OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Afbeelding

:')
Laatst gewijzigd door dennistd op zo 12 nov 2017, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Klopt volledig toch? Treinmaatregel kunnen ze zo het hele jaar door laten staan, hij blijft altijd juist :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Ik zal het maar weer eens melden. De werkinstructie was er al speciaal op aangepast...
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Nitein-Repart »

Vanochtend was er storing tussen Doetinchem en Winterswijk, dus op dat traject geen treinen. In Doetinchem stond als reisadvies voor Winterswijk: "reis via Velperpoort en Zutphen, extra reistijd +/- 75 minuten". Waarom is het niet mogelijk om als reisadvies te vermelden: "reis via Ruurlo met lijn 23, extra reistijd 30-45 minuten"?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Omdat de lijnbussen vaak niet deze drukte aan kunnen en een treinkaartje niet in de bus geldig is. Het bericht is ook meer voor reizigers die nog onderweg zijn richting Arnhem om via Zutphen te gaan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Een pareltje van Tuffy in Amersfoort: "Dit is een bericht voor reizigers tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport, en voor reizigers tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport via de hogesnelheidslijn...". Heb ik wat gemist dat daar een nieuw stuk spoor aangelegd is? :P

Opvallend genoeg werd er dan weer geen verstoring tussen Amsterdam Zuid en Schiphol Airport gemeld, maar toch reed de 11618 niet verder dan Hilversum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Treinen die over de HSL rijden worden tegenwoordig apart genoemd. Sinds wanneer durf ik niet te zeggen, maar ik vind het persoonlijk een verbetering.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Tussen Amsterdam en Schiphol ligt echter geen HSL :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Dat maakt toch niet uit, tenzij je fan van mieren bent? Het is wel zo makkelijk als je in Delft staat dat de trein naar Eindhoven niet rijdt en de rest wel.

Of dat je op Amsterdam Centraal zo te weten krijgt dat de ICD niet rijdt maar de sprinters naar Hoofddorp wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door reisthijs »

Zou het niet veel makkelijker zijn als er gewoon wordt omgeroepen welke trein er wel of niet rijdt?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Nee Thijs, kom op zeg! Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? -o-
🍉
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door tsov »

*mompelt maar weer eens iets over lijnnummers* (A)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Suus schreef:Dat maakt toch niet uit, tenzij je fan van mieren bent? Het is wel zo makkelijk als je in Delft staat dat de trein naar Eindhoven niet rijdt en de rest wel.

Of dat je op Amsterdam Centraal zo te weten krijgt dat de ICD niet rijdt maar de sprinters naar Hoofddorp wel.
Dan roep je om dat er tussen Amsterdam Centraal en Schiphol geen ICd's rijden. Idee is goed, uitvoering matig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Afbeelding

Rotterdam Zuidplein, halte B.

Hangt overigens gewoon een vertrekstaat van lijn 395 boven, dus wat precies ontbreekt weet ik ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Daar zal de vertrekstaat van 437 ontbreken, da's de enige andere Connexxion-lijn die op Zuidplein halte B staat volgens de RET.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door JWM »

Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Daar zal de vertrekstaat van 437 ontbreken, da's de enige andere Connexxion-lijn die op Zuidplein halte B staat volgens de RET.
Dat staat dan fout op die plattegrond, want lijn 437 vertrekt (net als 436) vanaf halte A.
Het zou trouwens wel over lijn 431 kunnen gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

JWM schreef:Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.
Ik zat vandaag inderdaad in de IC van Weert naar Dordrecht via o.a. Bijlmer Arena, Laan van NOI en Blaak, Utrecht (en Weert en Bijlmer vast ook) had er flink wat directe (IC) verbindingen bij vandaag *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

JWM schreef:Probeerde de NS dit weekend iets nieuws ofzo qua reisinformatie? Een overvloed aan opgeheven treinen die vervangen worden door 'extra treinen'. Een intercity naar Dordrecht in Utrecht staat nogal haaks op het beleid om oorspronkelijke eindbestemmingen aan te geven en leverde zelfs bij het eigen NS-personeel de nodige vraagtekens op.
Ja, men had alle door de werkzaamheden aangepaste treinseries ingelegd als doorgaande series met een apart treinnummer. Schijnt bedoelt te zijn geweest om de rare situaties op TBPs (via stations die voorbij de bestemming liggen) en om onnodige overstappen te voorkomen doordat treinen die op elkaar doorgekoppeld zijn dan ook doorgaand uit de planner komen.
Maar met de werkzaamheden van dit weekend waren de koppelingen soms dusdanig dat het waarschijnlijk meer vraagtekens dan duidelijkheid opleverde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

In het geval van dit weekend is het trouwens erg klantgericht, omdat hierdoor wel gelijk duidelijk werd dat er nog steeds rechtstreekse treinen waren naar Leiden, Den Haag en Rotterdam.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Wubbo »

Ik blijf me verbazen dat dit soort dingen nodig zijn voor het op orde krijgen van de reisinformatie. Als er een trein rijdt op de normale tijd, met alleen een ander nummertje en in veel gevallen een andere eindbestemming (die voor veel stations verder is dan normaal), moet je je reisinformatie dan vervuilen met een opgeheven trein of kun je dat ook anders oplossen?

Maar goed, we hebben al meer rare dingen gezien in de dienstregeling die alleen/vooral bedoeld zijn om de reisinformatie op orde te krijgen. Kennelijk is dat goedkoper ofzo.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Ik vind het op zich wel duidelijker door met "extra trein" te werken, dat levert voor de richting waar de veranderingen in zitten meer duidelijkheid op. Op Zwolle had je het koddige tafereel dat de IC naar Leeuwarden stond aangekondigd als "opgeheven", Extra trein "Leeuwarden" met dezelfde geplande vertrektijd. Dat ziet er vreemd uit maar is in principe niet verwarrend: reizigers naar Leeuwarden komen toch in de juiste trein te zitten...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Maar een opgeheven IC naar Schiphol met daaronder een opgeheven EX naar Dordrecht en volgende trein EX naar Dordrecht is in principe wel verwarrend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Nog even volhouden, er wordt achter de schermen gewerkt aan de overgang naar het tonen van Dagplan en dus niet meer het tonen van Jaarplan en de aanpassingen daarop. Tot die tijd blijft het lachen geblazen. :Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Tot wanneer mogen (moeten) we nog wachten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten