Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Mikos schreef:Wij gaan zelfs verder; bij zowel SLT als Flirt kun je vanuit de trein buiten omroepen.
Dan moet je alsnog naar een deur lopen om te kunnen omroepen toch? Nou is dat bij SLT nooit ver weg, maar met ICNG misschien wel interessant...
En ook in Nederland hebben we megafoons. :Y
De kwaliteit en bereik van een megafoon is natuurlijk niks vergeleken met goedgeplaatste luidsprekers in het station. O wacht, dan worden de buren zeker wakker?
webguy schreef:Dan moet je alsnog naar een deur lopen om te kunnen omroepen toch? Nou is dat bij SLT nooit ver weg, maar met ICNG misschien wel interessant...
Nee, voor buiten moet je omroepen vanuit de cabine.
Neuh, dat kost alleen maar geld voor iets dat je weinig gebruikt. Zo'n ramp is het toch niet om naar de cabine te lopen? Desnoods kan de machinist ook iets omroepen.
En vervolgens zijn die zenders al kwijt voor de trein het station verlaten heeft.
Ik ben sowieso al benieuwd hoelang de microfoon in de ICNG het vol gaat houden in de praktijk. Dat is namelijk een echte microfoon die je uit de houder moet halen.
Omroep bij aankomst op Rotterdam Centraal: u kunt hier overstappen op de hoogspanningslijn naar Schiphol en Amsterdam. Nou ja, op zich is 25 kV hoogspanning t.o.v. 1,5 kV .
Edit: en bij de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] valt dit weekend de vermelding "Stopt niet in Meppel" nogal op, want daar stopt die trein normaal ook nooit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik begrijp het bericht dat Suus kreeg niet. Als de ICD tussen Schiphol en Breda uitvalt moet er iets staan als: tussen Amsterdam en Rotterdam kunt u omreizen via Den Haag HS (+30), reizigers tussen Amsterdam en Breda reizen via Utrecht en 's Hertogenbosch (+60)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
De omreisadviezen van NS-reisinformatie zijn wel vaker onbegrijpelijk. Afgelopen zaterdag nog deze gehoord in Dordrecht (in dat geval via de omroep): "De stoptrein naar Gorinchem van 16.26 uur rijdt niet, u kunt gebruik maken van de stoptrein van 16.56 uur".
Geen flauw idee waarom die reizigers niet gewoon naar de trein van 16.41 uur werden verwezen, of hebben ze bij reisinfo echt niet door dat de stoptrein naar Geldermalsen dezelfde kant uit gaat en op dezelfde stations stopt :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Die hebben er geen last van want het is de tot Gorinchem rijdende trein die daar niet stopt (anders haalt 'ie de kering niet). De trein naar Geldermalsen stopt daar wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
En sowieso, er woont toch niemand in Hardinxveld Blauwe Zoom... wel in Giessendam Blauwe Zoom, maar om een of andere reden hebben ze de plaatsnaam in de stationsnaam pas kort na de opening (en foutief) toegevoegd.
Mocht wat kosten ook destijds, want was compleet met een nieuwe verkorting voor het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...