar de hele logica van de NS is om altijd de (normale) eindbestemming te tonen, omdat (volgens NS) reizigers daarnaar kijken. Dan is het vreemd om dat nu niet te doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Er zit toch totaal geen logica in? Bij werkzaamheden bijvoorbeeld wil NS graag de oorspronkelijke eindbestemming blijven aangeven terwijl in het balkje onderin met de volgende trein weer alleen de aangepaste eindbestemming wordt aangeven net als op de koersborden. Consistentie op dat vlak is sowieso ver te zoeken.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Meltrain schreef:Dat wist ik niet.
Maar de hele logica van de NS is om altijd de (normale) eindbestemming te tonen, omdat (volgens NS) reizigers daarnaar kijken. Dan is het vreemd om dat nu niet te doen.
Ik heb wel eens in Zwolle op de borden sprinter Wierden ipv Enschede op de borden zien staan...
Groens
Berichten: 23
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 16:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Groens »

Klopt, de sprinter naar Enschede staat inderdaad op de schermen in de trein altijd aangegeven als spr Wierden/Almelo.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Ook geen Almelo dacht ik
De HC riep sowieso alleen Wierden op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:In de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] werd bij Utrecht Centraal de overstap op de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] niet getoond.
Officieel vindt die overstap dan ook al in Gouda plaats, al kan je 'm in Utrecht inderdaad ook met gemak halen. Als 't goed is staat 'ie in Gouda dus wel bij de overstappen en instappers daar kunnen natuurlijk al direct de juiste trein nemen.
[*]In de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] werd in Amersfoort wel de overstap op de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] getoond, maar werd deze met eindbestemming "Apeldoorn/Deventer" weergegeven.
OBIS heeft het over richtingen toch, niet eindbestemmingen? Hoewel er ook weer "Berlin Ostbahnhof" op voorkomt, dat is weer wat heel erg globaal.
[*]Het bestaan van de [serie=Stoptrein|2017|Barneveld Zuid - Amersfoort31400[/serie] blijft ontkend worden door die schermen.[/list]
Ik kan me toch zeker wel herinneren weleens "Barneveld Zuid" op die schermen gezien te hebben, maarja, meestal let ik er niet echt op in Amersfoort want anders had ik 't nog wel herinnerd van vanmiddag.
Overigens kan het nog wel te maken hebben met het feit dat de [serie=Stoptrein|2017|Barneveld Zuid - Amersfoort31400[/serie] niet in de zomervakantie rijdt. De periode waarin niet gereden wordt loopt hierbij niet gelijk met de wijzigingsbladen van NS, dus wellicht dat 'ie er vanaf 4 september weer in te zien is tussen de aansluitingen. Dat heeft ook weleens problemen met de TBPs gegeven, maar daar gaat het ondertussen wel goed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Meltrain schreef:In de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] werd bij Utrecht Centraal de overstap op de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] niet getoond.
Officieel vindt die overstap dan ook al in Gouda plaats, al kan je 'm in Utrecht inderdaad ook met gemak halen. Als 't goed is staat 'ie in Gouda dus wel bij de overstappen en instappers daar kunnen natuurlijk al direct de juiste trein nemen.
Dat zou goed kunnen, maar zolang de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] met 2x VIRM-IV rijdt en de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] met 1x ICM-IV lijkt het me qua reizigersspreiding toch handiger om die overstap in Utrecht aan te bieden. :wink:
[*]Het bestaan van de [serie=Stoptrein|2017|Barneveld Zuid - Amersfoort31400[/serie] blijft ontkend worden door die schermen.[/list]
Ik kan me toch zeker wel herinneren weleens "Barneveld Zuid" op die schermen gezien te hebben, maarja, meestal let ik er niet echt op in Amersfoort want anders had ik 't nog wel herinnerd van vanmiddag.
Overigens kan het nog wel te maken hebben met het feit dat de [serie=Stoptrein|2017|Barneveld Zuid - Amersfoort31400[/serie] niet in de zomervakantie rijdt. De periode waarin niet gereden wordt loopt hierbij niet gelijk met de wijzigingsbladen van NS, dus wellicht dat 'ie er vanaf 4 september weer in te zien is tussen de aansluitingen. Dat heeft ook weleens problemen met de TBPs gegeven, maar daar gaat het ondertussen wel goed.
Ook in bijvoorbeeld maart heb ik op schermen in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] nog nooit een overstapmogelijkheid op de [serie=Stoptrein|2017|Barneveld Zuid - Amersfoort31400[/serie] gezien. De NS Reisplanner geeft overstap wel gewoon (met een overstaptijd van 6 minuten).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Ergens gaat iets mis met de DRIP bij halte Europaplein Noord in Utrecht... De 66 naar Utrecht Centraal van 16.15 uur had +5 maar stond om 16.17 al met "0" op de DRIP om kort daarna ervan te verdwijnen.
Volgens OVinfo reed hij toen tussen haltes Penitentiaire Inrichting en Kanaleneiland Zuid, dus was wel wat vroeg. De inschatting van OVinfo klopte wel goed, want de bus kwam omstreeks 16.20 uur inderdaad aanrijden (tegelijk met een 77 die wel nog op de DRIP stond met aankomst over 0 min.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Toch jammer dat InfoPlus het niet door heeft als beide vleugels van een trein ingekort zijn. Zo zag ik vandaag in Utrecht "Hierna/next: IC 's-Hertogenbosch/'s-Hertogenbosch" op een perronverwijzer staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Frank93 »

Ik reed vannacht lijn N69 naar Amsterdam. Toen ik voor het eerst deze lijn ging rijden was ik al gewaarschuwd door een collega dat het wel eens voorkomt dat er een omleiding/stremming is zonder dat dat aan onze standplaats is doorgegeven. De afgelopen keren geen problemen gehad, maar vandaag was het eindelijk zover. Ik wilde Busstation Elandsgracht indraaien en moest toen op de rem: het hele busstation was afgesloten :').
Er was blijkbaar een of ander feestje daar. Ben toen maar bij de halte gestaan die normaal voor de doorgaande bussen bedoeld is. Net even op de Connexxion site gekeken en het staat inderdaad gewoon aangegeven voor de andere lijnen die daar stoppen, behalve N69.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

"Dames en heren, dit is station Amers....doorn."

Mooie redding :D
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

En ook niet genderneutraal, wat een gepruts :N
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

Hoezo? Het is nog geen verplichting hè.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Gekko123 »

Inderdaad. Genderneutraal omroepen zou als het goed is vanaf december gemeengoed moeten zijn. En ik kan je nu al verzekeren dat er dan ook nog wel eens "dames en heren" tussendoor glipt.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Bij mij in de IC Berlijn was het in het Nederlands wel genderneutraal maar in het Duits niet. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanmorgen op Utrecht Centraal door Tuffy: "Wegens een wisselstoring rijden er minder Sprinters tussen Breukelen en Veenendaal Centrum. Reizigers naar Nijmegen kunnen reizen via 's-Hertogenbosch".
Eehm... Daar was de verstoring niet ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Volgens het OBIS-scherm in de trein, kon ik vanochtend bij aankomst in Amersfoort om 08:20 overstappen op de IC naar Enschede van 08:22. In de praktijk rijden de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] verder als [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] en hoeft niet overgestapt te worden.

Een bekende kwaal weer :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Een eveneens vervelend InfoPlus kwaaltje is dat op station Amersfoort in de hal alleen de eerstvolgende trein vanaf spoor 1 en 2 te zien was, de talrijke gespoorwijzigde treinen kwamen er niet als volgende trein onder te staan (daar stonden alleen de talrijke treinen die niet reden en de treinen die van 2 naar 1 gewijzigd waren).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5827
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Reisinformatie bij de metro van de RET ging weer niet lekker. Na vrijdag een metro die bij station Schenkel zowel de afroep van Oostplein als die van Gerdesiaweg afspeelde, vanmiddag een metro waarin de beeldschermen continu 'Schiedam Centrum' als volgende station bleven aankondigen. Zaten dan ook prompt wat mensen in de metro die de verkeerde kant op gingen, waren niet zo bekend maar zagen hun bestemming op het scherm staan en dachten goed te zitten, maar toen drie haltes later de lijst met stations nog altijd niet opgeschoven was begonnen ze toch te twijfelen.

Begin trouwens ook steeds meer te twijfelen van het nut van de omroep 'U kunt hier overstappen op de tram'. Natuurlijk leuk die overstapinformatie, maar dit wordt in het centrum bij bijna elk station omgeroepen omdat er nogal wat tramlijnen de metro kruisen (of parallel lopen), met geen enkele indicatie welke op tramlijn bij welk station overgestapt kan worden. Omroepen worden ook steeds langer, bij Capelsebrug vanmorgen was het bandje nog bezig toen we al weer vertrokken....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Een briljante omroep op Amsterdam Centraal vanmiddag, volgens mij heeft iemand daar twee verkeerde bandjes aan elkaar geplakt...

"Reist u richting Hilversum, Amersfoort? Door werkzaamheden rijden er bussen in plaats van treinen tussen Hilversum en Amersfoort, deze Sprinter rijdt na Hilversum verder naar Utrecht Centraal" :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5827
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Wat is daar precies mis mee? :? Lijkt me de omroep voor de [serie=Sprinter|2017|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie] die vanwege werkzaamheden naar Ut i.p.v. Avat reed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten