OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wolfje98 »

OV-Hobbyist schreef:Vanmiddag reed een gelede Citaro van Breng op lijn 83 van Nijmegen naar Venlo.
Was de rit die om 14:12 vertrok van Nijmegen CS. Kon alleen even niet zien welk wagennummer de bus had
Dit kan de Breng 9176 of de 9177 zijn. Deze rijden al een tijdje in Nijmegen. Elke dag rijdt er een op een omloop op lijn 83 naar Venlo.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Als je lijn 83 neemt zit je altijd te bidden dat Arriva jouw rit rijdt aangezien Breng vaak zat met die Citaro's op 83 rijdt. En dat is echt een ramp met die stoeltjes die echt voor de stadsdienst bedoelt zijn.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Tussen het vervangende busvervoer op Rotterdam Alexander spotte ik net de Feyenoordbus *bus* Ging rechtsaf de Hoofdweg op dus ik vermoed stopbus richting Rotterdam Noord.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bemined op ma 24 apr 2017, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Gister reed ICM 4090+4049 op de 4500 naar Enkhuizen. Volgens mij rijden er sinds de nieuwe dienstregeling alleen VIRM/DDZ op de 4500 en incidenteel een DDM-1.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50914
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Bemined schreef:Tussen het vervangende busvervoer op Rotterdam Alexander spotte ik net de Feyenoordbus *bus* Ging rechtsaf de Hoofdweg op dus ik vermoed stopbus richting Rotterdam Noord.
Afbeelding

Bron: https://twitter.com/jopspoelstra/status ... 9768711168

Volgens NS rijdt de bus Alphen - Gouda, maar eerder vandaag is hij gezien op Gouda - Woerden, dus de inzet is wat onduidelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MichaelV
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 14:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MichaelV »

BasFrancken schreef:Als je lijn 83 neemt zit je altijd te bidden dat Arriva jouw rit rijdt aangezien Breng vaak zat met die Citaro's op 83 rijdt. En dat is echt een ramp met die stoeltjes die echt voor de stadsdienst bedoelt zijn.
De bedoelde gelede dieselbussen hebben normale stoelen, niet het stadsinterieur van de CNG-Citaro's: je kunt wellicht beter bidden voor de gave voltooid deelwoorden in het vervolg correct te spellen.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door VIRM »

Vanochtend reed de 718 (die volgens de app in Zwolle begon en als t300718 reed) met ICM12. Vanmiddag reed de 765 met ICM11 en de aansluitende 3362 met SGM3.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Door de werkzaamheden richting Groningen rijden de Intercity's niet verder dan Hoogeveen momenteel en hebben daar een korte keertijd waar de beide series op elkaar keren, vandaar dat er koplopers opduiken richting Den Haag. Als de trein vanuit Zwolle wat vertraagd is wordt deze overigens ingekort tot Meppel wat meerdere keren per dag het geval is. Niet erg klantvriendelijk.

Ik vermoed dat de kering bewust zo krap is gemaakt om de Intercity's allemaal op spoor 1 te krijgen. Het tunneltje is natuurlijk ook niet echt berekend op grote reizigersstromen.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door OV-Hobbyist »

MichaelV schreef:
BasFrancken schreef:Als je lijn 83 neemt zit je altijd te bidden dat Arriva jouw rit rijdt aangezien Breng vaak zat met die Citaro's op 83 rijdt. En dat is echt een ramp met die stoeltjes die echt voor de stadsdienst bedoelt zijn.
De bedoelde gelede dieselbussen hebben normale stoelen, niet het stadsinterieur van de CNG-Citaro's: je kunt wellicht beter bidden voor de gave voltooid deelwoorden in het vervolg correct te spellen.
Die gelede bus die ik zag op lijn 83 was een CNG-Citaro.
Die stoeltjes zitten inderdaad niet bepaald lekker, zeker niet op lange stukken.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door jelmerrr »

BasFrancken schreef:Gister reed ICM 4090+4049 op de 4500 naar Enkhuizen. Volgens mij rijden er sinds de nieuwe dienstregeling alleen VIRM/DDZ op de 4500 en incidenteel een DDM-1.
Ik dacht DDM-1/DDZ vast en incidenteel een VIRM (vooral eerst de test van de eerste VIRMm met 6 bakken). Maar ICMm is er zeker bijzonder laatste tijd
Wageningen1998
Berichten: 988
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wageningen1998 »

Van mij mag het vaker, ik vind ICMm en ICRm toch echt wel dé intercity's van Nederland. VIRM/DDZ kan ermee door maar krijg het er niet warm van.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door VIRM »

De [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] rijdt inderdaad met DDM1 en DDZ. Ik zat afgelopen weekend in een DDM1 in deze serie, en deze trein is inderdaad niet IC-waardeig. ;)

Vandaag vanwege de werkzaamheden een ICM10 in de 765, een bakje minder dan gisteren.
Beul van de blindegeleidelijn
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door DrechtBlub »

het zal ongetwijfelt geen OV zijn maar het is wel vreemd; gisteren op de stadspolderring in Dordrecht een witte connexxion citea aangetroffen.
Ik blub in het Drecht.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Milco »

TCR heeft ook enkele soortgelijke exemplaren in de kleuren van Connexxion HWGO, dus wellicht was het een TCR-wagen die je zag. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Nee NS, op de avond dat de Koningsdagfeesten beginnen in zowel Utrecht als Den Haag zijn losse ICMen in de intercitys tussen die steden niet genoeg om iedereen mee te nemen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Hainje »

Echt serieus, wat voor klapjosti's zitten er daar op die afdeling materieelplanning? Allemachtig.... :')
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Gelukkig wilden er niet teveel mensen Utrecht ontvluchten, de 2856 reed met 8 bakken VIRM (waaronder een VIRMm voorop) waarin je een kanon kon afschieten.
In de 1759 met 6 bakken ICM was dat dan weer niet verstandig, maar omvallen in het gangpad was daar in elk geval ook onmogelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

De solo ICM uit de 1787 wordt volgens de reisplanner gelukkig wel verlengd komende avond, en wel naar... SGM5! Ook trein 2282 staat met SGM op de planning, 6 bakken van Asd naar Ddr en vervolgens met een los drietje verder naar Rsd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:In de 1759 met 6 bakken ICM was dat dan weer niet verstandig, maar omvallen in het gangpad was daar in elk geval ook onmogelijk.
En dat was dan nog een van de langere treinen. 1767 met ICM-3 ipv ICM-10 (of is het ICM-7 op woensdag) is nog minder verstandig.
Bemined
Berichten: 5943
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

Materieelinzet op Koningsdag is flink overhoop gegooid. Meest opvallende is dat de meeste treinseries een integrale materieelinzet hebben, waar er normaal vaak een mix van korte en lange treinen is. Ook wordt overdag maar op weinig plekken ontkoppelt, pas laat in de avond worden de treinen hier en daar korter:
[serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]: mix VIRM8/ICM10
[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie]: ICM7
[serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]: VIRM10
[serie=Intercity|2017|(Deventer -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie]: ICM10
[serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie]: ICM7, enkele treinen ICM10
[serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie]: ICM7, enkele treinen ICM10
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]: DDZ4/DDZ6
[serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie]: VIRM10 op Rtd-Asd, alternerend splitsend naar solo VIRM6 in Rtd en Rsd vanwege lengtebeperking en scheve halfuurligging.
[serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie]: ICM4
[serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]: VIRM6.
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]: ICM6.
[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]: VIRM10
[serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]: SLT4
[serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Eindhoven - Venlo13500[/serie]: VIRM4-Ehv Hrl, VIRM6 Vl-Ehv en VIRM10 Ehv-Shl.
[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]: DDZ6/DDZ8
[serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]: SLT10
[serie=Sprinter|2017|(Lelystad Centrum -) - Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie]: SLT8/SLT10
[serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie]: FLIRT7
[serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie]: VIRM8
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2017|(Amersfoort Vathorst -) - Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie]: SGM5
[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie]: SLT6/SLT8
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]: DDAR3
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]: DDZ4
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie]: SLT8/SLT10
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie]: SLT4
[serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]: SGM6
[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - 's-Hertogenbosch6900[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie]: SLT6
[serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie]: DDAR3
[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie]: SLT6
[serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie]: FLIRT7
[serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie]: SGM5
[serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie]: DM90-4
[serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie]: ICM6
[serie=Sprinter|2017|Kampen - Zwolle8500[/serie]: DM90-2
[serie=Sprinter|2017|Gouda - Alphen a/d Rijn8600[/serie]: FLIRT4
[serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Lelystad Centrum14600[/serie]: SLT10
15800: SLT12
28600: DDZ4
704000: SGM6 (zowel 3+3 als 2+2+2)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door mb90 »

In Gorinchem zijn 2 Irisbusjes vervangen door Amba's. Op stadslijn 1 rijdt de 8322 en op lijn 75 naar Sliedrecht reed net de 8323 weg.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3036
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door nvdw »

Door allerlei omstandigheden zijn er een paar midibussen tekort, dus Ambassadors op lijnen waar normaal een Irisbus hoort komt wel vaker voor. Die 75 naar Sliedrecht was ik, trouwens ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
DrechtBlub
Berichten: 1225
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door DrechtBlub »

Wat is er dan gebeurd met de midi's?

Ik heb een paar dagen geleden een irisbusje op 5 in Dordrecht gehad. (niet eentje van Schelluinen; ik weet het verschil)
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 30 apr 2017, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50914
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

Tot zover de belofte van de langere treinen.

Trein 662 (vertrek Amersfoort 18:28) rijdt met ICM3 en achterblijvers in Amersfoort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Ook de 11761 met een los ICM-drietje trouwens, maar die kreeg in Utrecht wel iedereen zittend mee (al dan niet op het balkon).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten