Dit kan de Breng 9176 of de 9177 zijn. Deze rijden al een tijdje in Nijmegen. Elke dag rijdt er een op een omloop op lijn 83 naar Venlo.OV-Hobbyist schreef:Vanmiddag reed een gelede Citaro van Breng op lijn 83 van Nijmegen naar Venlo.
Was de rit die om 14:12 vertrok van Nijmegen CS. Kon alleen even niet zien welk wagennummer de bus had
OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Als je lijn 83 neemt zit je altijd te bidden dat Arriva jouw rit rijdt aangezien Breng vaak zat met die Citaro's op 83 rijdt. En dat is echt een ramp met die stoeltjes die echt voor de stadsdienst bedoelt zijn.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tussen het vervangende busvervoer op Rotterdam Alexander spotte ik net de Feyenoordbus *bus* Ging rechtsaf de Hoofdweg op dus ik vermoed stopbus richting Rotterdam Noord.
Laatst gewijzigd door Bemined op ma 24 apr 2017, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Gister reed ICM 4090+4049 op de 4500 naar Enkhuizen. Volgens mij rijden er sinds de nieuwe dienstregeling alleen VIRM/DDZ op de 4500 en incidenteel een DDM-1.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Bemined schreef:Tussen het vervangende busvervoer op Rotterdam Alexander spotte ik net de Feyenoordbus *bus* Ging rechtsaf de Hoofdweg op dus ik vermoed stopbus richting Rotterdam Noord.
Bron: https://twitter.com/jopspoelstra/status ... 9768711168
Volgens NS rijdt de bus Alphen - Gouda, maar eerder vandaag is hij gezien op Gouda - Woerden, dus de inzet is wat onduidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De bedoelde gelede dieselbussen hebben normale stoelen, niet het stadsinterieur van de CNG-Citaro's: je kunt wellicht beter bidden voor de gave voltooid deelwoorden in het vervolg correct te spellen.BasFrancken schreef:Als je lijn 83 neemt zit je altijd te bidden dat Arriva jouw rit rijdt aangezien Breng vaak zat met die Citaro's op 83 rijdt. En dat is echt een ramp met die stoeltjes die echt voor de stadsdienst bedoelt zijn.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Door de werkzaamheden richting Groningen rijden de Intercity's niet verder dan Hoogeveen momenteel en hebben daar een korte keertijd waar de beide series op elkaar keren, vandaar dat er koplopers opduiken richting Den Haag. Als de trein vanuit Zwolle wat vertraagd is wordt deze overigens ingekort tot Meppel wat meerdere keren per dag het geval is. Niet erg klantvriendelijk.
Ik vermoed dat de kering bewust zo krap is gemaakt om de Intercity's allemaal op spoor 1 te krijgen. Het tunneltje is natuurlijk ook niet echt berekend op grote reizigersstromen.
Ik vermoed dat de kering bewust zo krap is gemaakt om de Intercity's allemaal op spoor 1 te krijgen. Het tunneltje is natuurlijk ook niet echt berekend op grote reizigersstromen.
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Die gelede bus die ik zag op lijn 83 was een CNG-Citaro.MichaelV schreef:De bedoelde gelede dieselbussen hebben normale stoelen, niet het stadsinterieur van de CNG-Citaro's: je kunt wellicht beter bidden voor de gave voltooid deelwoorden in het vervolg correct te spellen.BasFrancken schreef:Als je lijn 83 neemt zit je altijd te bidden dat Arriva jouw rit rijdt aangezien Breng vaak zat met die Citaro's op 83 rijdt. En dat is echt een ramp met die stoeltjes die echt voor de stadsdienst bedoelt zijn.
Die stoeltjes zitten inderdaad niet bepaald lekker, zeker niet op lange stukken.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik dacht DDM-1/DDZ vast en incidenteel een VIRM (vooral eerst de test van de eerste VIRMm met 6 bakken). Maar ICMm is er zeker bijzonder laatste tijdBasFrancken schreef:Gister reed ICM 4090+4049 op de 4500 naar Enkhuizen. Volgens mij rijden er sinds de nieuwe dienstregeling alleen VIRM/DDZ op de 4500 en incidenteel een DDM-1.
-
- Berichten: 988
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Van mij mag het vaker, ik vind ICMm en ICRm toch echt wel dé intercity's van Nederland. VIRM/DDZ kan ermee door maar krijg het er niet warm van.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] rijdt inderdaad met DDM1 en DDZ. Ik zat afgelopen weekend in een DDM1 in deze serie, en deze trein is inderdaad niet IC-waardeig. ;)
Vandaag vanwege de werkzaamheden een ICM10 in de 765, een bakje minder dan gisteren.
Vandaag vanwege de werkzaamheden een ICM10 in de 765, een bakje minder dan gisteren.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
het zal ongetwijfelt geen OV zijn maar het is wel vreemd; gisteren op de stadspolderring in Dordrecht een witte connexxion citea aangetroffen.
Ik blub in het Drecht.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
TCR heeft ook enkele soortgelijke exemplaren in de kleuren van Connexxion HWGO, dus wellicht was het een TCR-wagen die je zag. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Nee NS, op de avond dat de Koningsdagfeesten beginnen in zowel Utrecht als Den Haag zijn losse ICMen in de intercitys tussen die steden niet genoeg om iedereen mee te nemen.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Echt serieus, wat voor klapjosti's zitten er daar op die afdeling materieelplanning? Allemachtig.... :')
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Gelukkig wilden er niet teveel mensen Utrecht ontvluchten, de 2856 reed met 8 bakken VIRM (waaronder een VIRMm voorop) waarin je een kanon kon afschieten.
In de 1759 met 6 bakken ICM was dat dan weer niet verstandig, maar omvallen in het gangpad was daar in elk geval ook onmogelijk.
In de 1759 met 6 bakken ICM was dat dan weer niet verstandig, maar omvallen in het gangpad was daar in elk geval ook onmogelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Materieelinzet op Koningsdag is flink overhoop gegooid. Meest opvallende is dat de meeste treinseries een integrale materieelinzet hebben, waar er normaal vaak een mix van korte en lange treinen is. Ook wordt overdag maar op weinig plekken ontkoppelt, pas laat in de avond worden de treinen hier en daar korter:
[serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]: mix VIRM8/ICM10
[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie]: ICM7
[serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]: VIRM10
[serie=Intercity|2017|(Deventer -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie]: ICM10
[serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie]: ICM7, enkele treinen ICM10
[serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie]: ICM7, enkele treinen ICM10
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]: DDZ4/DDZ6
[serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]: VIRM10 op Rtd-Asd, alternerend splitsend naar solo VIRM6 in Rtd en Rsd vanwege lengtebeperking en scheve halfuurligging.
[serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie]: ICM4
[serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]: VIRM6.
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]: ICM6.
[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]: VIRM10
[serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]: SLT4
[serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Eindhoven - Venlo13500[/serie]: VIRM4-Ehv Hrl, VIRM6 Vl-Ehv en VIRM10 Ehv-Shl.
[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]: DDZ6/DDZ8
[serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]: SLT10
[serie=Sprinter|2017|(Lelystad Centrum -) - Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie]: SLT8/SLT10
[serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie]: FLIRT7
[serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie]: VIRM8
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2017|(Amersfoort Vathorst -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie]: SGM5
[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie]: SLT6/SLT8
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]: DDAR3
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie]: SLT8/SLT10
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie]: SLT4
[serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]: SGM6
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - 's-Hertogenbosch6900[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie]: SLT6
[serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie]: DDAR3
[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie]: SLT6
[serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie]: FLIRT7
[serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie]: SGM5
[serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]: DM90-4
[serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie]: ICM6
[serie=Sprinter|2017|Kampen - Zwolle8500[/serie]: DM90-2
[serie=Sprinter|2017|Gouda - Alphen a/d Rijn8600[/serie]: FLIRT4
[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum14600[/serie]: SLT10
15800: SLT12
28600: DDZ4
704000: SGM6 (zowel 3+3 als 2+2+2)
[serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]: mix VIRM8/ICM10
[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie]: ICM7
[serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]: VIRM10
[serie=Intercity|2017|(Deventer -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie]: ICM10
[serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie]: ICM7, enkele treinen ICM10
[serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie]: ICM7, enkele treinen ICM10
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]: DDZ4/DDZ6
[serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]: VIRM10 op Rtd-Asd, alternerend splitsend naar solo VIRM6 in Rtd en Rsd vanwege lengtebeperking en scheve halfuurligging.
[serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie]: ICM4
[serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]: VIRM6.
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]: ICM6.
[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]: VIRM10
[serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]: SLT4
[serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Eindhoven - Venlo13500[/serie]: VIRM4-Ehv Hrl, VIRM6 Vl-Ehv en VIRM10 Ehv-Shl.
[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]: DDZ6/DDZ8
[serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]: SLT10
[serie=Sprinter|2017|(Lelystad Centrum -) - Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie]: SLT8/SLT10
[serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie]: FLIRT7
[serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie]: VIRM8
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2017|(Amersfoort Vathorst -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie]: SGM5
[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie]: SLT6/SLT8
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]: DDAR3
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie]: SLT8/SLT10
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie]: SLT4
[serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]: SGM6
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - 's-Hertogenbosch6900[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie]: SLT6
[serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie]: DDAR3
[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie]: SLT6
[serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie]: FLIRT7
[serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie]: SGM5
[serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]: DM90-4
[serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie]: ICM6
[serie=Sprinter|2017|Kampen - Zwolle8500[/serie]: DM90-2
[serie=Sprinter|2017|Gouda - Alphen a/d Rijn8600[/serie]: FLIRT4
[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum14600[/serie]: SLT10
15800: SLT12
28600: DDZ4
704000: SGM6 (zowel 3+3 als 2+2+2)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
In Gorinchem zijn 2 Irisbusjes vervangen door Amba's. Op stadslijn 1 rijdt de 8322 en op lijn 75 naar Sliedrecht reed net de 8323 weg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Door allerlei omstandigheden zijn er een paar midibussen tekort, dus Ambassadors op lijnen waar normaal een Irisbus hoort komt wel vaker voor. Die 75 naar Sliedrecht was ik, trouwens ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Wat is er dan gebeurd met de midi's?
Ik heb een paar dagen geleden een irisbusje op 5 in Dordrecht gehad. (niet eentje van Schelluinen; ik weet het verschil)
Ik heb een paar dagen geleden een irisbusje op 5 in Dordrecht gehad. (niet eentje van Schelluinen; ik weet het verschil)
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 30 apr 2017, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Ik blub in het Drecht.
OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Tot zover de belofte van de langere treinen.
Trein 662 (vertrek Amersfoort 18:28) rijdt met ICM3 en achterblijvers in Amersfoort.
Trein 662 (vertrek Amersfoort 18:28) rijdt met ICM3 en achterblijvers in Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ook de 11761 met een los ICM-drietje trouwens, maar die kreeg in Utrecht wel iedereen zittend mee (al dan niet op het balkon).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten