OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

9292 beweert nog steeds dat je geen fiets mag meenemen bij de ICD. Nu vind ik dat niet zo erg, fietsen in de trein zijn alleen maar irritant, maar het is niet waar :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Somoht »

Dat is de schuld van de NS die nog steeds in IFF dienstregeling data GEFI attribuut zet (Geen Fiets). OVinfo doet hetzelfde als je voorbij de InfoPlus horizon kijkt (eg. voorbij 70 minuten).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Volgens mij loopt Tuffy ook een beetje te raaskallen.

Roept op Rotterdam Centraal om dat er geen treinen rijden via de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal, met als advies: gebruik de metro. Waarheen?

En vanwege een defecte trein rijden er minder intercity’s tussen Den Haag Centraal en Breda, en dan is het advies de tram te gebruiken tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag Mariahoeve. Dat ligt niet eens op de route.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Heerlijk consequente info ook rondom de omgeleide ICE dit weekend. Die rolt keurig als advies tussen Arnhem en Utrecht uit de reisplanner en staat in de diverse apps (inclusief die van NS zelf) bij de actuele vertrektijden. Op het perron wordt 'ie dan weer als gebruikelijk aangekondigd, maar zat er ook weer één omroepbericht tussen dat je er een internationaal kaartje voor moest hebben (kennelijk ligt Amsterdam in een ander land tegenwoordig :mrgreen: ). En op de TBPs wordt 'ie dan weer als "Niet instappen" vermeld, vergezeld van een omroep met het vertrekspoor toen 'ie binnen kwam rijden :P

Maargoed, het baanvak Elst - Meteren heb ik uiteindelijk toch nog gewoon af kunnen strepen :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Volgens mij loopt Tuffy ook een beetje te raaskallen.

Roept op Rotterdam Centraal om dat er geen treinen rijden via de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal, met als advies: gebruik de metro. Waarheen?

En vanwege een defecte trein rijden er minder intercity’s tussen Den Haag Centraal en Breda, en dan is het advies de tram te gebruiken tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag Mariahoeve. Dat ligt niet eens op de route.
Dit is iets voor het doorgeefluik van Mikos :idea: :wink: .
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Op Utrecht Centraal hoorde ik dat er geen treinen reden tussen Amsterdam Centraal en Hoofddorp en dat reizigers naar Hoofddorp gebruik moesten makken van de metro :?
Daniel schreef:Heerlijk consequente info ook rondom de omgeleide ICE dit weekend. Die rolt keurig als advies tussen Arnhem en Utrecht uit de reisplanner en staat in de diverse apps (inclusief die van NS zelf) bij de actuele vertrektijden. Op het perron wordt 'ie dan weer als gebruikelijk aangekondigd, maar zat er ook weer één omroepbericht tussen dat je er een internationaal kaartje voor moest hebben (kennelijk ligt Amsterdam in een ander land tegenwoordig :mrgreen: ). En op de TBPs wordt 'ie dan weer als "Niet instappen" vermeld, vergezeld van een omroep met het vertrekspoor toen 'ie binnen kwam rijden :P

Maargoed, het baanvak Elst - Meteren heb ik uiteindelijk toch nog gewoon af kunnen strepen :)
Hier hetzelfde verhaal. Was gewoon om geen overvolle trein te krijgen vanwege die werkzaamheden en iedereen de bussen vanaf ede te laten pakken. Personeel van de ICE deed er overigens niet moeilijk toen ik met een normaal kaartje + toeslag de trein in ging
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Nou zelfs al hadden ze 'm wel aangekondigd dan was er nog wel wat moeite nodig geweest om die trein overvol te krijgen. In de 124 waren behoorlijk forse aantallen vrije stoelen beschikbaar tussen Arnhem en Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Ik kreeg in de 127 wel te horen dat het eigenlijk niet mocht met mijn Weekend Vrij die weekend. Maar toen ik erop wees dat in de hele wagen 29 misschien tien man zaten vond de conductrice het wel goed :mrgreen:

Vanuit de 128 heb ik trouwens gefilmd vanmiddag:
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

Lijkt niet heel rap te gaan. max 80 lm/h beperking?
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Maximale baanvaksnelheid is sowieso maar 100.

Tevens ook apart, want als je in diezelfde apps kijkt wordt er ook "Niet Instappen" vertoond bij de ICE in Arnhem richting Amsterdam.

Echter in de NS-reisplanner wordt deze reis wel tussen de opties aangegeven. :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Dat apparaat rijdt morgen (of eigenlijk vandaag) ook nog via dat goederenlijntje neem ik aan? :mrgreen:
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

Betuweroute is 120km/h, dat reed de ICE ook. En morgen rijdt ie er ook overheen inderdaad.

Voor de echte liefhebber hier de GPS-log Utrecht->Arnhem: http://dennistd.nl/trein/dump/gps_ice_br_ut_ah.gpx
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Ik zat in de s126 vanaf Arnhem maar toen hebben ze geen controle ronde gemaakt

Stond ook wel meer dan 30 man te wachten op het perron ondanks de omroep meldde dat je een internationaal treinkaartje moest hebben.

Als je het dan echt legaal wou doen moest je dus een ticket Amsterdam C - Emmerich kopen met 100% korting in NL (en eventueel railplus) dan heb je je internationale ticket (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Tuffy was vanochtend weer eens helemaal de weg kwijt. Op Rotterdam Centraal werd omgeroepen dat er tussen Breda en Tilburg Universiteit geen treinen reden door een aanrijding.

Vervolgens konden reizigers naar Enschede omreizen via Schiphol en Amersfoort en reizigers naar Deventer en Hengelo via Duivendrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Suus schreef:Volgens mij loopt Tuffy ook een beetje te raaskallen.

Roept op Rotterdam Centraal om dat er geen treinen rijden via de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal, met als advies: gebruik de metro. Waarheen?

En vanwege een defecte trein rijden er minder intercity’s tussen Den Haag Centraal en Breda, en dan is het advies de tram te gebruiken tussen Den Haag Laan van NOI en Den Haag Mariahoeve. Dat ligt niet eens op de route.
Zo te zien was de stagiair aan het werk bij reisinfo: https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... -breda-hsl
Voor zover ik weet worden de alternatieve reisroutes handmatig aangeklikt en dat gaat niet altijd goed.

En die metro sloeg dus op de metro tussen Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Lelylaan en Amsterdam Zuid...
https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... terdam-hsl

Dat lijkt me een bug in de omroep, want die stations zijn tamelijk cruciaal om te vermelden (en de informatie is gewoon ingevoerd). Ik heb zelf het idee dat het systeem oorspronkelijk ook gebouwd is om de stations om te roepen (ook bij de frase "Er rijden bussen", waarbij je aan de intonatie hoort dat dit niet het einde van de zin is). Heb het idee dat dit last-minute weggehaald is om de berichten korter te maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Te Amersfoort vanmiddag een praktijkoefening van de cursus reizigersdesinformatie, module onnodig vertraging veroorzaken...
Omstreeks 13.25 uur stond helemaal aan het puntje van perron 7 een SGM-drietje stil. Dat bleek bedoeld om de dienst van de Sprinter naar Amsterdam over te nemen, maar op dat moment mocht nog niemand dat weten. Vervolgens komen er 8 bakken SLT vanuit Vathorst binnen die extra ver naar voren rijden om de reizigers die al in de trein zitten makkelijk over te laten stappen. Een hele stroom reizigers die met de sprinter mee wil komt vervolgens achter die SLTs aan, stapt in en wordt er vervolgens weer uit gestuurd naar die SGM. En pas daarna kwam er een omroep dat het achterste deel van de Sprinter achter zou blijven, waarna er nog wat reizigers voorbijgerend kwamen naar het SGM-stel dat helemaal buiten de perronkap stond.

Uiteindelijk was het perron dus pas weer vrij rond de tijd dat de volgende trein er alweer had moeten staan. Maar waarom er nou niet iets voor vertrektijd al omgeroepen is dat dat gereedstaande SGM'etje de Sprinter naar Amsterdam was???

En ook een mooie: op Amsterdam Centraal hoorde ik de kennelijk nieuwe standaardomroep voor de IC Berlijn (hij klonk althans exact gelijk aan het bericht in Amersfoort). Dat verwijst naar het treinsamenstellingsbord voor de rijtuigvolgorde, maar op spoor 10 te Amsterdam Centraal staat geen treinsamenstellingsbord. Althans, het scherm met vertrekkende treinen vanaf dat perron gaf voor de 241 geen samenstelling weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Vanmorgen (ochtendspits) viel me op dat veel treinen op het traject Den Haag-Utrecht èrg laat opgeheven werden (als in: tien minuten voor vertrek), waardoor de reisplanner waardeloos was. Die gaf namelijk allemaal opgeheven reisadviezen en dan vrolijk de trein van een kwartier later, terwijl die echt niet zou gaan rijden. Nuttige omreisadviezen via bijvoorbeeld Leiden of Schiphol kreeg je daardoor alleen met een via-station, dat kan nooit de bedoeling zijn.

De sprinters richting Gouda vanaf Den Haag waren ook niet echt lekker geregeld qua reisinformatie: apps en borden gaven aan dat de trein door zou rijden richting Utrecht, terwijl ze allemaal vanaf Gouda opgeheven werden. Omroep bleef stil, de enige correcte informatie kwam van een schreeuwende servicemedewerker die gelukkig de meeste mensen kon behoeden van een reis richting Gouda. Toch vreemd dat dit allemaal niet goed gaat, zeker bij een storing die nog duidelijk uren ging duren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat extreem laat opheffen viel me al eens eerder op, zie hier de reactie van destijds in het doorgeefluik.
Ik probeer tegenwoordig in dat soort gevallen maar een inschatting te maken op basis van wat in het afgelopen uur opgeheven is door een storing, maar dat werkt natuurlijk niet bij verstoringen die er net zijn. En het kan niet de bedoeling zijn dat reizigers dat soort dingen moeten gaan doen om te weten waar ze aan toe zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Nou ja, en het meest vervelende vind ik zelf dat de reisplanner daardoor dus geen alternatieven meer geeft, omdat de trein die volgens de planner nog gewoon rijdt altijd sneller is dan de omweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dat is zeker ook vervelend ja. Vooral ook omdat "minder treinen" bij NS vanalles kan betekenen en je ook bij zo'n melding alsnog afhankelijk bent van wat de reisplanner of AV je vertelt om te weten of handmatig een omreis plannen zin heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Hoewel ik de reactie snap is het natuurlijk verre van realistisch. Als er al 3 uur geen trein rijdt en er geen prognose is betekent dat er voorlopig niks rijdt, niet dat er over 1 minuut iets kan rijden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Een inhoudelijke reactie op bovenstaand verhaal van een van de regisseurs Reisinformatie:
"De prognose (wordt afgegeven door de algemeen leider van Prorail) stond vanaf het begin op onbekend. Werkwijze is dan om de treinen 1 uur vooruit op te heffen. Let wel: dat is dus 1 uur vanaf dat de treinen langs Woerden en Gouda zouden moeten rijden, want daar lag het grote probleem. Bij vertrek uit Gvc, Rtd of Ut is dat dus aanzienlijk korter voor vertrek dat dat in de borden zichtbaar wordt. Laat staan vanaf Amf of nog verder weg.

Meerdere keren in de ochtend werd vanuit ProRail aangegeven dat de verwachting was dat we binnen een half uur tot drie kwartier sporen weer terug zouden krijgen, helaas is dat tijdens de hele afhandeling van de storing steeds niet de waarheid gebleken, maar daar kom je alleen maar achteraf achter. "

Men is er van op de hoogte, er gaat alleen ergens iets niet helemaal lekker bij een van de vele schijven waar alles langs moet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Zelfs als je dicht bij de storing zit gaat het nog wel mis. Zelf ooit gehad bij een wisselstoring nabij Den Dolder, da's hooguit 10 minuten vanuit Amersfoort dus dan zou je volgens jouw beschrijving denken dat je 50 minuten van tevoren wel redelijk betrouwbare informatie hebt.
In dit geval wist ik dat er minder treinen reden, dus keek ik direct voor ik van huis ging nog even of de geplande trein reed vanwege een minder frequente aansluiting verderop m'n reis. Geenenkel probleem was er te zien, dus ik ging op weg. Blijken ze in het kwartiertje dat het mij kost om op het station te komen opeens begonnen met herstelwerkzaamheden. Tja, daar konden zelfs ruime aansluitingen verderop in de route natuurlijk niet tegenop.
Hadden ze dat herstelwerk wel een uur voor de start aangekondigd dan had ik in het geval van deze reis nog ruim de tijd gehad om via een alternatieve route m'n bus verderop in het land te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Ben ik blij dat ik ervoor gekozen heb niet te reizen. Gezien de locatie van de storing van gisteren (tussen Woerden en Gouda) kon je op je vingers natellen dat naast uitvallende treinen ook de reisinformatie als een kaartenhuis in elkaar zou storten. Gek genoeg had ik al voorvoeld dat grootschalige werkzaamheden heel vaak resulteren in storingen op maandagochtend :(
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Mikos schreef:Een inhoudelijke reactie op bovenstaand verhaal van een van de regisseurs Reisinformatie:
"... Let wel: dat is dus 1 uur vanaf dat de treinen langs Woerden en Gouda zouden moeten rijden, want daar lag het grote probleem...
Kan iemand mij uitleggen wat de logica hier achter is? Misschien logisch als je pendelt tot Gouda of Zoetermeer ofzo. Was dat hier aan de hand? Lijkt me toch dat ergens een machinist of conducteur wel/niet geregeld moet worden :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten