OVer Missers in de Reisinformatie

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4047
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor cassie127 » Di 27 Aug 2019, 18:44

Is het niet gewoon beter om die treinkaartjes vanaf Schiphol naar Amsterdam heel iets duurder te maken, en de Noord-Zuidlijn aan het geldigheid bereik toe te voegen (in overleg met GVB)?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 41935,5 km, Bus: 2765,5 km, Metro: 89,3 km, Tram: 35,6 km, Veer: 38 km 02-09

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4410
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Mikos » Di 27 Aug 2019, 19:21

Er zijn al speciale meerdaagse kaarten voor toeristen die zowel bij NS als Amsterdam binnen het Amsterdamse gebied en tot Schiphol geldig zijn.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8406
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor webguy » Wo 28 Aug 2019, 06:31

Maar die komen weer niet uit de NS automaat...

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4410
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Mikos » Wo 28 Aug 2019, 10:37

Klopt, dat vergt voorbereiding. Een beetje zoals met treinreizen; als je je vooraf inleest, weet je beter waar je aan toe bent. Is de kans ook kleiner dat je in de verkeerde trein stapt.

:')

Stefan
Berichten: 3743
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Stefan » Do 29 Aug 2019, 00:28

Ik vraag ook wel eens aan passagiers in m'n bus, als ze weer eens lopen te klagen dat ze niet meer contant kunnen betalen, hoe ze dat doen als ze op vakantie gaan... Meestal krijg je niet echt een antwoord. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

waldo79
Berichten: 4880
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor waldo79 » Ma 02 Sep 2019, 07:41

Niet onjuist, maar wel vreemd. De omroep in de 6600 vanuit Ah en Ht om voor Ddr over te stappen naar de 2300.

Dat is een onnodige overstap die ook geen enkele relatie bedient.
Mij best :)

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5467
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 02 Sep 2019, 09:46

Helaas worden er in Breda nog meer irrelevante overstappen getoond. Vanuit Dordrecht wordt zelfs een overstap van 25 minuten op de richting Roosendaal genoemd, dat vanuit de meeste stations rechtstreeks te doen is. _O-
17-09-2019: Trein 1.703 km, Bus 159 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

umbusko
Berichten: 703
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor umbusko » Ma 02 Sep 2019, 10:36

En Etten-Leur dan? :wink:

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5467
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 02 Sep 2019, 11:35

Ik kan me niet voorstellen dat Etten-Leur via Roosendaal minder snel te bereiken is.
17-09-2019: Trein 1.703 km, Bus 159 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

diederickx
Berichten: 870
Lid geworden op: Vr 02 Sep 2016, 22:59

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor diederickx » Ma 02 Sep 2019, 12:11

Ik krijg uit de reisplanner alternerende reisadviezen via Roosendaal en via Breda, dus ja dat is een logische overstap.

umbusko
Berichten: 703
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor umbusko » Ma 02 Sep 2019, 12:13

Als je de 5900 van zes minuten eerder gemist hebt is via Bd een kwartier sneller dan wachten op de volgende 5900. En vergeet de reizigers uit Breda-Prinsenbeek niet. :D

reisthijs
Berichten: 4951
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor reisthijs » Wo 04 Sep 2019, 19:45

Ik ben zojuist in Utrecht in de nieuwe treinserie s3700 (Venlo-Schiphol-Dordrecht) gestapt. De eindbestemming is lekker consequent:

Actuele vertrektijden: Schiphol Airport
Reisplanner: Richting Dordrecht
Borden op het station: Schiphol Airport
Display buiten op de trein: Schiphol Airport
Display in de trein: Dordrecht
Omroep in de trein: Dordrecht
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9917
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Hainje » Wo 04 Sep 2019, 20:00

Mikos schreef:Al zet je er cheerleaders neer die ze de juiste weg wijzen, gaat dat nog niet helpen.

Toch klinkt het wel interessant! *O* *O*
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Cas
Berichten: 407
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Cas » Do 05 Sep 2019, 01:41

Afbeelding

De 195 zit een beetje in de knoop, geloof ik: niet alleen gebruikt ie in tegenstelling tot alle andere lijnen* op deze bushalte (en de rest van de regio) Centraal, hij kan het niet eens met zichzelf eens worden over Centraal of CS!

*op de 295 na, de Arriva-omlopen gebruiken op allebei de lijnen Centraal terwijl Syntus gewoon CS gebruikt.

Overigens is er nog een tweede misser: de halte is eindelijk af (dat heeft lang genoeg mogen duren), maar het haltebord heet nog steeds 'Tijdelijke halte'. Daarnaast staat er geen abri, terwijl ik mag hopen dat ie ooit wel komt op zo'n goedgebruikte halte als deze, maar da's geen reisinformatie (A)
請勿靠近車門

Marc
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Marc » Do 05 Sep 2019, 07:58

Geen fout, maar het viel me vanochtend op dat de naam "stoptrein" verdwenen is van de borden. Er wordt nu gebruik gemaakt van de treinseries van Arriva.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5513
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Chrysa » Do 05 Sep 2019, 08:20

Is qua duidelijkheid geen verbetering...

OV-Hobbyist
Berichten: 426
Lid geworden op: Vr 03 Okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor OV-Hobbyist » Do 05 Sep 2019, 08:47

Wel een beetje jammer dat er bij de sneltrein naar Aachen Hbf geen RE18 staat in plaats van sneltrein
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10956
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Ardan » Do 05 Sep 2019, 12:31

Ik dacht bij de eerste foto eigenlijk dat dat dus de RS18 was :')

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4410
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Mikos » Do 05 Sep 2019, 13:07

Dit alles is op verzoek van Arriva zelf. Het tonen van lijnnummers is heel geen gek idee, vooral bij verstoringen kan dat een hoop duidelijker zijn, maar ik denk dat de toevoeging "Stoptrein" hier wel van meerwaarde had kunnen zijn, als in: "Stoptrein RS18".

MetroRET
Berichten: 1714
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor MetroRET » Do 05 Sep 2019, 13:18

Mag NS ook wel doen: IC8 naar Alkmaar.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4410
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Mikos » Do 05 Sep 2019, 13:45

Daar zijn al vele stemmen binnen het bedrijf voor te vinden. Maar een van de namen die gaat over dit soort dingen heeft te kennen gegeven dat áls het al komt, dat niet in de nabije toekomst gaat zijn.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40816
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Suus » Do 05 Sep 2019, 21:50

Afbeelding

Goede reden ook, echt top NS!
Rame à l'approche

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5429
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Milco » Do 05 Sep 2019, 21:53

De reden kan ik echter wel verzinnen: de DDM1 wordt uitgewisseld. ;)
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 04-09-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 08-08-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Marc
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Marc » Vr 06 Sep 2019, 10:23

Dan weet je de oorzaak toch :mrgreen:?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12394
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor Vinny » Vr 06 Sep 2019, 17:01

Chrysa schreef:Is qua duidelijkheid geen verbetering...

Het doet mij een beetje denken aan de S-bahn in Zwitserland waar op vergelijkbare wijze met lijnnummers gewerkt wordt. Ik denk dat het vooral wennen is.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten