OVer Missers in de Reisinformatie

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Thom69
Berichten: 793
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: RE: Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Thom69 » Vr 09 Mar 2018, 05:47

dennistd schreef:Tja, bij Syntus Utrecht kunnen ook alle bussen 'Grolsch Veste' tonen :mrgreen:
Het is in de boordcomputer van Arriva vrij makkelijk om de bestemming aan te passen - alleen kan een chauffeur alleen een code invullen en niet kiezen uit een lijst of iets dergelijks. Zo kan ik onze buurtbus ook rond rijden met "Marathon 20km wisselpunt" voorop het scherm, vraag me niet waarom. Ook kunnen bussen van Arriva onder elke concessie aangemeld worden, dus de Limburgse bus kon in theorie, volgens de boordcomputer, een Brabantse dienst aan het rijden zijn.
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 723 Lisse - Oude Wetering

Marc
Berichten: 837
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Marc » Vr 09 Mar 2018, 05:56

erjeebee schreef:Dat is weird...
Toen we in Limburg Brabantse Veoliabussen kregen heb ik gedurende anderhalve week regelmatig rondgereden met Brabantse bestemmingen op mijn bus.
Maar dit is gewoon een Limbobus (of lees ik het nummer verkeerd?, foto is een beetje vaag).

En de combinatie van "2" en "Efteling" is ook vreemd.
Het is inderdaad een normale Limburgse bus (uit het hoofd 9313). De bus stond op de buffer bij het CS klaar om lijn 2 te gaan rijden, maar toen ik aan kwam lopen stond er "200 De Efteling" op. Het lijnnummer is wel omgesprongen, alleen de bestemming niet. De chauffeur heeft het systeem daarom een reset gegeven.

bartjemestrom
Berichten: 547
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor bartjemestrom » Vr 09 Mar 2018, 08:22

Binnen Arriva is de Albatros overal hetzelfde. In Friesland kun je gerust inloggen op een Brabantse omloop etc. Het systeem haalt dan de juiste gegevens uit het databestand.

Buiten dat databestand heeft Albatros ook een bestandje voor de handmatige bestemmingscodes. Daar staan heel wat codes in die de chauffeur zelf kan invoeren. "De Efteling" is wss handmatig door een chauffeur ingevoerd.

Stefan
Berichten: 3554
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Stefan » Vr 09 Mar 2018, 12:11

Codes die de chauffeur zelf in kan voeren... Dat zou ik nou nooit doen. :P Die hoofden die je wel eens ziet, als ik met 350 Aachen Centrum via Gulpen op de film, op Zuidplein in Rotterdam sta. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3188
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor cassie127 » Vr 09 Mar 2018, 16:18

Op station Almelo werdt zojuist in 5 minuten tijd 2× omgeroepen dat de IC 243 in omgekeerde rijtuigvolgorde rijdt welke pas om 19:00 uit Amsterdam vertrekt en in Almelo pas rond 20:45 uur aankomt

Edit: in 10 minuten tijd al 3×
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30236
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Daniel » Za 10 Mar 2018, 17:55

Is dat nieuw bij Arriva? Net een automatische omroep " We wachten op een tegentrein, zodra deze gepasseerd is zullen we onze weg vervolgen".
Wel praktische informatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
MarkHul
Berichten: 600
Lid geworden op: Ma 06 Mar 2017, 11:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor MarkHul » Za 10 Mar 2018, 18:22

Vorig jaar ook gehoord in Klarenbeek richting Zutphen toen de tegentrein vertraagd was.

bartjemestrom
Berichten: 547
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor bartjemestrom » Za 10 Mar 2018, 22:04

Dat is een mogelijkheid die de machinist kan selecteren

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3188
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor cassie127 » Za 10 Mar 2018, 22:54

Daniel schreef:Is dat nieuw bij Arriva? Net een automatische omroep " We wachten op een tegentrein, zodra deze gepasseerd is zullen we onze weg vervolgen".
Wel praktische informatie.

Ik hoor deze nog wel eens als ik de stopper naar Apeldoorn neem vanuit Zutphen (en dat doe ik al niet vaak) en we moeten wachten op een vertraagde trein. Ik heb deze ook wel eens gehoord bij Herfte
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

albertjan96
Berichten: 400
Lid geworden op: Do 19 Mar 2015, 21:51
Locatie: Kesteren / Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor albertjan96 » Zo 11 Mar 2018, 12:41

De machinist heeft een heel rijtje opties aan automatische omroepen die die kan laten afspelen, ik heb ook wel eens “We wachten voor een rood sein, zodra deze weer veilig is zullen wij onze weg vervolgen” en zelfs eentje over dat mensen zo ver mogelijk door moeten lopen in de trein om het instappen te versnellen.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 8283
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Aking » Zo 11 Mar 2018, 20:00

Volgens de onvolprezen Rijdendetreinen-app rijdt de 104 tot Utrecht "due to excessive delay abroad"

Volgens diezelfde app komt ie echter met +6 in Ah aan, en met +4 in Utrecht. Dat valt toch wel mee qua excessive? :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Suus » Zo 11 Mar 2018, 20:04

Het zou goed kunnen dat die vertraging nog oploopt. Ik vermoed dat hij achter de stoptrein blijft hangen, terwijl die trein oorspronkelijk een inhaling heeft.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 8283
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Aking » Zo 11 Mar 2018, 20:10

Dan nog, dat ding heeft volgens mij toch regelmatig +60 tot +120, dan vallen die 15 minuten inclusief extra vertraging door de stoptrein toch wel mee? :X
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 2941
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Zugführer » Ma 12 Mar 2018, 09:12

Ik las gisteren dat hij tot Utrecht reed wegens defect materieel. Net zo goed een opmerkelijke reden, want dat stukje naar Amsterdam zal dan ook niet zo veel meer uitmaken :p
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km
2018 (27-8): Trein 19.306 km - Bus 1716 km - Tram 182 km - Veer 58 km - Metro 41 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 5315
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Z2N » Ma 12 Mar 2018, 12:00

Dat hangt natuurlijk af van het soort defect, een trein met overlopende wc's haal je het liefste zo snel mogelijk uit dienst. :wink:
Watch a sunrise at least once a day. ~ Phil's-osophy

Flickr!

DingeZ
Berichten: 227
Lid geworden op: Di 28 Jun 2016, 23:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor DingeZ » Ma 12 Mar 2018, 14:34

Of er moet een defect zijn in de achterste cabine. Die heb je immers niet nodig om van Ut de Watergraafsmeer te bereiken en vanaf Asd wel.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13459
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Meltrain » Di 13 Mar 2018, 22:02

Het viel me vandaag op dat de 36800 op de trein zelf "Sneltrein" wordt genoemd.
Nu slaat hij inderdaad één station over, maar in de overige reisinformatie wordt de trein gewoon "Stoptrein" genoemd.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30236
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Daniel » Di 13 Mar 2018, 22:30

Volgens mij is dat niet 100% consequent zo, dat 'ie als sneltrein benoemd wordt.

Ook nog wat missertjes bij Syntus mede als gevolg van de chaos bij Amersfoort vandaag: op een gegeven moment waren alle X80's naar Amersfoort verdwenen in OV-info, maar ze stonden er nog wel massaal richting Rhenen in... dat wordt nog druk bij het Dierenpark :P
Dat de ritten er niet in stonden betekende trouwens niet dat ze niet reden: ik had gewoon een rit later dan de oorspronkelijk geplande op de Korte Dreef in Veenendaal. Nu was ik daar juist heen gereisd met de 50 omdat de 280 er nog in stond als (op tijd) rijdend en die mooi aansloot, maar die rit was weer het tegengestelde want die verdween zonder dat de bus kwam.
Bleek al snel daarna waarom: vertragingen op kerende ritten komen blijkbaar bij Syntus niet door want de 280 naar Veenendaal waarvan ik de kerende rit terug naar Amersfoort wilde nemen bleek met +70 te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3188
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor cassie127 » Wo 14 Mar 2018, 15:29

Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:
Laatst gewijzigd door cassie127 op Wo 14 Mar 2018, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 8283
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Aking » Wo 14 Mar 2018, 15:30

Check :mrgreen:

Ik kreeg hem drie keer onder elkaar trouwens, en "geachte mijnheer" was wel in het niederhollandistanisch *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Suus » Wo 14 Mar 2018, 16:36

Afbeelding

Als er geen afwijkende dienstregeling is in de vakantieperioden, waarom zijn er dan tabellen voor de vakantie?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 8283
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Aking » Wo 14 Mar 2018, 16:45

Ik gok omdat andere lijnen wél een afwijkende dienstregeling hebben, en het makkelijker is om alle vertrekstaten in dezelfde opmaak te hebben?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 8283
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Aking » Wo 14 Mar 2018, 19:22

cassie127 schreef:Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:



Ik heb ondertussen een ERRATUM, jij ook? :mrgreen:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8772
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Hainje » Wo 14 Mar 2018, 19:25

Suus schreef:Als er geen afwijkende dienstregeling is in de vakantieperioden, waarom zijn er dan tabellen voor de vakantie?

Omdat Syntus.
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3188
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor cassie127 » Wo 14 Mar 2018, 21:02

Aking schreef:
cassie127 schreef:Ik krijg net een mail van de Thalys met Nederlandse titel...
Vervolgens was de rest van de volledige mail in het Duits :')

En na de eerste afsluiting volgt exact hetzelfde bericht in het Duits weer :lol:



Ik heb ondertussen een ERRATUM, jij ook? :mrgreen:

Ja die heb ik inmiddels ook :mrgreen:
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten