OVer Missers in de Reisinformatie

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
cassie127

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Berichtdoor cassie127 » Vr 26 Mei 2017, 13:37

Er staat in de app een storing tussen Haarlem - Zandvoort aan Zee terwijl het eigenlijk een melding is dat er daar extra treinen rijden
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 26588,8 km, Bus: 1159,7 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (29-10)

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » Vr 26 Mei 2017, 15:05

Op de site van NS staat die ook als storing, dus dat zit waarschijnlijk in de broninformatie fout.

Gisteren reden deze extra treinen trouwens ook zag ik op de actuele vertrektijden, maar toen heb ik er verder geen melding van gezien.

JWM

Berichtdoor JWM » Vr 26 Mei 2017, 19:16

Er rijden in de zomermaanden altijd toch extra pendeltreinen Haarlem - Zandvoort? Of is het daar nog te vroeg voor in het jaar.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Berichtdoor Wubbo » Vr 26 Mei 2017, 19:17

Daarvoor is het inderdaad nog te vroeg, dit zijn extra's die niet in het plan stonden maar door bijsturing zijn georganiseerd.

webguy
OVNL-beheerder

Berichtdoor webguy » Vr 26 Mei 2017, 20:30

Moest natuurlijk extra vermeld worden als tegengas hierop http://nieuws.ns.nl/ajax-wedstrijd/ waarbij mensen stranden (haha *O*)

Hainje

Berichtdoor Hainje » Vr 26 Mei 2017, 20:33

Reden er eigenlijk geen 'veegtreinen'?
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Aking

Berichtdoor Aking » Vr 26 Mei 2017, 20:37

webguy schreef:http://nieuws.ns.nl/ajax-wedstrijd/

Noodremmen, spoorlopen, deuren openduwen...

Allemaal weer de schuld van die vermaledijde reiziger natuurlijk...

Kunnen ze die niet eens afschaffen? :X

Ronkend Persbericht schreef:Mensen wilden zo graag mee dat ze de deuren van een vertrekkende trein openduwden.

Oh en kan iemand mij uitleggen hoe je, bij een vertrekkende trein, vanaf buiten deuren openduwt? :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Hainje

Berichtdoor Hainje » Vr 26 Mei 2017, 20:56

Ik denk dat dit een beetje jargon is. Een vertrekkende trein is een trein waarbij reeds de vertrekprocedure is ingezet, dus fluiten en niet meer instappen, dat werk.
08-09-2018: Trein: 10606,5 km * Bus: 1484,36 km * Metro: 62,2 km * Tram: 9,62 km

Mikos

Berichtdoor Mikos » Vr 26 Mei 2017, 21:28

Normaal negeer ik Aking wanneer hij met dergelijke reacties op de proppen komt. Maar daar maak ik eenmalig een uitzondering op om de feiten te benoemen

Aking schreef:Noodremmen, spoorlopen, deuren openduwen...
Allemaal weer de schuld van die vermaledijde reiziger natuurlijk...
Nee, dat lag natuurlijk aan het vervoerbedrijf dat ze straalbezopen massaal het station binnen komen lopen, daar volkomen schijf hebben aan alles en iedereen, aanwijzingen van het personeel negeren, het interieur verbouwen nog voor de trein een meter gereden heeft en de treinen die wel reden tot stilstand kwamen omdat men het zo grappig vindt aan de noodrem te trekken. Met alle gevolgen van dien.
Aking schreef:
Ronkend Persbericht schreef:Mensen wilden zo graag mee dat ze de deuren van een vertrekkende trein openduwden.

Oh en kan iemand mij uitleggen hoe je, bij een vertrekkende trein, vanaf buiten deuren openduwt? :')
Want wanneer je de deuren tegenhoudt vanaf het perron wanneer ze proberen te sluiten duw je ze niet open, wilde je zeggen?

De ME is er aan te pas gekomen om deze 'supporters' uit de treinen die naar aanleiding van al het bovenstaande niet konden vertrekken te halen. Treinen die niet werden opgeheven omdat ze te vol waren, maar omdat ze gesloopt werden, niet konden vertrekken vanwege noodremtrekkingen op het traject. Om het maar niet te hebben over pies, poep en kots wat deze 'reizigers' achter lieten. Nee, dat lag allemaal aan de vervoerder.

Het was weer een "leuke" avond!

JWM

Berichtdoor JWM » Vr 26 Mei 2017, 22:42

Er zijn altijd twee kanten aan zo'n verhaal. Dit soort reizigers kan je het beste zo snel mogelijk wegwerken anders wordt het zooitje inderdaad nog baldadiger dan het al is. Dat begint met genoeg afvoercapaciteit bieden en dat was niet op orde. Dat is natuurlijk ontzettend lastig want dit is een unieke gebeurtenis waar niet teruggegrepen kan worden op eerdere ervaringen en er zit ook nog een onzekere factor in hoe laat de wedstrijd is afgelopen en wat de uitslag is. Daarnaast is NS een commercieel bedrijf dat ook kritisch in de gaten houdt hoeveel kosten extra inzet met zich mee brengt in verhouding tot de inkomsten. Je kan dus niet van NS verwachten dat het woensdagavond een spitsdienstregeling rijdt met dito treinlengtes maar dat levert dan wel chaos op. Dat reizigers zich niet gedragen valt ook gewoon in te calculeren ook al blijft dat natuurlijk best wel treurig.

Bemined

Berichtdoor Bemined » Za 27 Mei 2017, 12:57

JWM schreef:Er rijden in de zomermaanden altijd toch extra pendeltreinen Haarlem - Zandvoort? Of is het daar nog te vroeg voor in het jaar.

Vanaf 3 juni rijden die pas, daarvoor alleen bij evenementen die al maanden van te voren bekend zijn. De 5400 stond vandaag ook gewoon met solo SGM-III in de planning. Kortom de bijsturing mag het allemaal oplossen, en dat doen ze door treinen in de 29600 serie in te leggen en de 5400 te verlengen, dat laatste lijkt echter maar beperkt, momenteel heeft men slechts vier van de negen losse SGM drietjes weten te verlengen...

JWM

Berichtdoor JWM » Za 27 Mei 2017, 21:21

Negen? Zit die trein naar Zandvoort in Amsterdam weer aan de sprinter over Beverwijk geknoopt?

MetroRET

Berichtdoor MetroRET » Za 27 Mei 2017, 22:00

Weer ?
Zo is hij altijd gepland deze dienstregeling.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Za 27 Mei 2017, 22:22

Vanavond in de 1567 werd voor Amersfoort omgeroepen dat we nog even moesten wachten omdat er een internationale trein voor ons zat. Leek op dat moment een wat apart bericht, de 241 had op dat tijdstip al anderhalf uur weg moeten zijn uit Amersfoort, maar bleek later zo gek nog niet. Eenmaal langs het perron bleek er namelijk een stoomtrein met rijtuigen van een Duitse organisatie in station Amersfoort stil te staan, tja, da's ook gewoon een internationale trein natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Chrysa

Berichtdoor Chrysa » Zo 28 Mei 2017, 18:36

Mijn 5200 zou in Eindhoven gecombineerd worden, maar in werkelijkheid moesten we er allemaal uit om over te stappen van de Flirt die Weert -> Eindhoven gereden heeft naar een DDZ voor het stuk naar Tilburg. Dat is toch niet helemaal hetzelfde...

jelmerrr

Berichtdoor jelmerrr » Zo 28 Mei 2017, 18:45

Flirt aan DDZ koppelen gaat ook zo lastig...

JWM

Berichtdoor JWM » Zo 28 Mei 2017, 21:48

De sprinter Utrecht - Weesp - Hoofddorp rijdt dit weekend door werkzaamheden tot Weesp en koppelt daar met de sprinter uit Zwolle om gezamenlijk door naar Amsterdam te rijden. In de reisinformatie wordt dit alleen nergens aangegeven, zowel op de borden als op en in de trein staat er Weesp als eindbestemming. Gevolg is dat in Weesp de hele trein leegloopt en iedereen een paar minuten later weer in dezelfde trein stapt. Kan dit niet beter? Nee omroep van de conductrice was er ook niet want die snapte er zelf net zo weinig van wat nu precies de bedoeling was.
Laatst gewijzigd door JWM op Zo 28 Mei 2017, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Hainje

Berichtdoor Hainje » Zo 28 Mei 2017, 21:50

Ahaha wat kut :')

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Mei 2017, 21:51

Zolang NS de reisinformatie doet niet vrees ik :P Die scheppen liever verwarring dan reizigers goed te informeren bij aanpassingen.
Schapekop in de Keistad

JWM

Berichtdoor JWM » Zo 28 Mei 2017, 21:57

En een ander geval, waarom staat er nogsteeds niks op de perronborden als er ergens een treinstel onderweg achterblijft? Gister stond de IC naar Leeuwarden klaar in Amsterdam met tien bakken maar de achterste zes gingen slechts tot Lelystad. Enige informatie op het perron zijn de koersdisplays en daar is een zesdelige VIRM nu niet bepaald rijk mee uitgerust. Het stel dat doorreed stond ook helemaal buiten de kap.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Mei 2017, 21:59

In dat geval is het helemaal knullig, want de informatie is er gewoon (staat in bv. Rijden de Treinen keurig welk stel tot waar gaat, is nu vaak nog in je voordeel te gebruiken doordat de meeste weekendreizigers het niet vooraf weten)
Schapekop in de Keistad

JWM

Berichtdoor JWM » Zo 28 Mei 2017, 22:10

Zijn er in het weekend dan treinen met meer dan één stel :shock:

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Mei 2017, 22:12

Heeeel soms wel ja, maar kans daarop heb je zo'n beetje alleen met ICM :P
Schapekop in de Keistad

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Zo 28 Mei 2017, 22:21

Als het goed is laat OBIS het ook zien (buitendisplays), maar je zou inderdaad zeggen dat het een kleine moeite zou moeten zijn om die informatie op de TBP's te zetten. De data is er (al jaren).

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Zo 28 Mei 2017, 22:30

OBIS laat het inderdaad op de buitendisplays en de schermen in de trein zien, hoewel dat ook weleens mis gaat (dan zegt OBIS dat het stel eraf gaat maar is dat in de praktijk niet zo).
Maarja, zou stukken handiger zijn als je vooraf al weet op welke kant van het perron je moet mikken om je bestemming te kunnen bereiken zonder overstap op het andere stel.
Schapekop in de Keistad

Terug naar “Vragen & Meldingen”