OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Aan het begin van de middag was er een defecte bovenleiding waardoor de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] vanaf Rotterdam via Dordrecht naar Breda reed i.p.v. via de HSL. Dat werd echter alleen bij de storingen vermeld als een defecte bovenleiding Dordrecht - Breda met als gevolg dat de [serie=Intercity|2018|Dordrecht - Breda2300[/serie] niet reed.
Gevolg van het aanmaken van de storing op het reguliere net was dan ook weer dat Tuffy omreisadviezen naar Roosendaal via Breda begon te verkondigen, in elk geval in Leiden en Den Haag. Dat terwijl er richting Roosendaal helemaal niets aan de hand was :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Weer een flinke misser van 9292:
Vanmorgen in de bus een jongen die van Enschede naar Balkbrug wou (per bus ivm lagere kosten), en 9292 adviseerde hem via Losser te reizen. Ik vond het wel een beetje gekke route, dus ik heb het even na zitten kijken, en het is echt zo:
Afbeelding

Plan je deze reis echter in delen (deel 1, deel 2, deel 3) dan blijkt het ineens een uur sneller te kunnen:
Afbeelding

Ik wist wel dat 9292 een slechte reisplanner was, maar dit is wel heel erg slecht....

En dan noem ik deze misser in de prijs nog niet eens: dat van die gratis kinderen is alleen van toepassing bij Qbuzz en niet bij Syntus, maar dat wordt nergens vermeld
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Om in Almelo bus 80 te pakken die "via Goor en Alm. CS" rijdt, vind ik ook op zijn zachtst verwarrend. Maar mogelijk komt die informatie zo van Syntus.

Daarnaast doet "Alm. CS" voor een buitenstaander vreemd aan als aanduiding voor station Almelo, maar is blijkbaar gebruikelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die via lijkt meer van toepassing op de hele rit van die lijn 80, immers komt 'ie nieteens in Goor en op Almelo CS op het af te leggen traject.

Maarja, 9292 maakt er wel meer een zooitje van met de info van Syntus... ze geven ook reisadviezen met X2 en X4 in Amersfoort die toch echt sinds 10 december niet meer bestaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Somoht »

Pretty sure dat ze 1-2 haltes in dat snellere advies gewoon niet als overstaplocatie zien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

RET heeft voor de nachtmetro zelfs speciale omroepen.

“Station Beurs. U bevindt zich in metrolijn C naar Capelsebrug. Deze metro stopt niet overal. De eerste stop na Beurs is Oostplein. Station Beurs”
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Stefan »

Ja, dat was vorig jaar ook. Prima geregeld! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Vanochtend zag ik via de app van Rijdendetreinen dat naast de verstoring tussen Utrecht en Breukelen ook geen sprinters reden tussen Amsterdam en Breukelen, deze verstoring was later weer verdwenen. Maar vanuit Gouda werd de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] dus wel ingekort tot Breukelen, zonder dat er een verstoring bekend was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Hoe laat keek je? Zo te zien was de verstoring tot 07.59 aangegeven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De mini-DRIPjes van de Provincie Zuid-Holland die aan diverse haltepalen hangen waren heel informatief vandaag. Die vermeldden op de onderste regel "Houdt u op 4 januari", en toen hield de tekst op :P

En heeft er trouwens ooit iemand bij Arriva nagedacht over de wijze van informatie tonen op de schermen in hun bussen? Zo te zien niet: de info wordt steeds meer in een digitale poster vorm gegeven, echter met de belangrijkste informatie vaak in zulke miniscule lettertjes dat je zowat in het scherm moet zitten om het te kunnen lezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Wubbo schreef:Hoe laat keek je? Zo te zien was de verstoring tot 07.59 aangegeven.
Vlak voor aankomst in Gouda rond 07:00 en toen ik op de AV keek zou de 4018 gewoon verder rijden naar Uitgeest. Maar later op de AV was deze beperkt tot Breukelen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door albertjan96 »

Zojuist een wel heel bijzondere melding op de TB9 in Kesteren:

“Door storing OVCP geen bestellingen ophalen. (..) Schrijf UvB uit indien mogelijk.”

Helaas floepte die er net van af op het moment dat ik er een foto van wilde maken
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In Amersfoort had men vanmorgen netjes de DRIPs op het centraal station leeg gemaakt i.v.m. de staking, maar in Arnhem kondigden ze nog doodleuk bussen aan.
Overigens zowel in Amersfoort en Utrecht Centraal nog wat verloren reizigers zien staan wachten op een bus die niet zou komen. Utrecht CS Jaarbeurszijde was overgenomen door de taxi's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door albertjan96 »

Alleen op de schermen op Arnhem Centraal stonden de bussen aangeven. Lijkt wel alsof die niet goed met KV-data overweg kunnen,
want ik heb de melding over de staking niet voorbij zien komen. Wel liep er wat Breng-personeel in een Service-hesje rond om de eventuele verbaasde reizigers zo goed en zo kwaad als het kon te helpen. Van een nietforumlid heb ik later op de ochtend vernomen dat er ook in het overdekte busstation taxi's stonden.

Op alle andere haltes in de regio Arnhem waar drissen waren stond wél alleen de KV15 melding:
Staking 4 januari: (zeer waarschijnlijk) geen regionaal busvervoer. Zie breng.nl/staking
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik was met de auto onderweg vandaag, en zag op de bushaltes in Brabant waar ik langsreed vrolijk de eerstvolgende 3 bussen aangekondigd staan, zonder extra melding ofzo. -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Op zich ook wel een mooie... Abellio bleek vandaag in Wesel wel te melden dat de trein gecombineerd wordt (bij aankomst uit Arnhem), maar niet dat 'ie gesplitst wordt (onderweg richting Arnhem) :? Nou staat dat in Duitsland wel keurig op de treinaanwijzers zover aanwezig op de voorgaande stations, dus dat scheelt weer.
Al was de omroep over de QR-codes om Arnhem Centraal uit te komen ook wel wat vroeg als onderdeel van de omroep van station Zevenaar, bij de werkelijke aankomst in Arnhem kwam 'ie nog een keer langs.

De genderneutraliteit gaat ver binnen de NS Groep trouwens, al gebruiken ze die variant bij Abellio alleen in het Duits en niet in het Nederlands :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Vanochtend stond er op het Argosbord op Den Haag Centraal dat er minder sprinters reden tussen Utrecht en Maarn, die storing zou tot 4 januari 10.00 uur duren. Vanmiddag zag ik dat er werkzaamheden waren aangekondigd tussen Rotterdam en Dordrecht na 00.20 uur. Toen waren ze echter al zo'n 17 uur bezig.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Gisteren werd er rond 17:05 omgeroepen dat er tussen Amsterdam/Schiphol/Rotterdam/Breda een verstoring op de HSL was. Tuffy riep om dat er voor Rotterdam Centraal en Den Haag HS ook via Haarlem gereisd kon worden. Geen idee wat Den Haag HS te maken heeft met een defecte trein op de HSL, want vanaf Sloterdijk is dat nie tzo relevant lijkt mij.
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Er zijn ritten opgeheven die gewoon rijden :')
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

En niet alleen in Twente maar bij heel Syntus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Vanochtend thuis zag ik dat op Zoetermeer de helft van de sprinters consequent uitviel ([serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Gouda Goverwelle6800[/serie]). Gedurende de overstaptijd van bus op trein in Zoetermeer werd hierover ook helemaal niks opgeroepen, ook de uitvallende trein van 06:51 werd nooit omgeroepen. Pas in Gouda om 07:22 hoorde ik voor het eerst een omroep over een uitgevallen sprinter naar Gouda Goverwelle en bij NS wordt pas een verstoringsmelding sinds 08:02 uitgegeven over een defect spoor. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

Niet alleen in Amstelland-meerlanden blijft de via bestemming hangen. Gisteren zag ik in Middelharnis een R-net citea op lijn 436 Stellendam via Numansdorp A29 tonen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door regenmaker »

De Vestische had op haar site nog de dienstregeling van lijn NE4 uit 2015 staan en die van de NE6 ontbrak. Heb gistermiddag een berichtje gestuurd, vanochtend was het aangepast. Dat is nog een service. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal rijden er minder ICE-treinen door een defecte trein.
De extra reistijd kan oplopen tot 15 minuten.
Het is nog niet bekend hoe lang dit zal duren.
Uiteindelijk bleek het om sprinters ([serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie]) te gaan...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Ach, die zijn ook wit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten