Zelfde kleuren als de andere Ambassadors in DAV.dylanwild94 schreef:Je hebt dus deze bus gezien. Maar dan zonder bloemen denk ik.
(Foto)
OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er stond echt 2 Dubbeldam op de film. De bus reed ook de tunnelbak bij het ziekenhuis in.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Sorry, er miste een woordje week. Foutje!
Maar heb 'm zelf ook gezien vanmiddag.
Maar heb 'm zelf ook gezien vanmiddag.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Waar in de Veoliatijd op lijn 41 (Heerlen) elk kwartier een gelede bus rijdt, rijdt Arriva op lijn 40 elk kwartier met een standaardbus. Rondom schooltijden van de Hogeschool Zuyd is dat dus absoluut geen succes. Van op tijd bij het Parkstad Stadion was dit +8 in Heerlen.
De stoptrein Sittard - Kerkrade reed vanmiddag om 15:16 vanuit Heerlen met een losse GTW 2/6, dat was ook een beetje druk. Hetzelfde gold voor de 866 vanaf Eindhoven om 18:32, waarvan het achteroplopende VIRM4'tje aldaar achterbleef en het in de VIRM6 ook best druk was.
De stoptrein Sittard - Kerkrade reed vanmiddag om 15:16 vanuit Heerlen met een losse GTW 2/6, dat was ook een beetje druk. Hetzelfde gold voor de 866 vanaf Eindhoven om 18:32, waarvan het achteroplopende VIRM4'tje aldaar achterbleef en het in de VIRM6 ook best druk was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 6183
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
In Heerlen had je in de Veolia tijd ook nog lijn 120 die met geleed tussen de hogeschool en het station reed.Etienne schreef:Waar in de Veoliatijd op lijn 41 (Heerlen) elk kwartier een gelede bus rijdt, rijdt Arriva op lijn 40 elk kwartier met een standaardbus. Rondom schooltijden van de Hogeschool Zuyd is dat dus absoluut geen succes. Van op tijd bij het Parkstad Stadion was dit +8 in Heerlen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Een losse FLIRT-III lijkt mij geen succes voor in de 6600.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vandaag de een DDZ-4(7501) in de 7624
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Twee treinstellen DD-AR in de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] van 17:18 uit Utrecht. Wat zien die stellen er slecht uit. :neg:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vanochtend heeft een SGMm2 een tijdje in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] gependeld. Nu rijdt die omloop met 6 bakken FLIRT... :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Oude tijden herleven met 10 bakken VIRM in de 1743.
Het is ook voor het eerst deze dienstregeling dat ik zie dat de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] meer capaciteit heeft dan de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]. :')
Het is ook voor het eerst deze dienstregeling dat ik zie dat de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] meer capaciteit heeft dan de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Waarom op vrijdag met vier bakken minder?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De vrijdagochtendspits is over het algemeen een heel stuk rustiger. En in de avondspits blinkt deze omloop uit in het precies omzeilen van de drukste spitstreinen, zo rijdt de 1754 met VIRM-10 al half leeg rond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Maar die trein zit nog nieteens op z'n maximuminzet met ICM, een trein als de 1763 zit dat bijvoorbeeld wel en is ook maanden in de top-10 met drukke treinen aanwezig geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Er zullen best drukkere treinen zijn, maar dat maakt niet dat de VIRMen nu niet in drukke treinen rijden. Ik vind je stellingname hierin nogal stevig en daar reageer ik op.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Laten we het zo zeggen, NS promoot de 11765 nog met 90 punten in MyOV dus blijkbaar heeft die nog capaciteit voor extra klanten. Dat kan ook niet anders met 10 bakken VIRM. Een 0-puntentrein zit bv. een uur eerder in de vorm van de 11761.
(En dat 'ie in de daluren rustig met 10 bakken doorrijdt is al helemaal materieelverspilling)
(En dat 'ie in de daluren rustig met 10 bakken doorrijdt is al helemaal materieelverspilling)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Die MyOV-puntentelling tussen Den Haag en Utrecht slaat sowieso helemaal nergens op, mijn vaste ochtendtrein die met ICM-7 rijdt maar het ook met een ICM-3 afkan levert een prachtige 10 punten op. De trein van een kwartier later rijdt met ICM-6 en kan niet met minder, maar die levert 200 punten op. Kortom: dat puntenaantal is geen indicatie voor de drukte.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Den Haag - Utrecht.Bemined schreef:Over welk traject heb je het dan?
Grappig trouwens die drukte-indicaties die je noemt... in de mailing die NS ooit uitstuurde over de drukte op Amersfoort - Utrecht staat de 1763 (met 90 punten) als een-na-rustigste trein van de hele spits gemeld (rustigste is daarin de 11765 met 200 punten). Drukste 1700 is daarin juist de 1759, maar die ervaar ik zelf toch best wel anders (de 90 MyOV-punten passen daar nog wel). Hoewel ik dan de vermelding van de 661 en 563 als allerdrukste van de spits wel weer kan volgen (beide ook 0 punten).
Kortom: ze weten het zelf ook niet bepaald en adviseren via verschillende kanalen nog tegenstrijdig ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Lijn 30 Borne, Station - Bornsche Maten reed vandaag met een buurtbus
Wel zo'n nieuwe verlengde sprinter (de 312) dus met EBS, kort verkeer en werkend display, maar het zag er toch raar uit. :?
Wel zo'n nieuwe verlengde sprinter (de 312) dus met EBS, kort verkeer en werkend display, maar het zag er toch raar uit. :?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Was die lijn niet een proef van een half jaar? Volgens mij zit er geen ''hond'' in, dus wanneer gaat die lijn opgeheven worden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Deze dienstregeling in elk geval nog niet. Enige wijziging is het toevoegen van lijn 7 geweest, daarvoor is van één gebroken dienst twee gebroken diensten gemaakt en één kort dienstje ertussen. Eruit halen van lijn 30 zou betekenen dat er van zes diensten (die in jaarroosters gepland staan) ineens 3-3,5 uur af gaat.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Maar dan bedoel je met deze dienstregeling dus die vanaf 3 september. Dus vanaf december zou kunnen?dennistd schreef:Deze dienstregeling in elk geval nog niet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Als er in december een nieuwe dienstregeling van start gaat behoort dat tot de mogelijkheden ja. Met de materieelinzet heeft het weinig meer te maken in elk geval, dus ik stel voor om (als dat nodig is) verder te gaan in het Twente-topic.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nog wel ontopic: vanmiddag kwam ik de spitsrit lijn 64 Almelo-Tubbergen tegen. Deze wordt gereden door Schepers uit Westerhaar, normaal gesproken met hun Amba. Vandaag was ie echter gekrompen tot een ±20-persoons busje, waarbij ik me niet kan voorstellen dat iedereen (legaal) mee kon :X
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten