OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Ik denk dat weinig Nederlanders of buitenlanders intuïtief begrijpen wat een RS of RE is. (Behalve Duitsers dan; die kennen de RE wel.) “Stoptrein RS 18” en “Sneltrein RE18” was een prima compromis geweest: duidelijk voor iedereen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Kunnen we niet gewoon SS doen? SprinterService? *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

De SS naar Duitsland, en dan in samenwerking met de voormalige Noorse spoorwegen zeker. :') Doe maar niet. :X
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Ik denk dat weinig Nederlanders of buitenlanders intuïtief begrijpen wat een RS of RE is.
Volgens mij valt dat heus wel mee. In de landen waar ze dat ook zo doen heb ik er in ieder geval weinig moeite mee. De afkortingen RS en RE doen wel wat vreemd aan en het is natuurlijk een naamgeving die niet landelijk is uitgerold. Dat is dan op zich jammer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Overigens is dit dus alleen een issue van de borden - in de onderliggende data zit wel "treintype": Stoptrein, "lijn": RS18. Waarschijnlijk wordt Stoptrein RS18 te lang en/of komt dit nog in de toekomst.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Niet helemaal reisinfo, maar ik vond hem goed genoeg :Y
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was er een wisselstoring bij Den Dolder waarna op een zeker moment kennelijk het wissel vastgelegd is (toen vielen er alleen nog treinen Utrecht - Baarn uit). Rond 13.00 uur begon men vervolgens met herstelwerkzaamheden, maar opmerkelijk was daarbij dat die pas aangekondigd werden als storing toen ze al bezig waren.
Vooraf kon je het alleen maar zien doordat er in de actuele vertrektijden van Amersfoort treinen naar Utrecht als niet rijdend werden aangegeven. Maar als je vervolgens zou hebben gedacht dan maar de volgende trein te nemen werd je onaangenaam verrast want toen waren er dus die herstelwerkzaamheden.

Ook wel een aparte: de 1743 die ik zelf had was nog voor de start van de herstelwerkzaamheden vanuit Utrecht in Amersfoort aangekomen, dus daar had 'ie geen last van. Wel liep 'ie vertraging op nabij Barneveld waar een stuk of 100 schapen ontsnapt waren en onder meer langs het spoor wandelden, maar toen ik in Deventer uitstapte werd de trein daar vervolgens met "later vertrek door herstelwerkzaamheden" op de borden vermeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

En het hek dat de schapen tegen moest houden hoefde niet hersteld te worden? :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Hersteld niet, het hoefde alleen weer even rechtop gezet te worden (was een simpel hekje om een terrein dat begraasd werd dat was omgewaaid in een zware bui) :P
Die schapen waren trouwens ook nog een behoorlijk eind naar het spoor gewandeld, van het herstel van dat hek hadden de treinen sowieso geen last gehad.

Edit: Ow, ik had me nog verteld... was natuurlijk in slaap gevallen door dat schaapjes tellen: https://twitter.com/ProRail/status/1170306930407018496
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Gisteren werd er op Utrecht Centraal omgeroepen dat er wegens werkzaamheden bussen reden tussen Wormerveer en Heerhugowaard. Dat was het bericht voor vandaag, gisteren reden de bussen alleen tussen Uitgeest en Alkmaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Die fout hebben ze in de loop van de dag blijkbaar doorgekregen: aan het eind van de middag hoorde ik een bericht over werkzaamheden Uitgeest - Alkmaar met omreisadvies via Hoorn, dat past beter bij de werkelijke werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Quoi? :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik zit op dit moment in Flirt 2214, deze lijkt een update van het informatiesysteem gehad te hebben. De snelheid, binnen- en buitentemperatuur worden getoond, er is een scherm met een verkeersmelding met een gele balk en zelfs het bekende kaartje uit de SNG kwam tevoorschijn. Ook de omroep heeft wat aanpassingen, zo wordt er geen beste reizigers omgeroepen voor “het volgende station is”, en op Lage Zwaluwe volgde een omroep “Beste reizigers, welkom in de sprinter naar Dordrecht”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Dat is onderdeel van de update van het Reizigers Informatie Systeem van de Flirt; dat wordt gelijk getrokken met SNG. Op termijn moet ook SLT nog eens hetzelfde krijgen, maar dat duurt nog wel even, omdat daar een heel ander systeem achter schuilgaat.

Alleen, dat is toch geen misser? Juist een topper :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Wacht maar tot je de uitspraak van Dordrecht Zuid hebt gehoord, dan is het een enorme misser :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Ja, maar da's weer wat anders... :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

De treinen die zonder het nieuwe systeem rijden spreken het wel goed uit, dus ik zie een verband :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Dat hebben we met Wijchen ook gehad. Ik zou er melding van maken in een niet nader te noemen Doorgeefluik (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Is 'es Hèèrtogenbosch!' ook verbeterd? :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Vast niet, in Deemter gaat de lift ook nog steeds naar nivéén :')
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Suus schreef:Wacht maar tot je de uitspraak van Dordrecht Zuid hebt gehoord, dan is het een enorme misser :Y
Treinstel 2227, waarin ik nu zit, heeft de update ook al gehad. We gaan het eens aanhoren... :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Falcon
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 19:09

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Falcon »

Daniel schreef:Die fout hebben ze in de loop van de dag blijkbaar doorgekregen: aan het eind van de middag hoorde ik een bericht over werkzaamheden Uitgeest - Alkmaar met omreisadvies via Hoorn, dat past beter bij de werkelijke werkzaamheden.
Een beetje late reactie. Maar dit laat me herinneren aan een omroep die ik zaterdagavond 7 september te horen kreeg in Sittard. Daar werd me geadviseerd dat ik boven Alkmaar beter kon omreizen via een andere plaats aldaar (ik weet niet meer welke plaats. Ben er niet zo bekend. Zal wel Hoorn zijn geweest gok ik). Ik vond dit een nogal bijzondere omroep gezien de afstand tussen Sittard en het Noorden van Alkmaar.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Door verschillende problemen rijdt BUS 56 vandaag niet. Maak gebruik van bus 56 .
Aldus de RET :roll:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Lijn 45 »

:')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Lijkt net Syntus, die geven op Twitter ook dat soort meldingen. Bv. vertraging op een bepaalde rit maar er dan niet bij aangeven welke :roll:

Vanmiddag een melding over extreme verkeersdrukte in Amersfoort, heb de Leusderweg echter nog nooit zo rustig gezien als vanmiddag (en de eerste melding hierover gaf notabene juist specifiek lijn 8 aan als een lijn die er last van had)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 171 gasten