FTFY (A)cassie127 schreef:Zinnetjes als: "ZEnk you for ZJoosing Deutsche Bahn today. Take care and goodbye!"dennistd schreef:Heb het ook wel in het Engels gehoord in Duitsland hoor :Y
OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat komt ook weer gok ik omdat je struikelt over de lijnfolders...Reiziger Delft schreef:Als een trein in Duitsland op tijd aankomt roept men om: "We bereiken Keulen op tijd, alle aansluitingen worden gehaald." Lekker kort dus. Bij vertraging roept men dit netjes om en volgen wel de aansluitingen. Die zijn dan ook relevanter vanwege de opgelopen vertraging. Wat mij betreft mag NS het ook zo doen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In Tilburg was de IC van 12.50 uur naar Roosendaal opgeheven, maar de trein was hardhandig gewist: de trein ontbrak volledig op de informatieschermen (nergens een regel "trein rijdt niet) en een omroep over de uitval is ook nooit geweest. In de apps ook tegenstrijdige informatie: in de NS-app stond de betreffende rit wel netjes vermeld als "rijdt niet", bij Rijden de Treinen stond de rit wel als rijdend vermeld.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat soort spooktreinen zie ik de laatste tijd vaker, gaat blijkbaar echt iets mis in de keten dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Kan altijd erger. Moet je in een Franstalig land eens: "Parlez-vous Anglais?" vragen aan het loket. Dan behandelen ze je gelijk of je ze daarnet een oneerbaar voorstel hebt gedaan. In Duitsland probéren ze het tenminste nog...Mikos schreef:Senk joe for treweling wiz Deutsche Bahn!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Franstalige landen kun je dan ook het beste gewoon vermijden :Y :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik heb geen klachten over Frans loketpersoneel, gaat over het algemeen prima. Als ik met een interrail reserveringen nodig heb in Frankrijk bestel ik ze meestal online en daarna kan je ze met de creditcard ophalen bij de kaartautomaat “Grandes Lignes”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vandaag kreeg 9292 het voor elkaar om al sinds 13.30 uur vanmiddag geen NS data meer door te leveren aan de NDOV loketten, met als gevolg dat alle apps behalve de NS app geen vertrektijden en storingsinformatie meer ontvingen. Storing heeft tot zeker 19.30 uur geduurd, sinds een minuut of 5 komt er weer data door.
Ik snap niet waarom NS nog steeds niet rechtstreeks aan beide NDOV loketten wil leveren, maar het nog steeds via het SSC van 9292 moet. De hele keten (vanaf NS tot aan de afnemers) werken keihard aan redundantie en betrouwbaarheid, en wederom is 9292 het single point of failure waardoor 6 uur lang de reisinformatie verstoord is. Niemand wordt hier beter van.
Ik snap niet waarom NS nog steeds niet rechtstreeks aan beide NDOV loketten wil leveren, maar het nog steeds via het SSC van 9292 moet. De hele keten (vanaf NS tot aan de afnemers) werken keihard aan redundantie en betrouwbaarheid, en wederom is 9292 het single point of failure waardoor 6 uur lang de reisinformatie verstoord is. Niemand wordt hier beter van.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Uh? Als ik de OVNL wiki goed lees, dan is NS toch verplicht om, rechtstreeks aan beide loketten te leveren?
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Natio ... ar_Vervoer
Overigens, waarom bestaat de schakel van het NDOV loket eigenlijk?
Want de data bewerken doen ze niet..
Het is niet veel meer dan 1 op 1 doorzenden, toch?
Wat doen ze wel dan?
Geschikt maken voor een bepaald bestandsformaat ofzo?
Okay, voor afnemers van de data is er (nagenoeg) één centraal punt om data binnen te halen i.p.v. bij alle vervoerders afzonderlijk langs te moeten gaan.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Natio ... ar_Vervoer
Overigens, waarom bestaat de schakel van het NDOV loket eigenlijk?
Want de data bewerken doen ze niet..
Het is niet veel meer dan 1 op 1 doorzenden, toch?
Wat doen ze wel dan?
Geschikt maken voor een bepaald bestandsformaat ofzo?
Okay, voor afnemers van de data is er (nagenoeg) één centraal punt om data binnen te halen i.p.v. bij alle vervoerders afzonderlijk langs te moeten gaan.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Vanochtend op station Dordrecht: Vooraan instappen
Heeft niet echt veel nut als de trein maar uit een treinstel bestaat...
Heeft niet echt veel nut als de trein maar uit een treinstel bestaat...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
In Amersfoort viel me vanmorgen op dat de lettergrootte van "Niet instappen / Do not board" op de TBPs vergroot is, 'tis een stuk beter te lezen zo.
En de slogan "NS, supporter van bewegen" werd in de praktijk gebracht middels de 1621 die eerst gespoorwijzigd was naar spoor 5A en vlak voor vertrektijd weer terug naar spoor 1 gewijzigd werd.
En de slogan "NS, supporter van bewegen" werd in de praktijk gebracht middels de 1621 die eerst gespoorwijzigd was naar spoor 5A en vlak voor vertrektijd weer terug naar spoor 1 gewijzigd werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Die grote letters vielen me gisteravond in Zp ook op, maar twijfelde even of het aan mij lag
Wel lekker duidelijk zo :pos:
Wel lekker duidelijk zo :pos:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Volgens mij worden op de TB7's de vertragingsminuten onder de vertrektijd nu ook in een dikker lettertype weergegeven.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Correct. Er is deze week een nieuwe update doorgevoerd, waarbij onder andere de tekst 'Niet Instappen / Do not board' groter is gemaakt, de vertragingstijd vet wordt getoond. Daarnaast zijn er wat kleine bugs verholpen en zal een tekst niet meer worden afgebroken halverwege het woord wanneer er sprake is van meerdere pagina's.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ja, en juridisch is dat mogelijk doordat NS levert aan 9292 SSC (Shared Service Center), vervolgens levert 9292's SSC door aan 9292 NDOV-loket en naar het NDOV-loket van OpenGeo (die laatste wordt door de meeste afnemers gebruikt). Zeer onwenselijke situatie, niet alleen omdat je daarmee een single point of failure introduceert (die onnodig is) maar ook omdat 9292 blijkbaar weinig prioriteit geeft in het verhelpen van storingen of in de communicatie tussen afnemers en vervoerders. Overigens zijn er concessieverleners die expliciet de SSC-methode verbieden.Durashift schreef:Uh? Als ik de OVNL wiki goed lees, dan is NS toch verplicht om, rechtstreeks aan beide loketten te leveren?
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Natio ... ar_Vervoer
Bijna alle vervoerders leveren inmiddels rechtstreeks aan beide loketten. NS is een uitzondering.
Vooral dat inderdaad, als afnemer heb je één centraal punt, en hetzelfde geldt voor de vervoerders die data aanbieden. NDOV heeft een paar honderd afnemers volgens mij, er valt wel iets voor te zeggen dat een partij als NS geen zin heeft om een paar honderd afnemers aan te sluiten. Voor de rest is het inderdaad 1 op 1 doorzetten van de informatie, maar er is ook een rol in het verzamelen (en filteren) van incidenten. Als ik bijvoorbeeld een bug in de reisinformatie tegenkom dan meld ik dat in principe eerst aan het NDOV-loket die het vervolgens weer doorstuurt naar NS.Overigens, waarom bestaat de schakel van het NDOV loket eigenlijk?
Want de data bewerken doen ze niet..
Het is niet veel meer dan 1 op 1 doorzenden, toch?
Wat doen ze wel dan?
Geschikt maken voor een bepaald bestandsformaat ofzo?
Okay, voor afnemers van de data is er (nagenoeg) één centraal punt om data binnen te halen i.p.v. bij alle vervoerders afzonderlijk langs te moeten gaan.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dit is best wel knap als dat lukt
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Gaat prima hoor, maar we zullen rond 18.00 uur wel veel vertraging rond Deventer zien door al dat rangeerwerk
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Ik zit in de trein. Even aanmelden op de WiFi.
Hmm, melding op mijn traject. Toch even kijken wat er aan de hand is.
Dat is alles behalve mijn traject...
Hmm, melding op mijn traject. Toch even kijken wat er aan de hand is.
Dat is alles behalve mijn traject...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Komt doordat deze melding niet als Storing is aangemeld, maar als Servicebericht
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De storingsinformatie was sowieso niet goed georganiseerd, er stond vanaf een uur of 9 al een bericht op NS.nl maar er was geen servicebericht in InfoPlus aangemaakt waardoor ARGOS, InfoPlus schermen, teletekst en apps zoals RdT leeg bleven. Die kregen pas vanaf 15 uur vanmiddag de eerste informatie...
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Hoezo trouwens "Berlijn is vanuit Nederland niet per trein bereikbaar", ik neem toch aan dat de ICE's vanuit het Ruhrgebiet wel gewoon rijden. Kan tenminste nergens vinden dat die ook niet reden en het kost vanuit Nederland nauwelijks extra tijd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Er reden helemaal geen treinen van en naar Berlijn voor een groot deel van de dag. Berlijn Halle Erfurt en Berlijn Leipzig rijden sinds vanavond weer, Hannover - Berlijn wordt pas morgenmiddag 14:00 opgestart.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
De Sprinter die om 07.29 aankwam op Schiphol vanuit Leiden gaf alleen een overstapmogelijkheid naar Amsterdam Bijlmer en Utrecht met vertrek om 08.00. Je zou daar toch een trein eerder naar Utrecht verwachten (van 07.48), en de IC naar Enschede of Lelystad lijken me ook wel relevant.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten