OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Geert »

n-evo schreef:Op de NS-displays op het station wordt sinds kort weer "Amsterdam CS" weergegeven i.p.v. "Amsterdam C."

Heeft iemand hier enig idee waarom?
Jazeker, ik heb het nagevraagd en deze aanpassing blijkt gedaan te zijn omdat dit blijkbaar minder verwarrend is voor buitenlandse toeristen.
Andere CS'en worden niet aangepast en alleen de middellange naam is aangepast (dus het is voluit nog wel Amsterdam Centraal).

Ik zie zelf eerlijk gezegd niet in hoe dit toeristen moet helpen :X
Als er in Berlijn of Parijs oid 'Amsterdam CS' op de borden staat lijkt het me een stuk handiger om die borden daar aan te laten passen dan hier voor één stationsnaam (en voor één naamvariant) een uitzondering op de regel te maken.

Of noem alles weer CS, maar dit halfbakken gedoe slaat nergens op :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Suus »

In Frankrijk staan Rotterdam en Amsterdam zonder toevoeging op de beeldschermen. België durf ik niet te zeggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Ardan »

De afkorting is al sinds 1998 officieel 'C.' toch? Omdat ze dat in het buitenland na bijna TWINTIG jaar nog steeds niet hebben vervangen moet het hier maar weer teruggedraaid worden? Volgens mij zie ik alleen op de koersborden van de Pimpel de juiste afkorting staan.
Suus schreef:In Frankrijk staan Rotterdam en Amsterdam zonder toevoeging op de beeldschermen. België durf ik niet te zeggen.
In België staat er 'Amsterdam-CS'.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal verkondigde Tuffy liefst 5 minuten voordat het Haagse gedeelte van de 1759 überhaupt binnengereden kwam al dat deze trein over enkele minuten zou vertrekken. Beetje vroeg :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Aking »

Ardan schreef:koersborden van de Pimpel
Wanneer heb jij voor het laatst koersborden in de Pimpel gezien? :o
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Ardan »

Ja die schermpjes aan de zijkant :P
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Aking »

Dat zijn toch verredomme geen borden jong! :N
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door dylanwild94 »

Jawel digitale borden. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Aking »

Zoiets noemen ze displays... Koersborden zijn van metaal (of later van plastic) , koersbordjes veelal plastic, (geplastificeerd) papier of vroegah ook metaal :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

En toch begreep iedereen waar Ardan het over had. ;)
Ardan schreef:De afkorting is al sinds 1998 officieel 'C.' toch? Omdat ze dat in het buitenland na bijna TWINTIG jaar nog steeds niet hebben vervangen moet het hier maar weer teruggedraaid worden? Volgens mij zie ik alleen op de koersborden van de Pimpel de juiste afkorting staan.
Nou ja, blijkbaar, maar als dat op zo'n halfslachtige manier gaat lijkt het me alleen maar meer verwarring te veroorzaken. Ik vraag me ook ernstig af wie hierdoor in de verwarring raakt, want alle internationale treinen naar Amsterdam lijkt het me sowieso niet voor te spelen en voor de andere treinen sta je al in Nederland en lijkt me de verwarring toch ook niet erg groot.
In België staat er 'Amsterdam-CS'.
Klopt, van het voorjaar nog gezien. Idem voor Rotterdam-CS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door JWM »

Geert schreef: maar als dat op zo'n halfslachtige manier gaat
Dat is toch al sinds die schermen zijn geplaatst? Om het falen van die schermen te camoufleren staat er niet voor niets van 's morgens vroeg tot 's avonds laat een geel leger klaar op Schiphol spoor 1/2.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Karl »

Snap ook niet wat er zo verwarrend zou zijn aan Amsterdam C.; net of anderstaligen dat niet begrijpen, een C wordt in veel andere talen ook gebruik voor centraal/centrum of iets dergelijks. Gebrek aan consequentie lijkt mij meer het probleem te zijn en nét dat wordt vergroot. Chapeau.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Vinny »

Iedereen spreekt wel eens een toerist die het niet snapt. Maar daar moet je denk ik niet je beleid op aanpassen. Ik kom ook reizigers tegen die spoor 2 op station Sneek niet kunnen vinden. Je moet denk ik controleren of de informatie duidelijk, en begrijpbaar is voor de gemiddeld intelligente (evt. niet-Nederlandstalige) reiziger, en daar schort het naar mijn mening (vooral bij werkzaamheden) nog wat te vaak aan. Of gewoon deze draad als imput gebruiken in de overleggen over hoe de reisinformatie te verbeteren :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Suus »

Tussen de toeristen die op vrijdag van Schiphol naar Amsterdam en van zondag van Amsterdam naar Schiphol reizen zijn toch heel veel ontzettend domme mensen.

Die staan vrijdag als domme schapen op het perron van Schiphol, alsof ze nog nooit een trein hebben gezien. En worden vervolgens door een waar Duits legercommando de trein ingejaagd, anders staat die trein daar na een kwartier nog.

En zondag eind van de middag ook. Op spoor 13/14 van Amsterdam Centraal is nu een enorm verboden-te-staan-vlak (waarschijnlijk het afdankertje van Schiphol), uiteraard staat dat stampvol mensen. Gaan allemaal de achterste bak van de s1000 naar Rotterdam in, met als gevolg enorme overloop in de 1e klas er direct achter. Maar als het personeel die reizigers daar op aanspreekt, kijken ze alsof ze nog nooit cijfers hebben gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Raymond »

De conductrice van de IC Venlo - Den Haag riep bij binnenkomst in Eindhoven om dat we keurig op tijd binnen kwamen rijden. Dat was echter niet het geval (+4), want het ICM had de grootste moeite om weg te komen bij alle stations. Wat wel keurig op tijd vertrok waren alle aansluitende treinen, want die waren niet meer te halen.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door dylanwild94 »

http://www.dumpert.nl/mediabase/6934135/961f750d

Handig plaats voor een TBP. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Suus »

Op Schiphol heeft men de schermen boven de afdalingen aangepast. Eerst hingen er schermen waarop de 4 eerst vertrekkende treinen van de twee sporen beneden op stonden. Deze schermen heeft men weggehaald en vervangen door de conventionele Mini-TBP's die op veel andere stations hangen. Maar dit werkt voor geen meter, want nu staat op dat ding op spoor 1/2 en 5/6 steeds dezelfde trein aangekondigd totdat het definitieve spoor bekend is. Een toerist vroeg mij al wat het verschil tussen de twee treinen was. :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door groningen »

Constant staat er in Zwolle. Groot scherm: 23.53 Leeuwarden. Eronder: 23.53 Leeuwarden rijdt niet.
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door cassie127 »

Syntus heeft nog steeds het probleem met de realtime tijden niet opgelost (of ze zijn het weer vergeten aan te zetten)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Geert »

Het zou morgen in de loop van de dag weer moeten gaan werken.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Er mist hier een trein! :o
Mwah, als het tot half november geduurd heeft voordat iemand het gemerkt heeft zal het ook wel niet zo uitmaken. :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Wubbo »

Ik begrijp nog steeds die logica van NS niet met de automatisch gegenereerde omreisadviezen. Vanavond was ik op Utrecht C terwijl er een aanrijding met een persoon was tussen Utrecht Overvecht en Hilversum. Omreisadviezen:

- Naar Hilversum via Amsterdam Centraal
- Naar Naarden-Bussum en Groningen via Amersfoort

Die laatste werd later "naar Leeuwarden en Naarden-Bussum via Amersfoort". Ik begrijp niet waarom dit logisch zou kunnen zijn. Als je naar Naarden-Bussum via Amersfoort moet kom je via Hilversum, waarom zou je dan naar Hilversum via Amsterdam Centraal moeten? :?
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Chrysa »

Utrecht - Leeuwarden/Groningen gaat toch sowieso al via Amersfoort en niet via Hilversum?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door JWM »

Wat snap je niet aan het woord missers in de topictitel :wink:
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #46

Bericht door Chrysa »

Wubbo had er niet over in zijn post.
Niet altijd zo negatief doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten