OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Er zit nergens in de omroep een vermelding van over welke Sprinter ze het hebben, het gaat eerst over de bussen en daarna over "deze sprinter".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Iets wat ik niet in de communicatie van NS of in de adviesaanvraag aan Locov heb gevonden: trein 903 rijdt voortaan 13 minuten eerder vanaf Rotterdam, in het pad van een [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie]. Het gat tussen de eerste en tweede ICD van Rotterdam naar Amsterdam is zo 43 minuten geworden.

Het gevolg was dat de 905, die al op het randje van acceptabele capaciteit zit, vanochtend een hele golf extra reizigers kreeg die hun trein hadden gemist :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Reiziger Delft »

Heel vreemd, omdat NS juist de indicator ''capaciteit HSL'' al twee keer op rij niet heeft gehaald. Daardoor dreigt NS zelfs de concessie voor de HSL te verliezen. Dit gat van drie kwartier helpt natuurlijk ook niet echt om de treinen rustiger te krijgen. Waarom rijden ze in dit gedeelte van de ochtendspits niet gewoon elk kwartier?
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Enige wat ik me kan bedenken is dat men er gewoon compleet niet bij stilgestaan heeft wat de verschuiving van een kwartier voor gevolgen had. Door de wijziging bij de dienstregeling van 2017 reed de eerste trein over de HSL pas om 6:40 i.p.v. 6:24, en begon de (scheve) kwartierdienst pas om 7:10 i.p.v. 6:54. Nu heeft men de start van de dienstregeling dus teruggedraaid naar de oude situatie (misschien kwam men erachter dat dit in de concessie vereist was?) maar de zeer gewenste trein 1005 mist nog altijd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Reiziger Delft schreef:Waarom rijden ze in dit gedeelte van de ochtendspits niet gewoon elk kwartier?
Omdat de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] integraal vanuit Amsterdam wordt gereden. Zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Rotterdam de vurig gewenste 1005 zijn (vertrek om 6:57 in Rotterdam) dan zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Amsterdam de 1010 moeten zijn met vertrek om 5:49 in Amsterdam, wat eerder is dan de huidige eerste trein, de 910 van 6:07. Blijkbaar vind men dat niet rendabel genoeg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Gisteravond in 11777 voor Amersfoort de omroep dat de trein daar eindigde en dat iedereen verzocht werd de trein te verlaten. Pas toen we langs het perron reden en iedereen (behalve ik (A) ) al stond werd dit gecorrigeerd met de mededeling dat de trein toch doorging naar Enschede (als 1677).

Toch jammer dat je zelf deze info wel uit ovtijden kunt halen op basis van de stelnummers maar het personeel schijnbaar deze info niet (direct zichtbaar) heeft.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Suus schreef:
Reiziger Delft schreef:Waarom rijden ze in dit gedeelte van de ochtendspits niet gewoon elk kwartier?
Omdat de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] integraal vanuit Amsterdam wordt gereden. Zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Rotterdam de vurig gewenste 1005 zijn (vertrek om 6:57 in Rotterdam) dan zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Amsterdam de 1010 moeten zijn met vertrek om 5:49 in Amsterdam, wat eerder is dan de huidige eerste trein, de 910 van 6:07. Blijkbaar vind men dat niet rendabel genoeg.
En dat terwijl de 910 vorig jaar al om 05:55 vertrok uit Asd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

NS hoeft op werkdagen pas vanaf 6:00 ongeveer elk half uur een treindienst aan te bieden over de HSL. Hoewel de 910 vorig jaar vroeger reed, moest die trein uiteindelijk toch rijden, want anders zou de bediening van de HSL vanaf Schiphol pas na 6:30 zijn begonnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jultar
Berichten: 575
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Jultar »

Vanaf dienstregeling 2018 zou die 1010/1005 wel degelijk moeten gaan rijden, als ik mij niet vergis.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Suus schreef:
Reiziger Delft schreef:Waarom rijden ze in dit gedeelte van de ochtendspits niet gewoon elk kwartier?
Omdat de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] integraal vanuit Amsterdam wordt gereden. Zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Rotterdam de vurig gewenste 1005 zijn (vertrek om 6:57 in Rotterdam) dan zou de eerste [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] uit Amsterdam de 1010 moeten zijn met vertrek om 5:49 in Amsterdam, wat eerder is dan de huidige eerste trein, de 910 van 6:07. Blijkbaar vind men dat niet rendabel genoeg.
Er is voldoende personeel op de [serie=Intercity direct|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] te vinden van standplaatsen Den Haag, Rotterdam en Breda, en zoveel moeite is het niet om één van de AMRO-stammen uit te laten lopen en op te starten in Rotterdam. De 1005 laten rijden zou dus niet te moeilijk moeten zijn. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

De toevoeging van de 1010/1005 stond voor vandaag op het programma, maar is om mij onbekende redenen niet doorgegaan. Daarna heeft men de 903 niet weer teruggelegd in zijn oorspronkelijke pad, de afdeling Logistiek is bezig dat te repareren, maar ik weet niet voor wanneer dat voorzien is.

Vanaf ingang nieuwe dienstregeling zit de slag 1010/1005 er wel gepland in.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Volgens zowel de U-OV app, als de U-OV site, als de OVInfo app vertrekt rit 1025 van lijn 15 in Utrecht om 19:03 van het beginpunt. Echter volgens de vertrekstaat in de halte en het dienstkaartje van de chauffeur vertrekt deze rit pas een half uur later. Dit leverde mij dus een half uur extra reistijd op :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Slordig, er lijkt hier ergens een fout in de dienstregeling te zitten als ik zo eens kijk: lijn 15 is de enige van de servicelijnen die nog ritten na 19.00 uur kent maar er zit wat raars in die avonddiensten:
- de rit die om 17.57 uur op de Parkzichtlaan aankomt vertrekt daar om 18.03 uur weer
- de rit die om 18.57 uur op de Parkzichtlaan aankomt heeft geen kerende rit
- de rit die jij wilde hebben, om 19.03 uur vanaf Anne Frankplein, zou om 19.27 uur op de Parkzichtlaan aankomen en om 19.33 uur weer vertrekken
- om 20.03 uur zou er volgens de dienstregeling een rit van de Parkzichtlaan vertrekken, maar heeft geen aankomende rit.

Als ik zo naar de dienstregelingstijden kijk lijkt het wel alsof er tijden van een rit naar Terwijde in de dienstregeling ri. Kanaleneiland staat en omgekeerd. Zou je die ritten omwisselen, zoals in jouw praktijkervaring qua vertrektijden het geval lijkt, dan kom je op een keurige uurdienst met keringen van 6 minuten op beide eindpunten uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Bus 4029 ontkende zijn bestaan in Utrecht: de rit die hij reed op lijn 3 stond als "valt uit" op de DRIPs langs de Amsterdamsestraatweg (je kan daar op de fiets de bus prima bijhouden, dus ik heb 5 DRIPs gecheckt ;-)). Volgens een van de DRIPs ging de volgende rit over 88 minuten, dat lijkt niet helemaal goed te gaan. een DRIP later was de volgende rit over 13 minuten, dat lijkt logischer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Van het treinpersoneel moet je het hebben bij zo´n ETMET-proef... De HC van de 1718 riep doodleuk de normale vertrektijd van de IC naar Den Bosch om als aansluiting, terwijl die nu danwel 6 minuten eerder danwel 5 minuten later gaat op woensdagen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

In Maastricht wordt helemaal niet gecommuniceerd over de proefdag op woensdag. Reizigers komen er in Eindhoven pas achter dat de IC hier 9 minuten blijft staan.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Raymond »

Voor de verstoring vanmorgen tussen Dordrecht/Breda/Roosendaal werden in Eindhoven reizigers richting Rotterdam, Delft en Den Haag geadviseerd om te reizen via Utrecht Centraal. De rechtstreekse IC Eindhoven - Den Haag via de HSL had echter geen last van de verstoring en reed gewoon.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Dat testbestand wat ze gebruiken is volgens mij toch zeker al een jaar of vijf oud :lol:
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag hoorde ik op Utrecht Centraal een omroepbericht waarbij in plaats van het vooraf ingesproken woord "herhaling" een compleet omroepbericht over een sprinter naar Uitgeest van een paar uur later die niet reed werd afgespeeld.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Op Schiphol Airport was de 2461 met slechts +2, praktisch op tijd, vertrokken richting Leiden. Op de borden bleef de vertraging echter oplopen naar +5 en +10. De achteropkomende IC Direct was inmiddels aangekomen en nog steeds was die +10 te zien voor z'n voorganger en pas vlak voor vertrek kwam dan de IC Direct op de borden te staan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ovforens »

dennistd schreef:. Pas toen we langs het perron reden en iedereen (behalve ik (A) ) al stond werd dit gecorrigeerd met de mededeling dat de t.
Ovtijden wordt ook maar gevoed, kan zijn dat er toch wat anders was waarom stelletje uitgewisseld moest worden.

Wat nu als je wél afgerangeerd was door eigenwijsheid?
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

In Amersfoort waren alleen de sporen 1 en 2 in gebruik: 1 richting oosten, 2 richting westen. Daarnaast stond de trein naar Enschede ook op spoor 1 aangekondigd, 2 minuten na onze aankomst aldaar. Ook reed het hele weekend de trein al door. Al met al voldoende reden om lekker te blijven zitten.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Door een omleiding stopt lijn 74 in Groningen niet bij de halte Schuitendiep. In de bus was op het scherm de halte ook netjes doorgestreept, maar tot mijn verbazing werd de halte wel gewoon omgeroepen. Niet dat ik daar zelf problemen mee had, maar voor een blinde lijkt me dat toch niet heel handig...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Als gevolg van een stroomstoring keerde de 554 te Utrecht Centraal op de 559, iets wat in de trein blijkbaar niet echt duidelijk aangekondigd werd. Er renden in elk geval nog genoeg reizigers de trein uit toen vlak voor vertrek werd omgeroepen dat het de IC naar Amersfoort en Groningen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Door een defect aan het spoor rijden er minder treinen van/naar Schiphol. Volgens de T21's van zowel Utrecht als Den Haag Centraal duurt dat "de r... van de dag", dat moet toch beter kunnen? Verder als gevolg van deze storing in Utrecht een omreisadvies voor reizigers naar Leiden via Den Haag Centraal, en in Den Haag een omreisadvies voor reizigers naar Amsterdam Centraal via Leiden. Voor beide adviezen vraag ik me af of ze niet meer verwarring veroorzaken dan nodig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten