OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

ICE 255 vertrekt in Utrecht van spoor 19, maar de omroep heeft het steeds over spoor 15.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Kennelijk vindt NS het nodig om reizigers onnodig in paniek te laten raken door nogal foutieve informatie te tweeten (overigens heeft ook de omroep het niet over een traject, behalve die over de Valleilijn)...
@NS_Online schreef:Let op! Van zaterdag 28 april t/m zondag 6 mei rijden er van en naar Amersfoort bussen, kunt u omreizen of wordt er met een aangepaste dienstregeling gereden.
Die bussen rijden dus alleen naar Apeldoorn en Ede-Wageningen, in alle andere richtingen rijden gewoon treinen volgens de normale dienstregeling (alleen over Schothorst zeggen ze met enorm veel overbodige woorden dat er geen IC's heen rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

Hier in de regio zag ik op de DRISén bij de bushaltes de tekst: "geen reisinformatie ivm staking".

Tja, vanuit technisch oogpunt klopt zo'n bericht misschien wel.. maar een duidelijkere tekst voor de (niet geïnformeerde) reiziger lijkt mij toch:
er rijden geen bussen ivm staking.
Alhoewel.. dan maakt het voor de vervoerder misschien wat al te expliciet.. want dan zou er ook geen lijndienst zonder dienstregeling uitgevoerd kunnen worden.

Wat zou nou een goede, voor de reiziger, begrijpelijke tekst op zo'n display zijn?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door SLToilet »

Vandaag in de 4400/6600 (in die volgorde): volgens de reisinformatie in de trein leek de trein niet verder te rijden dan Ht in plaats van naar Ddr. De 3600 uit Zwolle was bovendien ook gruwelijk vertraagd wat mij het ergste deed vrezen. Op hetzelfde moment was de trein helemaal niet geschrapt uit de reisplanner op stations verderop.

Uiteindelijk bleek het een fout te zijn in de reisinformatie. De zenuwen verdwenen weer bij het rollen. Maar wel jammer dat er dan geen weerwoord is geweest via de omroep want een hele hoop reizigers vroegen zich af wat er ging gebeuren.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

"let op: als er evenementen zijn bij het PSV stadion stopt de bus niet bij een aantal haltes"

Het zal vast kloppen, maar kan da nie wa specifieker? -o-
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Er komt hier op het Jaarbeursplein net een 28 naar "station noord via Vinkhuizen" voorbij. Google leert mij dat dat vermoedelijk over Groningen Noord gaat, aardig ritje wel :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Is inderdaad Groningen.
🍉
Cas
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Cas »

De informatie wou inderdaad niet echt vlotten in Utrecht vandaag, alhoewel ik geen Groningse taferelen heb gespot. Er waren wel een paar bussen op weg naar Centrumzijde, die zijn blijkbaar in een tijdmachine gestapt. Daarnaast stonden alle lijnkleuren uit.
請勿靠近車門
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door nvdw »

Waarschijnlijk rijden die niet volgens een aangemelde rit in de boordcomputer. Dan is het een kwestie van handmatig lijnnummers en dergelijke instellen, en verschijnen de kleuren niet. Ik kan me zo voorstellen dat de chauffeurs die zijn blijven rijden een pendeldienst hebben onderhouden en zo hun eigen bus hebben kunnen houden, dat is logistiek wel zo praktisch. Van normale diensten (met omlopen, aflossingen e.d.) is op zo'n dag toch geen sprake.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Bemined
Berichten: 5920
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

NS lijkt opnieuw het verschil tussen Gouda - Utrecht en Gouda - Rotterdam niet te weten. NS site meld veel minder treinen Gouda - Utrecht door inzet van hulpdiensten, terwijl de reisinformatie zelf enkelspoor Rotterdam Alexander - Nieuwerkerk a/d IJssel meld door inzet van een ambulance te Capelle Schollevaar (trein 4064 is daar gestrand op spoor 1). Afgelopen maandag maakte men exact dezelfde fout, toen er een defecte trein op Rotterdam Alexander stond meldde men ook een verstoring tussen Utrecht en Gouda i.p.v. tussen Gouda en Rotterdam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Vanmiddag hoorde ik op Amsterdam Centraal een omroep dat de IC naar Den Helder niet verder reed dan Haarlem wegens een seinstoring, moet je ook maar net door hebben dat er een omleiding door werkzaamheden is om die te snappen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door waldo79 »

Lang niet alle reizigers zijn geografisch goed onderlegd en zullen überhaupt niet doorhebben dat de reguliere route via Zaandam gaat.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Etienne »

Ergens bij de RET leek men voor de DRIM's de verkeerde dienstregeling te hebben ingeladen. Toen ik op het perron kwam vanochtend moest ik nog 21 minuten wachten, gelukkig kwam er wel gewoon een metro na 6 minuten.
Daarnaast was de metro die ik altijd neem al opgeheven vanaf Den Haag, maar bij bleek wel gewoon te rijden. Ook de terugrit vanaf Slinge was volgende OVInfo opgeheven, maar ook daar vertrok deze metro gewoon op tijd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Blijft lastig, dat Hemelvaartsweekend... De DRIPs in Zuid-Holland gaven gisteren ook al doodleuk de dienstregeling voor een normale donderdag weer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Ik dacht altijd dat in de Reisplanner de eerste overstapmogelijkheid wordt getoond, maar bij een reis van Duivendrecht naarLeiden Centraal, geeft de Reisplanner een overstap op Schiphol van de [serie=Intercity|2018|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] op de [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie], terwijl Amsterdam Zuid een eerdere en veel handigere optie is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Met de overgang naar Hafas zijn er verschillende zaken toegevoegd aan het hoe of waarom van een bepaald overstapstation. Zo wordt er onder andere gekeken naar gemak van overstap (bij voorkeur aan de overzijde van het perron), overstaptijd (vaak is hoe meer, hoe beter), maar ook naar alternatieven en prettigheid van het station. Je kunt bijvoorbeeld beter op Schiphol een trein missen (je staat er sowieso droog en betrekkelijk warm) dan op Amsterdam Zuid (een tochtgat van jewelste met een snelweg aan beide zijden van het station). Vanaf Schiphol zijn er ook meer alternatieve mogelijkheden om op Leiden te komen (ieder kwartier een Sprinter meer dan vanaf Zuid).

Maar wanneer jij er van overtuigd bent dat je er een hebt gevonden die helemaal niet logisch is, dan zien we die graag in het Doorgeefluik voorbij komen, zodat ik hem intern uit kan vragen.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

^^ misschien dat Hafas/ de reisplanner nóg wat interactiever kan worden?
Ik bedoel, wil je als overstappende reiziger graag even in het, ontluikende, zonnetje staan.. is A'dam Zuid een betere optie dan Schiphol..
Regent en stormt het, dan graag de meest beschutte overstapplek.

:wink: :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Je gelooft ook nog in Sinterklaas zeker :shock:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Mikos schreef:Met de overgang naar Hafas zijn er verschillende zaken toegevoegd aan het hoe of waarom van een bepaald overstapstation. Zo wordt er onder andere gekeken naar gemak van overstap (bij voorkeur aan de overzijde van het perron), overstaptijd (vaak is hoe meer, hoe beter), maar ook naar alternatieven en prettigheid van het station. Je kunt bijvoorbeeld beter op Schiphol een trein missen (je staat er sowieso droog en betrekkelijk warm) dan op Amsterdam Zuid (een tochtgat van jewelste met een snelweg aan beide zijden van het station). Vanaf Schiphol zijn er ook meer alternatieve mogelijkheden om op Leiden te komen (ieder kwartier een Sprinter meer dan vanaf Zuid).

Maar wanneer jij er van overtuigd bent dat je er een hebt gevonden die helemaal niet logisch is, dan zien we die graag in het Doorgeefluik voorbij komen, zodat ik hem intern uit kan vragen.
Amsterdam Zuid is cross-platform, Schiphol van 5/6 naar 4.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Ja, dat weet ik. Er zal een reden zijn dat de overstap op Schiphol wordt gegeven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Dan zou ik die ook graag willen weten eigenlijk. Amsterdam Zuid is een ideaal overstapstation, mits in dezelfde richting altijd cross-platform en buiten de spits lekker rustig. Schiphol is druk, met veel reizigers met bagage die de weg kunnen blokkeren, waardoor het verder moeten lopen verhoudingsgewijs meer stress geeft.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Op station Raalte weet iedereen nu dat er geen treinen tussen Zwolle en Groningen rijden en dat de bussen van de werkzaamheden doorrijden naar Meppel. Het bericht is namelijk vanaf 12:49 tot nu non stop herhaald
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Mikos »

Het verschil in de online planner en de Reisplanner Xtra kon er trouwens nog wel eens in zitten dat de Reisplanner Xtra al op Hafas draait en NS.nl nog op het oude AR-NU. Ik vermoed dat het hem daar in zit.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

De aanrijding is toch tussen Meppel en Hoogeveen. Kunnen de bussen uit en naar Groningen direct doorrijden via Hoogeveen (of niet) naar Meppel. Meestal duurt zo'n verstoring maximaal 4 uur.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Z2N »

Dat doen ze ook, dat in de reisplanner zetten komt tijdens een verstoring op de tweede plaats.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten