OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nee, je mag in Almelo overstappen. De sprinter rijdt namelijk tot Almelo dus daar moet je overstappen. In de spits kun je wel doorreizen maar dan haalt de intercity de sprinter in in Wierden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Tussen Den Haag HS en Schiedam Centrum minder treinen door een seinstoring. Tuffy op Dordrecht: Reizigers naar Den Haag Centraal kunnen ook reizen via Den Haag Laan van NOI
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Donateur
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In Tilburg kwamen twee verschillende oproepen tegelijk door, misschien binnen en buiten omroep anders?
Reizigers naar Leiden stuurde Tuffy via Den Haag HS, kapitein overduidelijk was weer in de buurt.
Reizigers naar Leiden stuurde Tuffy via Den Haag HS, kapitein overduidelijk was weer in de buurt.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het begon al op Utrecht Centraal met deze misser, weer eens wat anders dan de Teamviewer-melding op het scherm in de tunnel van Zwolle:
Vervolgens kwam ik op Schiedam Centrum deze RET-servicezuil tegen met daarop het geweldige Windows XP :')
Boven bij metroperron 20 hing deze aankondiging van werkzaamheden. Voor de duidelijkheid: maandag 1 oktober was in 2018....
Was bovenstaande in 2018, deze posters in de hal van Schiedam Centrum hangen er al wel iets langer aan de tekst te zien _O-
Vervolgens kwam ik op Schiedam Centrum deze RET-servicezuil tegen met daarop het geweldige Windows XP :')
Boven bij metroperron 20 hing deze aankondiging van werkzaamheden. Voor de duidelijkheid: maandag 1 oktober was in 2018....
Was bovenstaande in 2018, deze posters in de hal van Schiedam Centrum hangen er al wel iets langer aan de tekst te zien _O-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
En ondertussen is Enschede in een andere tijdzone komen te liggen... de TB7 bij het busstation als in de hal tonen vertrektijden van enkele uren terug. Overigens zijn de DB treinen nu wel zichtbaar op deze schermen (want dat waren ze heel lang niet). Die in de hal had ook meteen 2 defect stickers terwijl het scherm naar behoren werkte (behalve dan dat die achter loopt)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Nu ik deze zo zie vraag ik het me toch af... wat is de logica van de spoornummering bij de RET? Op Schiedam Centrum heb je dus een spoor 20 als kopspoortje, vervolgens heet bij Maassluis Steendijkpolder het middenspoor waarop kopgemaakt wordt "spoor 3" (die is nog soort van logisch). Echter heeft Vlaardingen West dan weer een middenspoor wat "spoor 4" heet ondanks dat er toch echt maar drie sporen liggen daardennistd schreef:Boven bij metroperron 20...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Boog die goederenlijn niet ergens in Vlaardingen af? Misschien is dat dan spoor 1?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Bij Vlaardingen West is het spoor 4 ipv 3, omdat het een aftakking is van spoor 2... een "even-genummerd" spoor. Iets wat tot nu toe niet eerder was voorgekomen in het metronet, waar het 3e middenspoor allemaal een aftakking is van spoor 1.Daniel schreef:Nu ik deze zo zie vraag ik het me toch af... wat is de logica van de spoornummering bij de RET? Op Schiedam Centrum heb je dus een spoor 20 als kopspoortje, vervolgens heet bij Maassluis Steendijkpolder het middenspoor waarop kopgemaakt wordt "spoor 3" (die is nog soort van logisch). Echter heeft Vlaardingen West dan weer een middenspoor wat "spoor 4" heet ondanks dat er toch echt maar drie sporen liggen daardennistd schreef:Boven bij metroperron 20...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die bij het busstation zijn ze de afgelopen week mee bezig geweest, die stond open en er stond iemand op een trap bij (en nog iemand bij die trap).cassie127 schreef:En ondertussen is Enschede in een andere tijdzone komen te liggen... de TB7 bij het busstation als in de hal tonen vertrektijden van enkele uren terug. Overigens zijn de DB treinen nu wel zichtbaar op deze schermen (want dat waren ze heel lang niet). Die in de hal had ook meteen 2 defect stickers terwijl het scherm naar behoren werkte (behalve dan dat die achter loopt)
Echt een kopspoor is het niet eens: spoor 20 is het spoor vanaf Hoek van Holland en de opstelsporen bij Schiedam Centrum richting Beurs. Het aan hetzelfde perron gelegen spoor 2 sluit alleen aan op de tunnel en wordt dus ook alleen voor lijn C gebruikt.Daniel schreef:Nu ik deze zo zie vraag ik het me toch af... wat is de logica van de spoornummering bij de RET? Op Schiedam Centrum heb je dus een spoor 20 als kopspoortjedennistd schreef:Boven bij metroperron 20...
Hier de sporenplannen:
https://corporate.ret.nl/media/2475/spo ... mei-19.pdf
https://corporate.ret.nl/media/2511/spo ... ndlijn.pdf
https://corporate.ret.nl/media/2085/spo ... n-2018.pdf
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Spoor 20 op Schiedam Centrum komt dus nog van de tijd dat het een doodlopend opstelspoor was dat van spoor 2 aftakte. Dat doodlopen deed het alleen een eind buiten het station, bij spoor 10 en 30.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Het feit dat het doodloopte hoeft niet persé de reden te zijn van dit nummer, want de perronsporen van lijn C op Tussenwater zijn ook spoor 10 richting De Terp en spoor 20 richting De Akkers, in beide gevallen aftakkingen van spoor 1 en 2 resp. die niet doodlopen of dat ooit gedaan hebben, maar puur zo genummerd is omdat het in beide gevallen geen sporen zijn die tussen de bestaande sporen ligt, zoals de meeste stations met spoor 3 (of 4 bij Vdw).
-
- Donateur
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Je mag zelf beslissen of het een misser is, maar de omroep werd net in Hengelo met zo ongeveer 6 dB overstemd door een doorrijdende lege autotrein.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op de nieuwe lijnennetkaart van HTM is in Loosduinen bij lijn 3 een halte Den Haag De Savornin Lohmanplein toegevoegd (na Arnold Spoelplein).
Laatst gewijzigd door Anne op do 10 okt 2019, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
En die zit er niet? Of?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Niet daar, ben je zo'n 7 haltes eerder al langs gekomen (zie kaartje).Aking schreef:En die zit er niet? Of?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat wordt diep springen in Arnhem... Volgens de schermen in de 120 "Ausstieg rechts" op spoor 11 ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ding komt normaal op 10 geloof ik, en dan klopt het prima.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dan wel ja, maar blijkbaar wordt dus niet zoals in Duitsland bij spoorwijzigingen de uitstap zijde aangepast.
Reden is wel netjes: we mogen met +10 voor de IC uit die eigenlijk al twee minuten weg had moeten zijn :pos:
Reden is wel netjes: we mogen met +10 voor de IC uit die eigenlijk al twee minuten weg had moeten zijn :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Kunnen ze aanpassen, maar zijn ze blijkbaar niet aan toegekomen (of ze hebben het verkeerd ingeschat, kan ook nog)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op alle TBP's vermelden dat het achterste treinstel maar tot Venlo rijdt, maar geen aanstalten maken om het af te koppelen en het gewoon meenemen naar Roermond. Ook dat is Arriva. :X
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Voor een reis Maastricht-Nijmegen blijft de reisplanner me via Den Bosch-Oss sturen, wat ik ook doe. De overstap in Roermond wordt niet weergegeven ("te kort") en in Den Bosch zou ik een half uur moeten wachten, omdat de IC van spoor 1 vertrekt (overstap ook te kort volgens de reisplanner).
Ook als ik via stations ingeef dan gaat de planner via Den Bosch rekenen. Zo krijg je bij "via Venlo" de route: R12 Roermond-R11 Venlo-3500 Den Bosch-3600 Oss-snelbus Nijmegen en bij "via Boxmeer" wordt je terug gestuurd naar Blerick om vervolgens via Eindhoven-Den Bosch te reizen... :? :?
Ook als ik via stations ingeef dan gaat de planner via Den Bosch rekenen. Zo krijg je bij "via Venlo" de route: R12 Roermond-R11 Venlo-3500 Den Bosch-3600 Oss-snelbus Nijmegen en bij "via Boxmeer" wordt je terug gestuurd naar Blerick om vervolgens via Eindhoven-Den Bosch te reizen... :? :?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Zou de stopbus Mmlh - Nm niet superlangzaam kunnen zijn waardoor naar O en vanaf daar de snelbus altijd sneller is?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Als ik om 06:31 de Intercity neem vanuit Maastricht dan zou ik volgens de planner om 09:23 in Nijmegen zijn. Ik zit nu in de trein naar Mook Molenhoek. Daar heb ik om 08:24 de stopbus en dan ben ik om 08:55 in Nijmegen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Heb deze even gekeken, als je "via Cuijk" aangeeft, alleen dán krijg je de optie die gewenst is.
Zo te zien is de fout al gevonden: https://twitter.com/bramspoort/status/1 ... 4144892928
Zo te zien is de fout al gevonden: https://twitter.com/bramspoort/status/1 ... 4144892928
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Op Schiphol viel vanmiddag de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] van 17:37 naar Rotterdam Centraal uit. De omroepster verwees reizigers naar de eerstvolgende trein naar Rotterdam, namelijk de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] van 17:43. Zij riep echter niks om over de [serie=Intercity direct|2019|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] van 17:53, die toch wel sneller in Rotterdam zou zijn dan de [serie=Intercity|2019|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie].
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten