Pagina 100 van 197

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 20 aug 2019, 07:18
door waldo79
6616 rijdt tussen Ht en Nm als intercity, maar uit de omroep komt alleen dat er niet gestopt wordt in Ravenstein, Wijchen en Dukenburg. Volgens mij liggen er meer stations...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 20 aug 2019, 17:29
door Wubbo
In de trein naar Aachen werd de verkeerde uitstapzijde omgeroepen bij Eygelshoven Markt (dat klinkt trouwens heel raar in het Frans). In de trein Sittard - Kerkrade Centrum vv wordt Heerlen de Kissel nog weergegeven als stop, en dat wordt ook keurig omgeroepen. De halte is alleen al een maand of 8 dicht. De tweedelige Flirts van Arriva gingen vandaag massaal naar V0.22 gevolgd door een IP-adres. Ik ben er niet achter gekomen waar dat precies ligt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 20 aug 2019, 18:01
door Aking
Dat IP-adres? Ergens in een kastje in de betreffende trein gok ik :Y

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 20 aug 2019, 22:12
door umbusko
Ja, die omroep op Eygelshoven Markt is al sinds het begin zo... Daarna in Herzogenrath gaat het ook niet helemaal lekker (er is dan geen “volgend station”-omroep voorafgaand aan “Herzogenrath”).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 21 aug 2019, 00:22
door cassie127
Over Heerlen de Kissel... De GTWtjes geven het station inderdaad nog aan en roepen het station ook om. Als er een FLIRT rijdt naar Kerkrade gaat het wel goed en staat de kissel er niet tussen en ontbreekt de omroep ook.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 21 aug 2019, 18:56
door Wubbo
Ik zat inderdaad in een GTW. Alsnog wel erg slordig.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 24 aug 2019, 18:58
door Daniel
Doe kort voor vertrek de reisplanner-check... Dan sta je een kwartier langer dan gepland op het perron te wachten...

Om 18.09 uur vertrok ik dus uit Delft naar Rotterdam, volgens de reisplanner de eerste mogelijkheid naar Amersfoort. Naar nu blijkt was toen al 25 minuten bekend dat de 658 nooit uit Utrecht was vertrokken, maar de planner gaf stug aan dat de kerende 669 gewoon zou rijden (was op zich ook gewoon materieel voor aanwezig in de tuin te Rotterdam).
Pas in Rotterdam aangekomen was te zien dat die 669 dus niet ging rijden... Had dat wat vlotter in de planner gezeten dan was ik wel gelijk via Den Haag gereisd, kom nu straks in Gouda toch alsnog in die trein terecht na een eigenlijk onnodige extra overstap.

Overigens werd in Rotterdam ook nog het klantonvriendelijke advies gegeven voor verdere bestemmingen in Utrecht over te stappen. Voor alle bestemmingen waarvoor je dat zonder die uitval niet had hoeven doen kan je of beter in Gouda overstappen (op hetzelfde perron i.p.v. van 20 naar 12) of beter op de trein van een half uur later wachten.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:10
door Z2N
Verstoring tussen Bdg en Wd vanavond, en dus vond ik mijzelf op een 3100 uit Shl ri Ut. De HC riep bij aankomst in Asdz aansluitingen om. Kan aan mij liggen, maar dat lijkt mij volstrekt onnodig. :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:25
door Mikos
Daar kan men anders overstappen op treinen richting Almere en Lelystad of op de doorgaande IC naar Leiden en verder. Dat is volstrekt normaal.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:28
door Daniel
Maar dat zijn overstappen die relevant zijn in de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] naar Schiphol. Z2N heeft het over de 3100 afkomstig van Schiphol, en dan kan je in Amsterdam Zuid nergens op overstappen waar je niet gelijk op Schiphol al in had kunnen stappen :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 19:30
door Mikos
Je moest eens weten wat er op Schiphol verkeerd instapt. :X

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 23:01
door Z2N
Dat betekent dat er wat aan de reisinfo gedaan moet worden op Schiphol, dit kan niet een eindoplossing zijn. :roll:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 23:39
door Mikos
Al zet je er cheerleaders neer die ze de juiste weg wijzen, gaat dat nog niet helpen. Ik vertrek er nu net vandaan met een IC richting Almere. Het bord is duidelijk in waar we naar toe gaan en toch roep ik het voor vertrek nog een keer in het Nederlands én Engels om. En dankzij die omroep stappen er net nog weer 2 toeristen uit.

De collega deed het in jouw voorbeeld voor aankomst in Amsterdam Zuid, ik meestal net voor vertrek vanaf Schiphol als er tijd voor is.

Ik geef toe dat de reisinformatie soms wat rommelig kan zijn, maar wanneer ik in het buitenland ben en gebruik maak van treinen lees ik toch echt even de borden. Maar misschien is dat beroepsdeformatie (ik denk het niet; ik wil gewoon naar mijn eindbestemming).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 00:08
door Z2N
Het is op Schiphol al jaren een groot gemis dat er niet meer duidelijk op de borden staat dat treinen niet naar Amsterdam Centraal gaan. In de oude CTA-tijden stond dat er toch echt duidelijker: (bron)
Afbeelding

Al zal een TBP daarin niet de enige oplossing zijn. Een speciale TB7 met alleen treinen naar Amsterdam Centraal zou al een stap zijn, maar specifiek elke paar minuten omroepen wanneer de volgende trein naar Amsterdam Centraal vertrekt lijkt mij ook een goede stap.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 00:11
door Mikos
Maar ook toen ging het geregeld mis en stond ik weer met toeristen op Zuid die naar Centraal wilden. Zolang mensen niet lezen, kun je het er met knipperende letters met bijpassend vuurwerk op zetten, dan helpt het nog weinig. Daar doe je niet zo veel tegen, vrees ik.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 00:21
door Z2N
Als die reizigers de omroepberichten ook niet willen aanhoren zullen ze dat ook niet in de trein doen, en vanzelf in Arnhem terechtkomen. In de tussentijd kan je voor de reizigers die er daadwerkelijk moeite mee hebben de situatie op Schiphol wel verbeteren. Daar zijn natuurlijk stappen in gemaakt in recente jaren (alle treinen naar Amsterdam Centraal hebben Amsterdam Centraal op de TBP), maar er is wel ruimte voor verbetering in de reisinformatie op Schiphol Airport zelf. Perfect zal dat nooit worden, dat is het nergens met toeristenstromen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 00:35
door AppleMoose
Ik vind de hal van Schiphol Airport sowieso een ramp qua informatievoorziening. Door de hoeveelheid borden en informatieschermen die lukraak lijken te zijn geplaatst (niet alleen NS-schermen) raak ik daar het spoor compleet bijster. Het helpt natuurlijk ook niet dat daar meerdere informatiestromen (vliegtuig, trein, bus, taxi) door elkaar lopen, maar alsnog denk ik wel dat het beter zou kunnen.

En wat niet lezen betreft, meeste toeristen zijn waarschijnlijk gefocust op 1 woord en dat is Amsterdam. Zien ze dat staan vliegen ze er massaal op af. Dat er achter Amsterdam nog zuid of iets anders staat leest men vaak al niet meer, men heeft immers de informatie die men zocht "gevonden".

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 00:40
door Z2N
Een goed schematisch bord, met daarop lijnen getekend vanaf Schiphol naar de verschillende stations rond Amsterdam zou ook al een hoop helpen. Als je nieuw bent verwacht je niet dat je niet kan reizen tussen het CS en station Zuid, een simpele tekening zoals ze hebben in de Londense metro zou ook al een wonderbaarlijk effect kunnen hebben. Pleur een groot bord van 4 bij 3 in Schiphol Plaza, zet daarboven twee CTA's (ééntje voor Centraal en ééntje voor Zuid), en je bent ook al een stuk verder.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 00:43
door TLP
Z2N schreef:Als die reizigers de omroepberichten ook niet willen aanhoren zullen ze dat ook niet in de trein doen, en vanzelf in Arnhem terechtkomen. In de tussentijd kan je voor de reizigers die er daadwerkelijk moeite mee hebben de situatie op Schiphol wel verbeteren. Daar zijn natuurlijk stappen in gemaakt in recente jaren (alle treinen naar Amsterdam Centraal hebben Amsterdam Centraal op de TBP), maar er is wel ruimte voor verbetering in de reisinformatie op Schiphol Airport zelf. Perfect zal dat nooit worden, dat is het nergens met toeristenstromen.
Er staan wel stewards op spoor 1/2, in ieder geval overdag en in de vroege avonduren, voornamelijk om reizigers voor Amsterdam Centraal en Amsterdam Zuid (en verder) de juiste trein in te sturen. Ik ben al even niet meer op spoor 1/2 geweest maar uit ervaringen in het verleden weet ik dat menig toerist zo in de juiste trein geholpen werd (al liep het soms wat chaotisch).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 01:27
door Z2N
Die zijn er nog steeds. Dat kan alleen geen duuroplossing zijn, en aangezien het nu nog steeds mis gaat is dat ook geen effectieve oplossing.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 02:07
door Mikos
Die zijn dan ook bedoeld om reizigers te spreiden over het perron, dat ze reisinformatie kunnen geven is een meegenomen pluspunt. Die lopen daar voorlopig nog wel even :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 07:10
door Suus
Dit bord als voorbeeld dat het vroeger beter was is echt godgeklaag, heb je überhaupt gezien wat er op staat :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 08:38
door webguy
Mikos schreef:Maar ook toen ging het geregeld mis en stond ik weer met toeristen op Zuid die naar Centraal wilden. Zolang mensen niet lezen, kun je het er met knipperende letters met bijpassend vuurwerk op zetten, dan helpt het nog weinig. Daar doe je niet zo veel tegen, vrees ik.
Daar hadden we de NZL voor toch? Zijn we 20 jaar mee bezig geweest, is het nog niet goed...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 10:53
door Z2N
Suus schreef:
Dit bord als voorbeeld dat het vroeger beter was is echt godgeklaag, heb je überhaupt gezien wat er op staat :')
Jahoor, maar een 'correct' bord hoort niet thuis in dit topic. (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 27 aug 2019, 11:57
door Mikos
webguy schreef:Daar hadden we de NZL voor toch? Zijn we 20 jaar mee bezig geweest, is het nog niet goed...
Ik ben nog maar weinig toeristen tegengekomen met een treinkaartje Schiphol-Amsterdam Centraal die me vroegen naar de Noord-Zuidlijn in Amsterdam. :mrgreen: