OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Milco »

Welke IC's? Als ik voor aankomende zaterdag een reis plan tussen Amsterdam Centraal en Schiphol Airport krijg ik als enige rechtstreekse verbinding de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] die gewoon doorrijdt van en naar Amersfoort Vathorst. Ik neem aan dat de treinen wel verlengd worden, maar ik vraag me af of de gehele rit Vathorst-Hoofddorp met iets anders gereden gaat worden van SLT10/12...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Mikos »

En toch voorspel ik het... :mrgreen:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Milco »

Nou we gaan het meemaken... DDZ12 als sprinter tussen Amersfoort Vathorst en Hoofddorp? :mrgreen:

Op de werkzaamhedenpagina op de site van NS vind ik trouwens niets over deze eendaagse werkzaamheden. Wel Amsterdam-Utrecht (21/22-4) en Amsterdam Centraal-Muiderpoort (22-4) staan erop.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Mikos »

Ik denk dat je verkeerd om leest wat ik schrijf. (A)
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

En het compleet uitvallen van de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] en totaal geen alternatieven in de reisplanners worden genoemd, inclusief bussen op de getroffen stations.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Mikos »

Wordt momenteel allemaal verwerkt, even geduld. Alles is achter de schermen al geregeld, maar het duurt even om te implementeren. Bedenk je goed dat zoiets goed uitgedokterd moet worden op het laatste moment. Dat kunnen ze beter goed doen dan halfbakken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

NS claimt zelf dat de reisplanner 10 dagen van tevoren actueel is, maar in de praktijk staan daar dus geheel geen treinen in vanaf De Vink, Voorschoten en Mariahoeve. En tevens staat er niks bij de werkzaamheden vermeld. Toch rijkelijk laat allemaal, dat het nu uitgedokterd wordt lijkt haast wel het gevolg van meldingen door reizigers eerder deze week (zo zag ik op Twitter langskomen, waar @NS_Online weer bewijst niks te weten) want die verwijzen doodleuk naar de pagina met werkzaamheden waar niks staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Mikos »

:Y Vergeet je aluminiumhoedje niet! Er staat ook geen 10 dagen voor de dag zelf in de Reisplanner dat er een seinstoring is tussen Gouda en Woerden. Het gaat hier om onverwachte werkzaamheden die opgevangen moeten worden. Morgenmiddag zal alles in de Reisplanner staan. Dan heb je nog altijd twee dagen voordat het zaterdag is. Vervelend uiteraard voor diegenen die getroffen worden door de onverwachte werkzaamheden, maar gelukkig niet onoverkomelijk.

Niet alles altijd erger maken dan het is. En wij danken die reizigers die dat helemaal zelf uitgedokterd hebben op hun knietjes, want anders waren we toch zomaar zaterdag tegen die werkzaamheden aan gelopen! Niet alles loopt altijd op rolletjes, maar achter de schermen gebeurt zo veel meer dan je zou denken. Dat zie je echter niet (meteen) aan de voorkant.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Er staat ook geen 10 dagen voor de dag zelf in de Reisplanner dat er een seinstoring is tussen Gouda en Woerden.
Klein detailverschil: die seinstoring is wel te zien in de diverse apps, op de schermen op de stations, in omroepberichten, op de radio, op teletekst en ga zo maar door. Dat is totaal wat anders dan gewoon geheel geen informatie.
Mikos schreef:Het gaat hier om onverwachte werkzaamheden die opgevangen moeten worden. Morgenmiddag zal alles in de Reisplanner staan. Dan heb je nog altijd twee dagen voordat het zaterdag is.
Zodanig onverwacht dat men een week vooraf alle treinen al uit de reisplanner had gehaald? Da's nog behoorlijk ruim vooraf gepland dan. En dan kan er nieteens een berichtje bij de werkzaamheden af dat zegt dat er zaterdag onverwachte werkzaamheden plaatsvinden en dat meer informatie volgt?
Ik wordt het ondertussen zo spuugzat dat NS richting de klanten het drukker lijkt te hebben met het verzinnen van redenen waarom de klant ongelijk heeft dan met daadwerkelijk beantwoorden van een terechte vraag van een klant (of het oplossen van een probleem). Niet alleen hier trouwens, ik heb recent nog wel een extremer geval gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Mikos schreef:Het gaat hier om onverwachte werkzaamheden die opgevangen moeten worden. Morgenmiddag zal alles in de Reisplanner staan.
Dat de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] opgeheven zou worden was anderhalve week geleden al bekend. Reisplanner toont deze informatie ook al een week lang, 9292 wist het al een dag eerder geloof ik. Mij ga je niet wijsmaken dat het 9 dagen kost om een berichtje te typen over dat er werkzaamheden zijn en de dienstregeling aangepast is, met excuses dat de vervangende bussen en/of treinen nog niet in de reisplanner verwerkt zijn en die zo spoedig mogelijk zullen volgen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

De 523 rijdt met een wel heel mager los ICM3-tje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Check, ik sta er nu in. Ik ben benieuwd hoeveel reizigers er nog bij (proberen te) komen te Rotterdam Alexander en Gouda.
Ik snap sowieso al niet waarom deze trein op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag met DDZ en op donderdag met ICM rijdt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door SLToilet »

De 6616 en 4420 rijden vandaag ook met een drietje minder, het gehele traject wordt dus gedaan met een enkele FLIRT4. Gezien deze trein tot iig Oss niet zo heel druk is gaat het nog prima en kan iedereen zitten (al scheelt het niet veel tot aan Ht).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door julsteren »

Zowaar 2 citea's op lijn 51 (Aml-Hgl), in plaats van de gebruikelijke optare. De citea waar ik nu in zit heeft wel netjes +10 wat normaal is voor deze rit.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door dennistd »

Vanmorgen reed er nog een Optare rond zag ik. Airco zal wel niet gewerkt hebben of zo.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:Ik snap sowieso al niet waarom deze trein op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag met DDZ en op donderdag met ICM rijdt. :?
Tja, ik denk dat een consistentie materieelinzet 5 dagen per week geen criterium is bij de NS en dat logistieke redenen zwaarder wegen, het kost de nodige moeite om elke dag evenveel stellen op hetzelfde emplacement uit te laten lopen als er die ochtend vertrokken waren. Eigenlijk is de inzet op donderdag beter, dan zit er DDZ10 in trein 625 en die heeft het volgens mij harder nodig dan trein 523.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

Er staat een geheel witte gelede MAN Lion's City van Pouw bij de halte van o.a. lijn 41 op Utrecht Centraal Jaarbeurszijde.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Milco »

Mikos schreef:Wordt momenteel allemaal verwerkt, even geduld. Alles is achter de schermen al geregeld, maar het duurt even om te implementeren. Bedenk je goed dat zoiets goed uitgedokterd moet worden op het laatste moment. Dat kunnen ze beter goed doen dan halfbakken.
Er staat inmiddels e.e.a. (alles?) op de website van NS, zowel bij verstoringen als in de reisplanner. Aparte keus wel om de stopbussen Hoofddorp - Nieuw-Vennep - Sassenheim - Leiden Lammenschans te rijden... Waarom niet Centraal? Te weinig ruimte i.c.m. de pendeldienst (854) naar de Keukenhof?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Sassenheim - Leiden Centraal geeft nog altijd geen reisadvies op zaterdag, dus helemaal kloppen doet het nog altijd niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Mikos »

Milco schreef:Te weinig ruimte i.c.m. de pendeldienst (854) naar de Keukenhof?
Correct.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Visgraatmodel »

Syntus, uitgevoerd door Pauw, Setra 1726 (?) als schoolbus in Krimpen aan den IJssel rond 12 uur 's middags.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Meltrain »

De 725 rijdt met 7 bakken ICM. Dat is behoorlijk aan de krappe kant.
Edit: dit blijkt gepland te zijn. Dan is deze trein dus te krap gepland.
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 20 apr 2018, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door dylanwild94 »

Milco schreef:
Mikos schreef:Wordt momenteel allemaal verwerkt, even geduld. Alles is achter de schermen al geregeld, maar het duurt even om te implementeren. Bedenk je goed dat zoiets goed uitgedokterd moet worden op het laatste moment. Dat kunnen ze beter goed doen dan halfbakken.
Er staat inmiddels e.e.a. (alles?) op de website van NS, zowel bij verstoringen als in de reisplanner. Aparte keus wel om de stopbussen Hoofddorp - Nieuw-Vennep - Sassenheim - Leiden Lammenschans te rijden... Waarom niet Centraal? Te weinig ruimte i.c.m. de pendeldienst (854) naar de Keukenhof?
gaat wel een gekke huis worden denk ik. Aangezien er dit weekend ook het bloemencorso is in de bollenstreek.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Hendrik »

De 2225 reed vandaag met VIRM-6 i.p.v. VIRM-10. Normaal gesproken wordt een VIRM-4 bijgeplaatst op Rtd, maar dat was vandaag niet het geval.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door groningen »

IC 7.48 Groningen - Den Haag Centraal had de 9422 en 9477 vandaag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten