OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Lijn 117 Breda - Fijnaart laat op de schermen in de bus zien dat ik op station Zevenbergen over kan stappen op de treinen naar Eindhoven en Tilburg Universiteit... Ligt een beetje uit de route lijkt me.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dennistd »

groningen schreef:Op de grote spoorkaart staat een station waar geen enkele personentrein stopt.
Heb je het dan over deze kaart? http://www.ns.nl/binaries/_ht_148233489 ... rzicht.pdf
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Nee; de grote actuele kaart bij de vertrekstaten op het perron.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Deze?

Als het Geerdijk betreft, dat heb ik enkele weken geleden gemeld. Dat zal begin april (wanneer de Hoekse Lijn van de kaart gaat) wel meegenomen worden.

Als je een ander station bedoelt, zeg dat dan gewoon en doe effe niet zo cryptisch plz. :)
🍉
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Hint: (herhaling) 2 verschillende namen voor deze plaats. Het is een station waar veel Nederlanders van kunnen vertrekken. Geerdijk is toch al van de kaart gehaald?!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Ik heb geen idee waar je het over hebt, je zou ook eens normale berichten kunnen schrijven.

@Hainje: Geerdijk is weg op de kaart van december 2016, Boskoop Snijdelwijk staat er vreemd genoeg wel op, volgens mij gaat dat in 2017 echt niet open.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 17 mar 2017, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door dylanwild94 »

Ga voor de spelletjes naar OV als Hobby alsjeblieft. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Zugführer »

Eens. Het is hier niet de OV Quiz. Als je iets wil delen met ons, doe dat dan gewoon a.u.b.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Hainje »

Suus schreef:@Hainje: Geerdijk is weg op de kaart van december 2016, Boskoop Snijdelwijk staat er vreemd genoeg wel op, volgens mij gaat dat in 2017 echt niet open.
Dit is anders de meest recente.
🍉
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Op het perron zijn er een paar extra spoorlijnen toegevoegd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Suus schreef:@Hainje: Geerdijk is weg op de kaart van december 2016, Boskoop Snijdelwijk staat er vreemd genoeg wel op, volgens mij gaat dat in 2017 echt niet open.
Dit is anders de meest recente.
Op het station hangt een andere, met kleurtjes en zonder Geerdijk.
groningen schreef:Op het perron zijn er een paar extra spoorlijnen toegevoegd.
Antwoord a.u.b.: Wat klopt er niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Aking »

Dus drie mensen verzoeken je het gewoon te melden, en je blijft doorgaan met je hints en bullshit?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Inmiddels is een waarschuwingsbericht gestuurd met het verzoek aan hem op een normale manier te posten. Voor nu, graag ontopic verder.
Ik doe ook maar wat
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door groningen »

Het station is Emmerich.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Daniel »

Dus de RE19 bijvoorbeeld stopt ergens buiten het station daar? Immers, je zegt geenenkele personentrein :mrgreen: Dat is dus niet waar, er komen genoeg Duitse daar.
Zou het eerder voorbereid op de toekomst over een paar weken noemen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door webguy »

Overigens zit of zat er in de fysieke kaarten geloof ik ook een fout rondom Zaandam/Zaandijk Zaanse Schans, maar die lijkt gecorrigeerd te zijn online.

En mooi trouwens dat de grenspunten nu expliciet zijn opgenomen. De kaart met tariefeenheden toont overigens tariefpunten, dus het klopt wel. Elk station is een tariefpunt, maar niet alle tariefpunten zijn stations, namelijk de grenspunten zijn ook tariefpunten maar er hoeft niet perse iets te stoppen (en kunnen afwijkende kms hebben, dat wil zeggen, fictief punt). Verder heb je nog wel meer tariefpunten die fictief zijn: je kan bij NMBS een kaartje kopen naar "Amsterdam Zone" of "Utrecht Zone", die naar alle stations in Amsterdam, resp. Utrecht geldig is.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Ardan »

Nou is het niet de meest makkelijke straatnaam maar ik vind het toch knap dat je één naam in één bericht op vier verschillende manieren kunt schrijven :P
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door diederickx »

En Roeterstraat moet Roetersstraat zijn.

edit: En Weteringscircuit moet juist Weteringcircuit zijn.
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Niet perse een misser in de reisinformatie, maar ik vind het opmerkelijk dat er bij de werkzaamheden rondom Zaandam die in totaal iets van twee weken duren alles in een werkzaamheden-bericht op de NS app wordt gestopt. Dit terwijl er drie verschillende situaties zijn (in weekend 1 spoor/tijdwijzigingen in Zaandam/geen [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie], in weekend 2 omgeleide [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] via Alkmaar en bussen naar Purmerend Overwhere en doordeweeks wat spoor/tijdwijzigingen met een extra stop van de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] in Zaandam).
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7621
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door VIRM »

Gistermiddag werd er rond 16:15 op Zaandam omgeroepen dat er een extra [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] zou stoppen op Zaandam. Midden in het bericht (tussen het eerste stuk en de herhaling) werd ook omgeroepen dat de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 07:20 niet verder zou rijden dan Roosendaal en dat er daarna verder moest worden gereisd met een bus. Oeps! :mrgreen:

Niet perse een misser, maar het geweld aan omroepberichten op Sloterdijk was opvallend. Zowat iedere trein op de sporen 3/4/5/6/ leek wel gespoorwijzigd. Naast de werkzaamhedenberichten moest ook per individuele rit van de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] worden aangegeven dat deze vanaf Uitgeest op ieder station zou stoppen (maar niks over een extra stop in Zaandam, oeps!).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Alle beeldschermen hebben een nieuwe indeling? Nouja, de schermen op Schiphol zijn slechts gedeeltelijk aangepast, de schermen met vier treinen hebben nog de oude indeling.

Moet eerlijk zeggen dat sommige van die blauwe blokjes beter in het oog springen dan de rode test, zeker als je het met elkaar kan vergelijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Lijn 117 Breda - Fijnaart laat op de schermen in de bus zien dat ik op station Zevenbergen over kan stappen op de treinen naar Eindhoven en Tilburg Universiteit... Ligt een beetje uit de route lijkt me.
Gaf ie niet gewoon de overstapinfo van station Breda aan?
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Chrysa »

Er stond station Zevenbergen bij, en voor zover ik weet is er geen trein Breda - Tilburg Universiteit. :p
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Michael »

Dan is het gewoon een fout in het systeem ja. Niet alle overstappunten worden getoond op het scherm namelijk.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door ArrivaBas »

Chrysa schreef:Er stond station Zevenbergen bij, en voor zover ik weet is er geen trein Breda - Tilburg Universiteit. :p
Telt deze niet dan? :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 gasten