OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Jurre »

Zag begin deze week een Maxx-stadsbus (8303) van Almere op streeklijn 156 in Hilversum en zag zojuist Citea 1226 op stadslijn 2 naar Blixembosch in Eindhoven.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Volans-Volvo 7248 heeft het naar zijn zin in Bergen op Zoom, want ik heb hem vanochtend op Zuidplein op de 310 weten te kieken, daarnaast SLT 2602 in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie].
Edit 14:34: onverwachts kwam net ook de 766 door Dordrecht Zuid heen zeilen richting Lage Zwaluwe e.v. :shock: :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door mb90 »

Het lijkt een 1-aprilgrap maar dat is het niet. In de in het pad van de IC 2200 rijdende extra Intercity Rotterdam Centraal - Lage Zwaluwe v.v. rijden losse SGMm-III tjes. Nu weet ik dat er vanaf vandaag SGMm-en 'over' zijn, maar een beetje IC waardig materieel had toch wel gekund? In de tot Rotterdam - Dordrecht ingekorte 2400 rijdt namelijk wel gewoon VIRM.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Ach, in een nieteens zo heel ver verleden heb ik weleens een ongereviseerde SGM-II als ingekorte IC Den Haag - Lage Zwaluwe gespot ;-) Nog net iets erger.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door PatrickM »

ArrivaBas schreef:Edit 14:34: onverwachts kwam net ook de 766 door Dordrecht Zuid heen zeilen richting Lage Zwaluwe e.v. :shock: :o
Die kwam ik net tegen op Utrecht CS.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door dennistd »

mb90 schreef:Het lijkt een 1-aprilgrap maar dat is het niet. In de in het pad van de IC 2200 rijdende extra Intercity Rotterdam Centraal - Lage Zwaluwe v.v. rijden losse SGMm-III tjes. Nu weet ik dat er vanaf vandaag SGMm-en 'over' zijn, maar een beetje IC waardig materieel had toch wel gekund? In de tot Rotterdam - Dordrecht ingekorte 2400 rijdt namelijk wel gewoon VIRM.
Ik heb in Zutphen ook weleens SGMm als IC naar Roosendaal gezien. Een half uur wachten bracht je toen overigens van de regen in de drup: die reed met SLT :')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Ik zag hem op Den Haag Ypenburg rond kwart over vijf.
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Etienne »

Op lijn 370 van Venlo naar Weert reed vanmiddag een Citea, terwijl lijn 83 uit Nijmegen met een Volvo 8900 (Limburgliner) reed en daarna doorging als lijn 80 naar Deurne.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Volvo 8900.... topbussen
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

mb90 schreef:Het lijkt een 1-aprilgrap maar dat is het niet. In de in het pad van de IC 2200 rijdende extra Intercity Rotterdam Centraal - Lage Zwaluwe v.v. rijden losse SGMm-III tjes.
Ze hadden er overigens één verlengd tot SGMm-6 op zaterdagavond... :') De [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] reed met de solo 4036 ter voorbereiding op overmorgen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Globetrotter »

Vandaag weer FLIRT in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie].
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

DDZ 7623 vertrekt om 15:31 als intercity naar Den Helder vanaf Arnhem Centraal
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Ezra schreef:Vandaag weer FLIRT in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie].
Dan zal je zien dat ik net een verjaardag heb, dat ik niet uit mijn raam kan kijken... :') :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door PHS »

Ezra schreef:Vandaag weer FLIRT in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie].
Was het maar alle dagen feest, vandaag SGM-3 en DD-AR-3 in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]. Met name die SGM-3 is een dingetje in de spits, maar daar heb ik volgens mij al meerdere malen wat over gezegd :x
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door regenmaker »

Laten ze eerst maar Zutphen - Wijchen integraal met FLIRT rijden, dan hoeven ze zich later pas zorgen te maken over Brabant. Zit nu weer in een SGMm tussen Arnhem en Nijmegen...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

olof schreef:
Ezra schreef:Vandaag weer FLIRT in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie].
Was het maar alle dagen feest, vandaag SGM-3 en DD-AR-3 in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]. Met name die SGM-3 is een dingetje in de spits, maar daar heb ik volgens mij al meerdere malen wat over gezegd :x
Die SGM-3 is alleen maar bijsturing, want de op de 6623 kerende 6620 heeft niet gereden. De DD-AR komt wel vaker voor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PHS

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door PHS »

Maar waarom SGM-3 en niet SGM-6, er is toch genoeg voorhanden door de sluiting van de Hoekse Lijn? Uiteindelijk is dit er ook gekomen, maar wel 2,5 uur later (de 6633 heeft een extra treinstel gekregen). Toen was de spits al afgelopen. Had je net zo goed tot de avond kunnen wachten.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

De SGMm-3 is als LM uit Eindhoven komen rijden (heb de trein een tijdje gevolgd vanochtend). Personeel op de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] lijkt mij (deels) (nog) niet bevoegd voor FLIRT.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Volgens OVinfo staat de 6620 gepland met FLIRT 2515 :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Globetrotter »

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door SLToilet »

ArrivaBas schreef:Volgens OVinfo staat de 6620 gepland met FLIRT 2515 :o
Hopelijk is dit een indicator voor de toekomst waarin we meer FLIRTs gaan zien op de sprinters die langs Tb en Tbu komen. Tot nu toe was ik altijd dik tevreden met DDZ maar laatst was m'n telefoon leeg :Y
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Helaas was de FLIRT uitgewisseld voor een DDZ, Om het kansloos te maken hebben ze zelfs de DD-AR 7373 uit te wisselen, terwijl er wel eens een dagen in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] heeft gereden :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Triest dat het eigenlijk geen afwijking is... De 571 met los viertje zat 5 minuten voor vertrek uit Rotterdam C. al zitvol en vertrok er met staanplaatsen.
Volgens de drukte-indicator in de reisplanner is deze trein rustig (1 poppetje) trouwens, zitten de passagiers dan op het dak als die "druk" aangeeft ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

De 669 zou ook rustig zijn. De enige reden waarom ik een zitplaats had was omdat ik blijkbaar wel mijn mond opentrek als ze hun naastgelegen stoel als bagagerek gebruiken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5941
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Die drukte indicaties zijn geloof ik nog gebaseerd op twee wijzigingsbladen terug, en toen reed de 571 nog met ICM7 en de 669 met ICM6.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten