OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Michael »

Dat van dat aangepaste wielafstel wist ik dus weer niet.

@Chrysa,

Zou best planmatig kunnen zijn omdat die SLT wellicht in Enkhuizen moet overnachten om de volgende dag in de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] ingezet te kunnen worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ArrivaBas »

Zo staat het op Wikipedia:
Alleen 5612-5618 en de 5700-serie mogen op metrolijn E rijden, vanwege een aangepaste wielafstel wat het mogelijk maakt om 100 km/u te kunnen rijden.
De gehele 5700-serie dus ook, dus ik denk dat de rest van de wielen ook anders afgesteld gaat worden wegens de Hoekse Lijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door reisthijs »

Chrysa schreef:Iets anders dan:Er rijdt atm een IC 11500 Amsterdam -> Enkhuizen, met SLT-6.

wasdanouweer?
Normaal is dat een 1500 Amersfoort - Enkhuizen maar op sommige avonden is die geknipt in Amsterdam.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door dylanwild94 »

ArrivaBas schreef:Zo staat het op Wikipedia:
Alleen 5612-5618 en de 5700-serie mogen op metrolijn E rijden, vanwege een aangepaste wielafstel wat het mogelijk maakt om 100 km/u te kunnen rijden.
De gehele 5700-serie dus ook, dus ik denk dat de rest van de wielen ook anders afgesteld gaat worden wegens de Hoekse Lijn.
Op de hoekse lijn moet je natuurlijk ook de 100 km/h halen om niet teveel onder te doen aan de dienstregeling die de NS nu rijdt.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op za 05 nov 2016, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Jurre »

Gisteravond een witte Pouw Van Hool op lijn 276 in Amersfoort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Check, die zag ik ook. Gisterochtend zat 'ie ook al op de Amersfoortse spitslijnen trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:Dan heb je in ieder de keus uit de 7244, 7254, 7256 (die nu overigens op lijn 117 rijdt en zo voorbij mijn huis komt gescheurd) en de 7261
Ik zit nu in de 7211 op lijn 117, kwam van lijn 119 af. Is er ergens een Citea kapot dat er opeens zoveel volans op streek rijdt? En waar komt deze volvo dan vandaan als het niet Breda is? Nou ja, mij hoor je niet klagen. :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Vanmorgen weer een ex-GVU gelede op lijn 296, zo rond 6.55 uur tussen halte Zonnehof-West en Van Stolbergpark in Amersfoort op weg richting Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Meltrain »

De 4022 rijdt met DDM-1. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
Michael schreef:Dan heb je in ieder de keus uit de 7244, 7254, 7256 (die nu overigens op lijn 117 rijdt en zo voorbij mijn huis komt gescheurd) en de 7261
Ik zit nu in de 7211 op lijn 117, kwam van lijn 119 af. Is er ergens een Citea kapot dat er opeens zoveel volans op streek rijdt? En waar komt deze volvo dan vandaan als het niet Breda is? Nou ja, mij hoor je niet klagen. :p
Kan zijn dat er een Citea kapot is inderdaad (wellicht degene die afgelopen vrijdag op de stalling is gesloopt door die dakloze jongen). Alhoewel er gisteren bij Bluekens geen enkele Arriva bus te zien was. Komt niet vaak voor.

De 7211 is geruild met de 7254 die nu dus in Eindhoven zit.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Ik zie het de hele week al eigenlijk, dus het zal wel niet die zijn. Er stond ergens deze week wel een kapotte Citea van lijn 131 in het station van Breda, maar die is van Tilburg toch?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Hainje »

Bedoel je niet een Mercedes Citaro? :P
Die zijn 'van Tilburg' inderdaad, maar zullen wel op eens op een streekomloopje belanden.
🍉
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Nee, dat verschil zie ik ook nog wel. :p

Ik dacht dat lijn 131 van Tilburg was en het dus niks te maken heeft met dat er meer Volans op de streeklijnen zit in Breda, daarom zei ik dat. Ik weet het alleen niet zeker.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

De week is net begonnen hoor :lol: Maar vorige week is dat ook een aantal keer gebeurd inderdaad. Maar toen stonden er nog een aantal Citea's bij Bluekens. Aangezien er gisteren geen bussen bij Bluekens stonden zou het weldegelijk door die gesloopte bus kunnen komen. Voor schadeherstel gaan ze namelijk ergens anders heen.

Lijn 131 wordt inderdaad voornamelijk door Tilburg gereden. en een enkele rit door een andere stalling van Oost Brabant. Breda rijdt niet op lijn 131

@Hainje

Tilburg rijdt ook streekdiensten en hebben dus ook Citea's en Ambassadors in de stalling staan daar.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Oeps... Ik bedoel vorige week. Ik zie sinds vorige week maandag elke week wel een volans op lijn 117/119.

TCR heeft volgens mij ook wat nieuws in Breda, zag opeens zo'n kleine Ambassador met reclame voor hotels op de Waddeneilanden door het station heen racen.
Laatst gewijzigd door Chrysa op di 08 nov 2016, 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Hainje »

Michael schreef:@Hainje

Tilburg rijdt ook streekdiensten en hebben dus ook Citea's en Ambassadors in de stalling staan daar.
Dat weet ik. Misschien dat Chrysa zich vergist had, daarom vroeg ik het.
🍉
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Hainje schreef: Dat weet ik. Misschien dat Chrysa zich vergist had, daarom vroeg ik het.
Ik vergis me nooit. (A)
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:TCR heeft volgens mij ook wat nieuws in Breda, zag opeens zo'n kleine Ambassador met reclame voor hotels op de Waddeneilanden door het station heen racen.
Dat is de TCR 56. Rijdt vaker door Breda voor Scholierenvervoer dat TCR ook rijdt. Wordt normaalgesproken nooit ingezet op lijndiensten. Zag hem gisterochtend ook door het station heen rijden inderdaad.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Suus »

Thalys-stel 4302 heeft een stukje TGV op een van de motorwagens:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door busfanNL »

Michael schreef:
Chrysa schreef:TCR heeft volgens mij ook wat nieuws in Breda, zag opeens zo'n kleine Ambassador met reclame voor hotels op de Waddeneilanden door het station heen racen.
Dat is de TCR 56. Rijdt vaker door Breda voor Scholierenvervoer dat TCR ook rijdt. Wordt normaalgesproken nooit ingezet op lijndiensten. Zag hem gisterochtend ook door het station heen rijden inderdaad.

Afbeelding
Maar is dat in Breda gewoon lijndienst? Dat is geen verdienrit want uit mijn hoofd gezegd zitten er geen chiplazers in. Maargoed soms veranderd dat bij TCR van de ene op de andere dag. Welke lijn rijdt die en zitten er überhaupt chiplazers in?
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Breda CS zal wel de 617 geweest zijn, als het iets anders was zou ik niet weten waarom ie door het station zou rijden.

Op de 617 doet die chipkaart-lezer het vaak niet, dus zoveel maakt dat ook niet uit. :P
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

busfanNL schreef:
Michael schreef:
Chrysa schreef:TCR heeft volgens mij ook wat nieuws in Breda, zag opeens zo'n kleine Ambassador met reclame voor hotels op de Waddeneilanden door het station heen racen.
Dat is de TCR 56. Rijdt vaker door Breda voor Scholierenvervoer dat TCR ook rijdt. Wordt normaalgesproken nooit ingezet op lijndiensten. Zag hem gisterochtend ook door het station heen rijden inderdaad.

Afbeelding
Maar is dat in Breda gewoon lijndienst? Dat is geen verdienrit want uit mijn hoofd gezegd zitten er geen chiplazers in. Maargoed soms veranderd dat bij TCR van de ene op de andere dag. Welke lijn rijdt die en zitten er überhaupt chiplazers in?
Rijdt normaal gesproken scholierenvervoer en niet op lijndienst. Maar bij TCR kam alles aangezien ze vanmiddag een rit van lijn 123 gingen versterken met een Mercedes Sprinter waar maximaal 24 personen in kunnem
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Aking »

Een ietwat late melding, maar afgelopen zondag zat DDAR m7342 in trein 3556

Oh en Suus, dat is een afwijking aan het materieel, dit topique is voor afwijkingen in materieelinzet (A) :P
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: RE: Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door busfanNL »

Michael schreef:
busfanNL schreef:
Michael schreef:
Chrysa schreef:TCR heeft volgens mij ook wat nieuws in Breda, zag opeens zo'n kleine Ambassador met reclame voor hotels op de Waddeneilanden door het station heen racen.
Dat is de TCR 56. Rijdt vaker door Breda voor Scholierenvervoer dat TCR ook rijdt. Wordt normaalgesproken nooit ingezet op lijndiensten. Zag hem gisterochtend ook door het station heen rijden inderdaad.
Maar is dat in Breda gewoon lijndienst? Dat is geen verdienrit want uit mijn hoofd gezegd zitten er geen chiplazers in. Maargoed soms veranderd dat bij TCR van de ene op de andere dag. Welke lijn rijdt die en zitten er überhaupt chiplazers in?
Rijdt normaal gesproken scholierenvervoer en niet op lijndienst. Maar bij TCR kam alles aangezien ze vanmiddag een rit van lijn 123 gingen versterken met een Mercedes Sprinter waar maximaal 24 personen in kunnem
:') :N Dat is wel een heel erg triep dieptepunt. Zonder chiplazers zeker? En welk besloten schoolvervoer rijdt TCR dan?
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

TCR rijdt ook voor een aantal scholen voor speciaal onderwijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten