OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Autocorrect. :oops:

Westwijk dus.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Het gaat niet helemaal lekker hier op Utrecht Centraal...

Er werd net, in verband met de aanrijding Gd-Gvc omgeroepen dat mensen naar Gvc via Leiden moesten reizen, gevolgd door een omroep dat mensen naar Leiden via Schiphol moesten reizen (waarom)

Vervolgens viel er een sprinter naar Zwolle uit, en werd als alternatief de Intercity naar Zwolle omgeroepen. Handig als je naar Wezep of Nunspeet moet :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Aking schreef:gevolgd door een omroep dat mensen naar Leiden via Schiphol moesten reizen (waarom)
Omdat Tuffy niet weet dat er ook een rechtstreekse trein Utrecht - Leiden bestaat, maar wel dat er reisadviezen Utrecht - Leiden via Den Haag bestaan (dat is de snelste route op het kwartier dat de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] niet rijdt, maar loopt dus over het verstoorde traject).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Reiziger Delft »

Hoezo systeemautistisch: Deze weken rijdt de ICE om via Venlo, maar omdat dit in Jaarplan al bekend was wordt dit niet bij de werkzaamheden vermeld. Komend weekend rijdt de ICE wel de normale route en dat wordt nu als afwijking vermeld. :neg: Zie ook dit stukje tekst van Rover. (Tweede gedeelte).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Lijkt verdacht veel op de onderhoudsroosters jaren geleden waarbij spoorwijzigingen op losse dagen in de week niet vermeld werden.
Omdat het afwijkende spoor planmatig was volgde er dus geen automatische omroep van.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Is sinds kort weer opnieuw ingevoerd, nu is dus dagplan leidend in dat soort zaken.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Beide conducteurs van trein 559 besloten om na vertrek uit Rotterdam om te gaan roepen :P Blijkbaar drukt de ene HC dan de andere HC weg, want er was slechts één HC te horen in mijn stel, maar zodra deze klaar was met zijn praatje kwamen we halverwege het omroepbericht van de andere HC terecht die blijkbaar iets uitgebreider was :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag op Utrecht Centraal: "Beste reizigers, de sprinter naar Hilversum en Weesp van 16.40 heeft een vertraging van ongeveer 15 minuten." Lang geleden dat ik dat woord gehoord heb.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Iemand zat vast op te letten en het was vast meer dan 17 minuten :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Toen ik het bericht hoorde was het nog 12 minuten later dan gepland, hoe laat het ding uiteindelijk vertrokken is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Zonder enig bericht heeft NS deze week gedurende meerdere dagen een hele reeks treinen van de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] opgeheven buiten de spits. Ik ben er nog niet precies achter wat de volledige schade is, maar in ieder geval de 1019, 1023, 1050, 1054 en 1062 zijn spoorloos verdwenen. Ik denk dat ik de KRO maar ga bellen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

De 1019, 1023, 1027, 1034, 1035, 1038, 1039, 1043, 1046, 1050, 1054 en 1062 zijn opgeheven maandag t/m donderdag. Was al weken in de reisplanner verwerkt, maar inderdaad niet één bericht op de site bij de werkzaamheden.
Laatst gewijzigd door Bemined op ma 23 apr 2018, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

In Breda werd omgeroepen dat van en naar Antwerpen bussen reden, terwijl de treinen gewoon reden. :')
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Hoe laat? Toen ik in Rotterdam liep om 16:00 stond er bij de Benelux "rijdt via een andere route" en ontbrak Breda in het lijstje met tussenstops.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Hmm, ik heb het nog eens opgezocht.

Het was rond 17:30, volgens alle reisinfo reed de trein van 17:42 nog gewoon.
Volgens OVtijden heeft die echter toch niet gereden, wat zou betekenen dat er geen bussen zijn geweest. Ook heb ik zowel op station Breda als in de lijst met verstoringen in de app niets gezien wat erop duidt dat de IC Brussel niet zou rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Bemined schreef:De 1019, 1023, 1027, 1034, 1035, 1038, 1039, 1043, 1046, 1050, 1054 en 1062 zijn opgeheven maandag t/m donderdag. Was al weken in de reisplanner verwerkt, maar inderdaad niet één bericht op de site bij de werkzaamheden.
:shock:

En ik maar denken dat nu de Internationale Intercity Direct rijdt het eindelijk een keer klaar was met deze onzin :evil:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Sinds gisteren wordt er een roltrap van het tramplatform op Den Haag Centraal onderhouden en is die dus niet te gebruiken. Er staat dus nu (ik zag hem gisteren voor het eerst maar misschien stond hij er in het weekend al) een bord met dat vanaf 9 april de roltrap niet te gebruiken is.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Die roltrap is al daadwerkelijk sinds 9 april buiten dienst, maar ik heb niet de indruk dat de reparatie voorspoedig verloopt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Ach, de deur waar de roltrap zo'n beetje naast staat is al een jaar stuk, maar volgens de grote ronde sticker werken NS en ProRail "aan een spoedig herstel"... :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Spoedig is natuurlijk een relatief begrip hè (A)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Net als ze de reisinformatieschermen op Utrecht gingen oplossen? Toen ik bij NS werkte was het excuus dat door de verbouwing op Utrecht Centraal de antennes verkeerd hingen en dat het na de verbouwing goed ging komen. Volgens mij is het station een jaar officieel open en zijn de schermen vervangen, maar elke keer dat ik er loop is er wel een of meer TB21 schermen die het niet goed doen: tonen geen reisinformatie of lopen minunten tot uren achter op de werkelijkheid en niet meer synchroon met broertjes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Niet alleen in Utrecht helaas. In Den Haag ook meerdere schermen die vaak storing hebben (en de ARGOS). Ik snap best dat GSM daar stoort met hoge gebouwen, maar trek dan een paar kabels zou je zeggen... Niet-werkende reisinformatie is toch niet iets om bij de reizigers mee aan te komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In Utrecht lijkt er wel enige voortgang qua reisinformatie: op één bord na zijn de busperrons aan de Jaarbeurszijde nu met net zulke grote letters aangeduid als de spoornummers groot zijn. Die vraag leefde ook al sinds de opening van het station geloof ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Afbeelding
Hainje schreef:Hahaha, op de eigen website naar de eigen website verwijzen. Past zo in het missers-topic. :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

In Twente is het verkeerde pakket geladen (doordeweeks ipv zaterdag) waardoor er van de reisinformatie en de omlopen niets klopt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten