OVer Missers in de Reisinformatie

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
umbusko

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor umbusko » Vr 06 Sep 2019, 18:09

Ik denk dat weinig Nederlanders of buitenlanders intuïtief begrijpen wat een RS of RE is. (Behalve Duitsers dan; die kennen de RE wel.) “Stoptrein RS 18” en “Sneltrein RE18” was een prima compromis geweest: duidelijk voor iedereen.

Aking

Berichtdoor Aking » Vr 06 Sep 2019, 18:17

Kunnen we niet gewoon SS doen? SprinterService? *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

umbusko

Berichtdoor umbusko » Vr 06 Sep 2019, 18:36

De SS naar Duitsland, en dan in samenwerking met de voormalige Noorse spoorwegen zeker. :') Doe maar niet. :X

Vinny

Berichtdoor Vinny » Vr 06 Sep 2019, 23:27

Ik denk dat weinig Nederlanders of buitenlanders intuïtief begrijpen wat een RS of RE is.
Volgens mij valt dat heus wel mee. In de landen waar ze dat ook zo doen heb ik er in ieder geval weinig moeite mee. De afkortingen RS en RE doen wel wat vreemd aan en het is natuurlijk een naamgeving die niet landelijk is uitgerold. Dat is dan op zich jammer.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

webguy
OVNL-beheerder

Berichtdoor webguy » Za 07 Sep 2019, 11:07

Overigens is dit dus alleen een issue van de borden - in de onderliggende data zit wel "treintype": Stoptrein, "lijn": RS18. Waarschijnlijk wordt Stoptrein RS18 te lang en/of komt dit nog in de toekomst.

Aking

Berichtdoor Aking » Za 07 Sep 2019, 14:09

Niet helemaal reisinfo, maar ik vond hem goed genoeg :Y
Afbeelding
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Za 07 Sep 2019, 18:00

Vanmorgen was er een wisselstoring bij Den Dolder waarna op een zeker moment kennelijk het wissel vastgelegd is (toen vielen er alleen nog treinen Utrecht - Baarn uit). Rond 13.00 uur begon men vervolgens met herstelwerkzaamheden, maar opmerkelijk was daarbij dat die pas aangekondigd werden als storing toen ze al bezig waren.
Vooraf kon je het alleen maar zien doordat er in de actuele vertrektijden van Amersfoort treinen naar Utrecht als niet rijdend werden aangegeven. Maar als je vervolgens zou hebben gedacht dan maar de volgende trein te nemen werd je onaangenaam verrast want toen waren er dus die herstelwerkzaamheden.

Ook wel een aparte: de 1743 die ik zelf had was nog voor de start van de herstelwerkzaamheden vanuit Utrecht in Amersfoort aangekomen, dus daar had 'ie geen last van. Wel liep 'ie vertraging op nabij Barneveld waar een stuk of 100 schapen ontsnapt waren en onder meer langs het spoor wandelden, maar toen ik in Deventer uitstapte werd de trein daar vervolgens met "later vertrek door herstelwerkzaamheden" op de borden vermeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Z2N

Berichtdoor Z2N » Za 07 Sep 2019, 18:02

En het hek dat de schapen tegen moest houden hoefde niet hersteld te worden? :mrgreen:
Journey of a night time

Flickr!

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Za 07 Sep 2019, 18:12

Hersteld niet, het hoefde alleen weer even rechtop gezet te worden (was een simpel hekje om een terrein dat begraasd werd dat was omgewaaid in een zware bui) :P
Die schapen waren trouwens ook nog een behoorlijk eind naar het spoor gewandeld, van het herstel van dat hek hadden de treinen sowieso geen last gehad.

Edit: Ow, ik had me nog verteld... was natuurlijk in slaap gevallen door dat schaapjes tellen: https://twitter.com/ProRail/status/1170306930407018496
Schapekop in de Keistad

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » Zo 08 Sep 2019, 09:00

Gisteren werd er op Utrecht Centraal omgeroepen dat er wegens werkzaamheden bussen reden tussen Wormerveer en Heerhugowaard. Dat was het bericht voor vandaag, gisteren reden de bussen alleen tussen Uitgeest en Alkmaar.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 08 Sep 2019, 09:40

Die fout hebben ze in de loop van de dag blijkbaar doorgekregen: aan het eind van de middag hoorde ik een bericht over werkzaamheden Uitgeest - Alkmaar met omreisadvies via Hoorn, dat past beter bij de werkelijke werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad

umbusko

Berichtdoor umbusko » Ma 09 Sep 2019, 11:40

Quoi? :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “Vragen & Meldingen”