OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door jelmerrr »

Nee, je mag in Almelo overstappen. De sprinter rijdt namelijk tot Almelo dus daar moet je overstappen. In de spits kun je wel doorreizen maar dan haalt de intercity de sprinter in in Wierden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Tussen Den Haag HS en Schiedam Centrum minder treinen door een seinstoring. Tuffy op Dordrecht: Reizigers naar Den Haag Centraal kunnen ook reizen via Den Haag Laan van NOI :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

In Tilburg kwamen twee verschillende oproepen tegelijk door, misschien binnen en buiten omroep anders?
Reizigers naar Leiden stuurde Tuffy via Den Haag HS, kapitein overduidelijk was weer in de buurt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Het begon al op Utrecht Centraal met deze misser, weer eens wat anders dan de Teamviewer-melding op het scherm in de tunnel van Zwolle:

Afbeelding

Vervolgens kwam ik op Schiedam Centrum deze RET-servicezuil tegen met daarop het geweldige Windows XP :')

Afbeelding

Boven bij metroperron 20 hing deze aankondiging van werkzaamheden. Voor de duidelijkheid: maandag 1 oktober was in 2018....

Afbeelding

Was bovenstaande in 2018, deze posters in de hal van Schiedam Centrum hangen er al wel iets langer aan de tekst te zien _O-

Afbeelding
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

En ondertussen is Enschede in een andere tijdzone komen te liggen... de TB7 bij het busstation als in de hal tonen vertrektijden van enkele uren terug. Overigens zijn de DB treinen nu wel zichtbaar op deze schermen (want dat waren ze heel lang niet). Die in de hal had ook meteen 2 defect stickers terwijl het scherm naar behoren werkte (behalve dan dat die achter loopt)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

dennistd schreef:Boven bij metroperron 20...
Nu ik deze zo zie vraag ik het me toch af... wat is de logica van de spoornummering bij de RET? Op Schiedam Centrum heb je dus een spoor 20 als kopspoortje, vervolgens heet bij Maassluis Steendijkpolder het middenspoor waarop kopgemaakt wordt "spoor 3" (die is nog soort van logisch). Echter heeft Vlaardingen West dan weer een middenspoor wat "spoor 4" heet ondanks dat er toch echt maar drie sporen liggen daar :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Boog die goederenlijn niet ergens in Vlaardingen af? Misschien is dat dan spoor 1?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef:
dennistd schreef:Boven bij metroperron 20...
Nu ik deze zo zie vraag ik het me toch af... wat is de logica van de spoornummering bij de RET? Op Schiedam Centrum heb je dus een spoor 20 als kopspoortje, vervolgens heet bij Maassluis Steendijkpolder het middenspoor waarop kopgemaakt wordt "spoor 3" (die is nog soort van logisch). Echter heeft Vlaardingen West dan weer een middenspoor wat "spoor 4" heet ondanks dat er toch echt maar drie sporen liggen daar :P
Bij Vlaardingen West is het spoor 4 ipv 3, omdat het een aftakking is van spoor 2... een "even-genummerd" spoor. Iets wat tot nu toe niet eerder was voorgekomen in het metronet, waar het 3e middenspoor allemaal een aftakking is van spoor 1.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

cassie127 schreef:En ondertussen is Enschede in een andere tijdzone komen te liggen... de TB7 bij het busstation als in de hal tonen vertrektijden van enkele uren terug. Overigens zijn de DB treinen nu wel zichtbaar op deze schermen (want dat waren ze heel lang niet). Die in de hal had ook meteen 2 defect stickers terwijl het scherm naar behoren werkte (behalve dan dat die achter loopt)
Die bij het busstation zijn ze de afgelopen week mee bezig geweest, die stond open en er stond iemand op een trap bij (en nog iemand bij die trap).
Daniel schreef:
dennistd schreef:Boven bij metroperron 20...
Nu ik deze zo zie vraag ik het me toch af... wat is de logica van de spoornummering bij de RET? Op Schiedam Centrum heb je dus een spoor 20 als kopspoortje
Echt een kopspoor is het niet eens: spoor 20 is het spoor vanaf Hoek van Holland en de opstelsporen bij Schiedam Centrum richting Beurs. Het aan hetzelfde perron gelegen spoor 2 sluit alleen aan op de tunnel en wordt dus ook alleen voor lijn C gebruikt.

Hier de sporenplannen:
https://corporate.ret.nl/media/2475/spo ... mei-19.pdf
https://corporate.ret.nl/media/2511/spo ... ndlijn.pdf
https://corporate.ret.nl/media/2085/spo ... n-2018.pdf
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Spoor 20 op Schiedam Centrum komt dus nog van de tijd dat het een doodlopend opstelspoor was dat van spoor 2 aftakte. Dat doodlopen deed het alleen een eind buiten het station, bij spoor 10 en 30.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Het feit dat het doodloopte hoeft niet persé de reden te zijn van dit nummer, want de perronsporen van lijn C op Tussenwater zijn ook spoor 10 richting De Terp en spoor 20 richting De Akkers, in beide gevallen aftakkingen van spoor 1 en 2 resp. die niet doodlopen of dat ooit gedaan hebben, maar puur zo genummerd is omdat het in beide gevallen geen sporen zijn die tussen de bestaande sporen ligt, zoals de meeste stations met spoor 3 (of 4 bij Vdw).
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JordiBrabant »

Je mag zelf beslissen of het een misser is, maar de omroep werd net in Hengelo met zo ongeveer 6 dB overstemd door een doorrijdende lege autotrein.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Anne »

Op de nieuwe lijnennetkaart van HTM is in Loosduinen bij lijn 3 een halte Den Haag De Savornin Lohmanplein toegevoegd (na Arnold Spoelplein).
Laatst gewijzigd door Anne op do 10 okt 2019, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

En die zit er niet? Of?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Anne »

Aking schreef:En die zit er niet? Of?
Niet daar, ben je zo'n 7 haltes eerder al langs gekomen (zie kaartje).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat wordt diep springen in Arnhem... Volgens de schermen in de 120 "Ausstieg rechts" op spoor 11 ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Ding komt normaal op 10 geloof ik, en dan klopt het prima.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dan wel ja, maar blijkbaar wordt dus niet zoals in Duitsland bij spoorwijzigingen de uitstap zijde aangepast.
Reden is wel netjes: we mogen met +10 voor de IC uit die eigenlijk al twee minuten weg had moeten zijn :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Kunnen ze aanpassen, maar zijn ze blijkbaar niet aan toegekomen (of ze hebben het verkeerd ingeschat, kan ook nog)
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door umbusko »

Op alle TBP's vermelden dat het achterste treinstel maar tot Venlo rijdt, maar geen aanstalten maken om het af te koppelen en het gewoon meenemen naar Roermond. Ook dat is Arriva. :X
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Voor een reis Maastricht-Nijmegen blijft de reisplanner me via Den Bosch-Oss sturen, wat ik ook doe. De overstap in Roermond wordt niet weergegeven ("te kort") en in Den Bosch zou ik een half uur moeten wachten, omdat de IC van spoor 1 vertrekt (overstap ook te kort volgens de reisplanner).
Ook als ik via stations ingeef dan gaat de planner via Den Bosch rekenen. Zo krijg je bij "via Venlo" de route: R12 Roermond-R11 Venlo-3500 Den Bosch-3600 Oss-snelbus Nijmegen en bij "via Boxmeer" wordt je terug gestuurd naar Blerick om vervolgens via Eindhoven-Den Bosch te reizen... :? :?
JothamvW
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JothamvW »

Zou de stopbus Mmlh - Nm niet superlangzaam kunnen zijn waardoor naar O en vanaf daar de snelbus altijd sneller is?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Marc »

Als ik om 06:31 de Intercity neem vanuit Maastricht dan zou ik volgens de planner om 09:23 in Nijmegen zijn. Ik zit nu in de trein naar Mook Molenhoek. Daar heb ik om 08:24 de stopbus en dan ben ik om 08:55 in Nijmegen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Heb deze even gekeken, als je "via Cuijk" aangeeft, alleen dán krijg je de optie die gewenst is. :|

Zo te zien is de fout al gevonden: https://twitter.com/bramspoort/status/1 ... 4144892928
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Op Schiphol viel vanmiddag de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] van 17:37 naar Rotterdam Centraal uit. De omroepster verwees reizigers naar de eerstvolgende trein naar Rotterdam, namelijk de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] van 17:43. Zij riep echter niks om over de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] van 17:53, die toch wel sneller in Rotterdam zou zijn dan de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie].
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten