OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

De 1759 reed vanmiddag in Utrecht met een losse ICM-IV, daar miste duidelijk iets want voor de avondspits is het ook in de vakantie wel erg klein. Geluk bij 'n ongeluk was dat de 657 er met +15 vlak vooruit reed op oorlogssterkte, want de 3x ICM van die trein kregen in elk geval tot Amersfoort met gemak iedereen mee zelfs zonder noemenswaardige hoeveelheden staanplaatsen.
Wel zou de 657 door z'n grote vertraging niet verder dan Zwolle rijden zag ik bij aankomst in Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

De 1759 rijdt nu met een los drietje... Dat past dus niet echt, er staan zelfs reizigers tussen de schuifdeur van balkon naar gangpad :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bretgrenz
Donateur
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 10:53

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bretgrenz »

Op Ddr hebben we vandaag een unicum: de eerste FLIRT is daar! Op de 5900 rijdt één rit met een FLIRT-4+FLIRT-3, meer dan wat er normaal met een SGMm wordt gereden :shock:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

De eerste FLIRT heeft al eind maart Dordrecht bereikt als [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]. Voor de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] is 't wel nieuw. Diverse testritten met FLIRT kwamen ook door Dordrecht.

Ze komen zo nog terug als 5938! :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MdJ »

Als ik het goed heb, hebben ze tijdens 'Moerdijkbrug+Zlw-Rsd' in Rsd de voorzieningen voor reinigen FLIRT (WC e.d.) kunnen inbouwen. Daardoor kan FLIRT ook in Rsd uitlopen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Was overigens een geplande actie in het dagplan, na de ochtend een SGM3 uitwisselen, drie slagen Rsd - Ddr - Rsd met FLIRT7, en daarna weer uitwisselen voor SGM3. Zo te zien eenmalig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Ik kwam op de N3 een Ambassador tegen op lijn 388 naar Dordrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Michael »

Gebeurd de laatste tijd vaker. Vorige week ook al gezien en gisteren kwam ik er ook 1 tegen op de A27 toen ik met de 400 naar Utrecht reed
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

In Amersfoort stond vanmiddag rond 16.50 uur een NSR Flirt viertje op het goederenemplacement.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

De 1718 vanmorgen met 10 bakken ICM i.p.v. 4 bakken, dat is toch stukken beter ingespeeld op omreisroutes dan vorige week. Hoewel het er nu natuurlijk ook wel meer zijn: Zwolle - Amersfoort via Deventer, maar daarnaast ook Rotterdam - Den Haag via Gouda terwijl door werkzaamheden in Utrecht ook minder treinen Utrecht - Rotterdam/Den Haag rijden.

Overigens rijdt TCR de busdienst tussen Utrecht en Breukelen, waarop ik behoorlijk wat lijndienstwagens in Bravo-uitvoering langs zag komen. Onder meer een Citaro LE en een Integro waren hierop onderweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Gekko123 »

Waarschijnlijk dezelfde logica die is gebruikt bij de busdienst Rotterdam - Den Haag: iedere 10 minuten een stopbus en geen snelbus. Terwijl er doordeweeks 10 treinen per uur daar rijden (waarvan 6 IC's). En ja, ik heb de [serie=Internationale Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] hier buiten beschouwing gelaten omdat dat ding toch al om de haverklap niet rijdt tussen Rotterdam en Amsterdam.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door reisthijs »

Suus schreef:Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?
Misschien dat omreizigers in dit geval toch sneller zijn met de sprinters. Dat is vast ook de reden dat er nu overdag meer sprinters rijden tussen Rotterdam en Gouda.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Wat is de logica van minder treinen laten rijden op alle IC-trajecten naar Gouda terwijl het een omleidingsroute is voor de Oude Lijn?
Werkzaamheden rond Utrecht waardoor daar onvoldoende sporen beschikbaar zijn. In Utrecht zijn vandaag spoor 18 t/m 21 buiten dienst, IC´s naar Arnhem/Den Bosch gebruiken de sporen 14 en 15. Hierdoor is de Sprinter naar Rhenen naar spoor 8 verhuisd en de Sprinter naar Tiel/Den Bosch naar spoor 11. Dat laatste zorgt weer dat de IC naar Schothorst/Enschede van spoor 12 moet vertrekken waardoor daar geen plek is voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie].
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Dat had men ook wel wat creatiever kunnen oplossen natuurlijk. Of bijvoorbeeld vorig weekend kunnen doen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Vorig weekend waren er ook sporen buiten dienst in Utrecht waardoor bijvoorbeeld Utrecht - Amsterdam gehalveerd was wat toen als omleidingsroute diende voor de grootschalige werkzaamheden bij Weesp.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door reisthijs »

Suus schreef:Dat had men ook wel wat creatiever kunnen oplossen natuurlijk. Of bijvoorbeeld vorig weekend kunnen doen...
In Utrecht is dankzij DSSU weinig ruimte meer voor creativiteit...
Er kunnen nu geen treinen stoppen in Lunetten en sprinters Utrecht-Breukelen zijn voor het gemak maar helemaal afgeschaft.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Geert »

Ik had een [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] Den Haag-Utrecht en die zat met 8 bakken ICM goed vol (einde van de spits). Was die werkzaamheden vergeten dus blij dat ik niet voor een [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] naar het station fietste...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Kunnen de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] dan niet keren in Gouda?
Dan blijft Rotterdam / Den Haag - Gouda toch 4x/uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Of splitsen en combineren in Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Aldus berichten op Somda rijdt vandaag een omloop van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] met FLIRT tijdens de daluren. :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Klopt, 6627, 6634, 6637, 6644, 6647 en 6654 staan in dagplan met 6 bakken FLIRT gepland.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Michael »

Die Flirts rijden kennelijk niet want er zit gewoon een DDZ 4 op die omloop
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Vertrok zojuist op Tbu richting Bd en Ddr als 6637.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Michael schreef:Die Flirts rijden kennelijk niet want er zit gewoon een DDZ 4 op die omloop
Zeker weten? De digitale bronnen reageren de laatste paar weken niet goed op de afwijkende en planmatige inzet van de FLIRT's. Spotters ter plaatse blijven betrouwbaarder dan de digitale bronnen. :wink: (A)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten