OVer Missers in de Reisinformatie

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
dennistd

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor dennistd » Zo 12 Nov 2017, 21:50

Afbeelding

:')
Laatst gewijzigd door dennistd op Zo 12 Nov 2017, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 12 Nov 2017, 22:05

Klopt volledig toch? Treinmaatregel kunnen ze zo het hele jaar door laten staan, hij blijft altijd juist :lol:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Zo 12 Nov 2017, 22:30

Ik zal het maar weer eens melden. De werkinstructie was er al speciaal op aangepast...

Erno-BE

Berichtdoor Erno-BE » Ma 13 Nov 2017, 12:18

Vanochtend was er storing tussen Doetinchem en Winterswijk, dus op dat traject geen treinen. In Doetinchem stond als reisadvies voor Winterswijk: "reis via Velperpoort en Zutphen, extra reistijd +/- 75 minuten". Waarom is het niet mogelijk om als reisadvies te vermelden: "reis via Ruurlo met lijn 23, extra reistijd 30-45 minuten"?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

cassie127

Berichtdoor cassie127 » Ma 13 Nov 2017, 12:24

Omdat de lijnbussen vaak niet deze drukte aan kunnen en een treinkaartje niet in de bus geldig is. Het bericht is ook meer voor reizigers die nog onderweg zijn richting Arnhem om via Zutphen te gaan
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Do 16 Nov 2017, 07:49

Een pareltje van Tuffy in Amersfoort: "Dit is een bericht voor reizigers tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport, en voor reizigers tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport via de hogesnelheidslijn...". Heb ik wat gemist dat daar een nieuw stuk spoor aangelegd is? :P

Opvallend genoeg werd er dan weer geen verstoring tussen Amsterdam Zuid en Schiphol Airport gemeld, maar toch reed de 11618 niet verder dan Hilversum.

Suus

Berichtdoor Suus » Do 16 Nov 2017, 07:58

Treinen die over de HSL rijden worden tegenwoordig apart genoemd. Sinds wanneer durf ik niet te zeggen, maar ik vind het persoonlijk een verbetering.
Rame à l'approche

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Do 16 Nov 2017, 08:07

Tussen Amsterdam en Schiphol ligt echter geen HSL :wink:

Suus

Berichtdoor Suus » Do 16 Nov 2017, 08:24

Dat maakt toch niet uit, tenzij je fan van mieren bent? Het is wel zo makkelijk als je in Delft staat dat de trein naar Eindhoven niet rijdt en de rest wel.

Of dat je op Amsterdam Centraal zo te weten krijgt dat de ICD niet rijdt maar de sprinters naar Hoofddorp wel.
Rame à l'approche

reisthijs

Berichtdoor reisthijs » Do 16 Nov 2017, 08:56

Zou het niet veel makkelijker zijn als er gewoon wordt omgeroepen welke trein er wel of niet rijdt?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Hainje

Berichtdoor Hainje » Do 16 Nov 2017, 11:21

Nee Thijs, kom op zeg! Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? -o-
Ik vind het allemaal prima.
30-11-2017: Trein: 10935,5 km * Bus: 3180,07 km * Tram: 396,81 km * Metro: 194,75 km * Boot: 43,59 km.

tsov

Berichtdoor tsov » Do 16 Nov 2017, 13:21

*mompelt maar weer eens iets over lijnnummers* (A)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

JWM

Berichtdoor JWM » Do 16 Nov 2017, 13:23

Suus schreef:Dat maakt toch niet uit, tenzij je fan van mieren bent? Het is wel zo makkelijk als je in Delft staat dat de trein naar Eindhoven niet rijdt en de rest wel.

Of dat je op Amsterdam Centraal zo te weten krijgt dat de ICD niet rijdt maar de sprinters naar Hoofddorp wel.

Dan roep je om dat er tussen Amsterdam Centraal en Schiphol geen ICd's rijden. Idee is goed, uitvoering matig.

Suus

Berichtdoor Suus » Zo 19 Nov 2017, 10:46

Afbeelding

Rotterdam Zuidplein, halte B.

Hangt overigens gewoon een vertrekstaat van lijn 395 boven, dus wat precies ontbreekt weet ik ook niet.
Rame à l'approche

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 19 Nov 2017, 11:43

Daar zal de vertrekstaat van 437 ontbreken, da's de enige andere Connexxion-lijn die op Zuidplein halte B staat volgens de RET.

JWM

Berichtdoor JWM » Ma 20 Nov 2017, 00:06

Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.

Meltrain

Berichtdoor Meltrain » Ma 20 Nov 2017, 00:20

Daniel schreef:Daar zal de vertrekstaat van 437 ontbreken, da's de enige andere Connexxion-lijn die op Zuidplein halte B staat volgens de RET.

Dat staat dan fout op die plattegrond, want lijn 437 vertrekt (net als 436) vanaf halte A.
Het zou trouwens wel over lijn 431 kunnen gaan.
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

Aking

Berichtdoor Aking » Ma 20 Nov 2017, 00:57

JWM schreef:Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.

Ik zat vandaag inderdaad in de IC van Weert naar Dordrecht via o.a. Bijlmer Arena, Laan van NOI en Blaak, Utrecht (en Weert en Bijlmer vast ook) had er flink wat directe (IC) verbindingen bij vandaag *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Ma 20 Nov 2017, 09:38

JWM schreef:Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.

Ja, men had alle door de werkzaamheden aangepaste treinseries ingelegd als doorgaande series met een apart treinnummer. Schijnt bedoelt te zijn geweest om de rare situaties op TBPs (via stations die voorbij de bestemming liggen) en om onnodige overstappen te voorkomen doordat treinen die op elkaar doorgekoppeld zijn dan ook doorgaand uit de planner komen.
Maar met de werkzaamheden van dit weekend waren de koppelingen soms dusdanig dat het waarschijnlijk meer vraagtekens dan duidelijkheid opleverde.

Z2N

Berichtdoor Z2N » Ma 20 Nov 2017, 16:31

In het geval van dit weekend is het trouwens erg klantgericht, omdat hierdoor wel gelijk duidelijk werd dat er nog steeds rechtstreekse treinen waren naar Leiden, Den Haag en Rotterdam.
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » Ma 20 Nov 2017, 18:44

Ik blijf me verbazen dat dit soort dingen nodig zijn voor het op orde krijgen van de reisinformatie. Als er een trein rijdt op de normale tijd, met alleen een ander nummertje en in veel gevallen een andere eindbestemming (die voor veel stations verder is dan normaal), moet je je reisinformatie dan vervuilen met een opgeheven trein of kun je dat ook anders oplossen?

Maar goed, we hebben al meer rare dingen gezien in de dienstregeling die alleen/vooral bedoeld zijn om de reisinformatie op orde te krijgen. Kennelijk is dat goedkoper ofzo.

Vinny

Berichtdoor Vinny » Ma 20 Nov 2017, 19:03

Ik vind het op zich wel duidelijker door met "extra trein" te werken, dat levert voor de richting waar de veranderingen in zitten meer duidelijkheid op. Op Zwolle had je het koddige tafereel dat de IC naar Leeuwarden stond aangekondigd als "opgeheven", Extra trein "Leeuwarden" met dezelfde geplande vertrektijd. Dat ziet er vreemd uit maar is in principe niet verwarrend: reizigers naar Leeuwarden komen toch in de juiste trein te zitten...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Suus

Berichtdoor Suus » Ma 20 Nov 2017, 19:10

Maar een opgeheven IC naar Schiphol met daaronder een opgeheven EX naar Dordrecht en volgende trein EX naar Dordrecht is in principe wel verwarrend.
Rame à l'approche

Mikos

Berichtdoor Mikos » Ma 20 Nov 2017, 19:57

Nog even volhouden, er wordt achter de schermen gewerkt aan de overgang naar het tonen van Dagplan en dus niet meer het tonen van Jaarplan en de aanpassingen daarop. Tot die tijd blijft het lachen geblazen. :Y

KM46

Berichtdoor KM46 » Ma 20 Nov 2017, 19:58

Tot wanneer mogen (moeten) we nog wachten?

Terug naar “OVer je Reiservaringen”