OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Zei de HC van de 3954 nou “in Rm is geen verbinding voor de richting Nijmegen”? Zo ja, dan is dat wel een heel beknopte manier om te vermelden dat de 32247/32252 met +8 slechts in Rv keert. :') Zo nee, dan had ze wel eens mogen melden dat er pas na drie kwartier een trein richting Nm zou komen. :twisted:
(en moet ik iets aan mijn oren doen; al zou het wel heel toevallig zijn dat ik “geen” hoor en er dan inderdaad geen trein blijkt te rijden)
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Actuele data van Syntus/Keolis ligt er weer eens uit
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Een onverwachte NS-wandeltocht vanmorgen in Utrecht:
Er werd omgeroepen dat de IC naar Den Helder van spoor 14 zou vertrekken (terwijl ik net de trap naar 5 afgelopen was). Dus iedereen verkassen naar 14. Daar aangekomen, staat daar een SLT klaar terwijl de borden de IC met +5 aankondigen. Dat veranderde snel weer in de sprinter naar Uitgeest.
En mijn IC dan? De app gaf aan spoor 7. Ik daarheen en waarempel, daar stond- ie al. Zo ongeveer op vertrektijd werd omgeroepen dat het spoor 7 was geworden. Waarna de trein bijna leeg, maar wel stipt op tijd, vertrok.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Blijkbaar kun je met de OV-chipkaart tussen Duisburg en Herzogenrath reizen, mits je incheckt bij NS :mrgreen: :
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

Wel eerlijk voorlichten: Dat mag alleen als je ter plekke eerst uitcheckt bij Arriva.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

En incheckt bij NS voor een reis met DB... als dat nou Abellio was geweest had het zomaar gekund :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Ik vind het heel vreemd dat de NS een reisadvies via het buitenland aanbiedt zonder dat je expliciet aangeeft via Duitsland te willen reizen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Gebeurt vaker als er vervangend vervoer ontbreekt in de planner.

En dat geeft ons treinenfapperts dus de mogelijkheid om zo'n tripje voor een euro of twee te maken *O*
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

En dat ook nog in de 1e klas, zonder verbonden te zijn aan specifieke treinen 8-)
Laatst gewijzigd door cassie127 op vr 25 jan 2019, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Het Duitse controleteam uitleggen dat je écht hebt ingecheckt met je Nederlandse OV-chipkaart in de trein ergens in de buitenwijken van Duisburg. Ik zou helemaal gaan voor de pandapunten... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Dit is dan een beetje een uitzondering omdat je alleen via Duitsland reist, maar een enkeltje Utrecht - Herzogenrath met 100% NL doet het prima op alle treinen op die route, of dat nu via Duisburg, Düsseldorf, Keulen of Kaltenkirchen is :Y
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Vinny schreef:Ik vind het heel vreemd dat de NS een reisadvies via het buitenland aanbiedt zonder dat je expliciet aangeeft via Duitsland te willen reizen.
Dat komt doordat de stop in Eygelshoven Markt er alleen richting Maastricht in de systemen staat.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Even in de reisplanner een reis voor later vandaag van Maastricht naar Aachen plannen levert mij de volgende routes op:
1. Maastricht - Heerlen + Stopbus Heerlen - Aachen
2. Maastricht - Liege Guillemins - Aachen

En als ik dat vanuit Utrecht doe krijg ik de volgende adviezen:
1. Utrecht - Schiphol - Brussel - Aachen (volledig met Thalys vanaf Schiphol)
2. Utrecht - Maastricht - Liege Guillemins - Aachen
3. Utrecht - Venlo - Mönchengladbach - Aachen
4. Utrecht - Düsseldorf - Aachen (Utrecht - Düsseldorf met ICE)
5. Utrecht - Eindhoven - Heerlen - Herzogenrath - Aachen (met stopbus + RE)

Ik geef zelf de voorkeur aan de route via Luik :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Lijn 6 tussen Nuenen en Eindhoven heeft enkele ritten die eindigen bij Nuenen Centrum, op de bus staat bij deze ritten echter "Nuenen Station" -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Maandagochtend riep de omroepster op Sloterdijk om dat de [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] naar Uitgeest van 07:19 vanwege de vertraging niet verder zou rijden dan Wormer. Wel knap dat ProRail op één avond een nieuwe spoorbrug over de Zaan heeft aangelegd en een nieuw station heeft geopend. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
quakkerillo
Berichten: 110
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 00:15
Locatie: Maastricht (voorheen: Breda/Brussel)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door quakkerillo »

VIRM schreef:Maandagochtend riep de omroepster op Sloterdijk om dat de [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] naar Uitgeest van 07:19 vanwege de vertraging niet verder zou rijden dan Wormer. Wel knap dat ProRail op één avond een nieuwe spoorbrug over de Zaan heeft aangelegd en een nieuw station heeft geopend. :mrgreen:
Klinkt bijna alsof de omroep 'Wormerveer' wou zeggen, maar dat de omroep werd afgebroken net na 'Wormer'.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Arriva mag qua omroep nog wel het een en ander aanpassen in de Limburgse treinen:
1) Heerlen De Kissel wordt nog steeds omgeroepen
2) De Engelstalige omroep ontbreekt in de RE 18
3) Eygelshoven Markt klinkt nergens naar in het Frans
4) Bij Eygelshoven Markt wordt in drie talen omgeroepen dat je aan de rechterkant moet uitstappen, terwijl het perron links ligt. :') Net voor aankomst wordt dat alleen in het Nederlands nog gecorrigeerd.
5) De omroep voor Herzogenrath ontbreekt. In plaats daarvan wordt Aachen West omgeroepen, inclusief verkeerde kant om uit te stappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

In Dordrecht is Qbuzz gemakshalve vergeten in het omleidingsbericht te vermelden dat zij bij de halte Indus ook een tijdelijke halte om de hoek hebben neergezet. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Die omroep voor uitstappen is al sinds de start van Arriva in Limburg een dingetje. Over het algemeen wordt de verkeerde kant omgeroepen, en zodra de deuren worden vrijgegeven wordt de goede kant omgeroepen.
Ik ga het zo ook maar eens meemaken, want ik zit nu in een Intercity die kant op
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:In Dordrecht is Qbuzz gemakshalve vergeten in het omleidingsbericht te vermelden dat zij bij de halte Indus ook een tijdelijke halte om de hoek hebben neergezet. :')
Die staat er overigens ook nog maar net, de omleiding is nog vrij recent aangepast waarbij ze ook vergeten te melden dat je bij de Wega aan de overkant moet opstappen. Overigens mist de tijdelijke halte Octant ook nog in de omleiding.

Bij de omleiding van lijn 10 op 11 februari staat er trouwens überhaupt niet bij welke haltes vervallen, al valt uit de vervangende haltes wel af te leiden dat via de Nieuwe Haven omgereden wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door regenmaker »

cassie127 schreef:Ik ga het zo ook maar eens meemaken, want ik zit nu in een Intercity die kant op
Ik was gisteren in Düren maar helaas reed er niets naar Aachen want er waren personen op het spoor. Toen maar met de bus via Jülich, Aldenhoven en Geilenkirchen naar Sittard gereden. De SB3 had ik toch nog niet gedaan. :) Moet ik nog maar een keer terug voor het busboekje van West Verkehr, kan ik meteen de nieuwe treinverbinding meepakken.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Meltrain schreef:Arriva mag qua omroep nog wel het een en ander aanpassen in de Limburgse treinen:
1) Heerlen De Kissel wordt nog steeds omgeroepen
2) De Engelstalige omroep ontbreekt in de RE 18
3) Eygelshoven Markt klinkt nergens naar in het Frans
4) Bij Eygelshoven Markt wordt in drie talen omgeroepen dat je aan de rechterkant moet uitstappen, terwijl het perron links ligt. :') Net voor aankomst wordt dat alleen in het Nederlands nog gecorrigeerd.
5) De omroep voor Herzogenrath ontbreekt. In plaats daarvan wordt Aachen West omgeroepen, inclusief verkeerde kant om uit te stappen.
Het kan nog erger... ik zit nu in de RS 15 waar nog doodleuk wordt ontworpen dat het volgende station Heerlen de Kissel is
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Ja, dat schreef ik ook al (punt 1). :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Overigens is er vanuit Aken wel een omroep voor Herzogenrath, maar wijkt die af van de rest (er wordt "Station Herzogenrath" in drie talen omgeroepen).

Bij Eygelshoven Markt is de omroep trouwens ook vanuit Duitsland precies verkeerdom, dus allicht die twee omgewisseld. Nog erger wordt het als je op de schermen gaat letten: op vrijwel alle stations wijst de pijl daarop precies de tegengestelde kant op van wat wordt omgeroepen. Die omgeroepen uitstapzijde klopt trouwens in Herzogenrath en Landgraaf ook niet in de richting Maastricht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Owja... Toen ik gisteren uit Maastricht vertrok stonden de bestemmingsdisplays van de VIRM waarmee ik was aangekomen op "Eys-Wittem" _O-
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten