OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door cassie127 »

Hier in Zwolle alle Capacity bussen die sinds de nieuwe dienstregeling alleen maar het lijnnummers kunnen tonen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Vinny »

Suus schreef:De NMBS hebben hun stationslocaties niet altijd op orde. Komt elders ook voor:
https://i.imgur.com/EH4Wkjw.png
Geografische data klopt bij meer instanties niet goed...,
Het houdt je als cartograaf van de straat (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Daniel schreef:Er gaat wel meer problematisch op die lijnen, zo zag ik gisteren nog een CNG MAN op de 83 die alleen "83" filmde en geen bestemming.
Dat zijn die Ex-HTM bussen toch? Dat zijn dus Gelderland bussen op een Utrecht lijn. Zogenaamd "synergie", maar onder tussen is alles zo ingericht dat je er niks aan hebt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Klopt ja. De Ambassador die vanmiddag 5 -> 83 deed had als 83 wel een bestemming erop staan trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Vanochtend weer zo'n bus, had wel de juiste eindbestemming voor 5, maar de Cicos deden het niet dus gratis reizen
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ovVeluwe »

Afbeelding
Syntus/Keolis kampt volgens mij met een identiteitscrisis. _O-
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

De conducteur van de sprinter naar Rotterdam vond de reisinformatie vanmorgen een misser. Toen de automatische omroep begon af te spelen snelde hij naar het sleutelkastje om de stem weg te draaien, om het vervolgens zelf om te roepen :D Was helaas niet snel genoeg, dus was nog wel wel te horen dat je kon overstappen voor Dordrecht, voor Dordrecht en voor Breda en Eindhoven. Tja, ik gaf de conducteur wel gelijk in dat hij het zelf beter kon dan dat :P
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

Dit kan toch ook anders hoop ik.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Nee, dit is net zoals werkzaamheden bij NS terugkerende informatieverschaffing aan de reiziger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Bemined »

Melding op de hoofdpagina van de RET :roll:
Actuele verstoring
Onbekende oorzaak. Fast Ferry. Vaart volgens dienstregeling.
Volledige bericht is dat door onbekende oorzaak er geen actuele vertrektijden getoond kunnen worden, maar de boot wel volgens dienstregeling vaart. Bij het verkorte bericht op de hoofdpagina zijn die specifieke details echter weggevallen, wat de melding dat de boot door onbekende oorzaak volgens dienstregeling vaart opleverde :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Meltrain »

Volgens de vertrekstaten van Utrecht Centraal rijdt de s3900 maar tot Amsterdam Centraal in plaats van Enkhuizen.
Bij de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] wordt wel de normale eindbestemming getoond en de s2900 heb ik niet gecontroleerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Frank93 »

Na volgens mij een omleiding van bijna 2 jaar was het moment daar afgelopen nacht: alle nachtbussen mogen weer over de Leidsebrug in Amsterdam :shock:.
De halte op de Stadhouderskade is dus opgeheven en is nu weer bij het DeLaMar Theater.
Maar Connexxion heeft dit niet duidelijk gemaakt op bijvoorbeeld de website, die verwijst bij de omleidingen naar een niet-bestaande noodhalte op de Overtoom :').

En probeer al die dronkelappen ter plaatse maar eens duidelijk te maken dat ze na zoveel maanden weer op een andere halte moeten gaan staan. Ik ben nog wel langs de halte op de Stadhouderskade gereden en daar stonden inderdaad gewoon mensen te wachten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik zit nu al 40 minuten in treinstel m9422 maar al die tijd heeft het scherm alleen maar “NS Onderweg” filmpjes getoond en geen enkele reisinformatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Bij toeval kom ik net weer een typisch 9292-knulligheidje tegen... die geven dus doodleuk aankomsttijden uit de dienstregeling weer als vertrektijd in een reisadvies :roll: Vond de vertrektijden al zo raar nadat ik eerder de dienstregeling al gezien had en 't bleek dit keer zowaar niet zo te zijn dat 9292 de gewone maandagse dienstregeling op een feestdag toonde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Milco »

Afbeelding

Jaja :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Wat is hier de misser?
🍉
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door MetroRET »

Asa als eindbestemming.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

In Utrecht stond op de DRIPs dat een zondagsdienst gereden werd maar dat de schermen dat niet weergaven. Leek een melding van Syntus gezien de haltes op CS Jaarbeurszijde waar het erop stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Somoht »

Dat was bestemd voor Arriva Brabant West. Morgen en vandaag (en 1 januari) staat daar een doordeweekse vakantie-dienstregeling actief ipv zondag DRIS, Google Maps, 9292, alles staat fout..

Kreeg kerstavond/nacht nog een tip op Twitter, dus in OVinfo staat nog net op tijd een zondagdienstregeling actief.. Als Google Maps nu eens wat sneller zou verwerken :P..
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Dat is gisteren in de loop van de dag opgelost. Bussen hebben de juiste dataset geladen gekregen. En de DRIS schermen toonden 's avonds wel tijden van zondag alleen dan wel statisch. Ik gok dus zomaar dat alles vandaag wel gewoon klopt
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Somoht »

9292 iig nog steeds niet iig, betwijfel beetje of ze de DRIS zo snel kunnen omzetten. Google Maps was ergens vannochtend klaar met verwerken en was daarna correct.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Gistermiddag toonden de DRIS schermen inderdaad de normale dienstregeling. Gisteravond zag ik dat het veranderd was naar de zondagdienst. Maar dan geen actuele info. De tijd liep gewoon af tot de vertrektijd volgens dienstregeling en verdween daarna van het scherm.
PHS

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door PHS »

Afbeelding

Kuren in Rotterdam. Overigens vond ik de melding helemaal linksonder belangrijker :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

De intercity Raalte - Enschede die ik vanmiddag had liep net voor Hengelo een kleine vertraging op omdat er nog een andere trein voor stond. Beetje knullig alleen dat 'ie bij aankomst in Hengelo al niet meer op de TBPs stond, die kondigden de NS-IC naar Enschede al aan.

En bij gebrek aan een "Help mijn vervoerder kan niet spellen"-topic: volgens mij had hier "Wij informeren u zo snel mogelijk weer" moeten staan :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Durashift »

Men kan net zo goed die laatste zin weglaten. Los van op welke plek het woordje 'weer' staat.. de vraag blijft of Keolis de mensen gaat informeren met reisinformatie OF de termijn dat die informatie nog niet getoond kan worden.. toch?

Ik zou er van maken: Wij werken aan het herstel hiervan (of: .. aan de oplossing).

Kan een grappenmaker er weer een post-it op plakken met 'duurt lang' o.i.d. als die melding niet snel verdwijnt. :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten