OVer Afwijkingen in Materieelinzet
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Op Utrecht Centraal hebben ze dat toch wel degelijk als ze op een logische plek zouden hangen (dus niet zoals nu met treinen die zo'n beetje in Vaartsche Rijn stoppen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Het was Den Haag Centraal. Volgens mij zijn daar toch geen bakbordjes voor de lengte van de trein?Wageningen1998 schreef:Veel mensen weten ook niet dat je kunt kijken naar de blauwe driehoekige bordjes -o-
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Die zouden daar ook weinig nut hebben inderdaad. En de winkeltjes hebben ze verplaatst, dus ze hebben ze ook niet meer nodig om bonbonsnoepende Sprinters te voorkomen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Wacht even, zijn dat die bordjes met witte rand waar 1/2/3/4/5 ofzo op staat?
Ik zie ze alleen bij de metro.
Ik zie ze alleen bij de metro.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 987
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Stel: dit bord staat bij spoor 1b.
In dit geval betekent het toch dat een trein met 11 bakken hier moet stoppen als de trein over het gehele perron stopt met een trein met 4 bakken hier moet stoppen als hij bij spoor 1b moet stoppen?
In dit geval betekent het toch dat een trein met 11 bakken hier moet stoppen als de trein over het gehele perron stopt met een trein met 4 bakken hier moet stoppen als hij bij spoor 1b moet stoppen?
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Als ze nou net als bij de metro gewoon aantal treinen gekoppeld laten zien, is dat handiger voor de passagiers.
Doen ze ook bij de metro's en het helpt niet, want niemand kijkt er naar. Maar dit vierhoeken ding helpt nog minder.
Doen ze ook bij de metro's en het helpt niet, want niemand kijkt er naar. Maar dit vierhoeken ding helpt nog minder.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Bovenste getal is als je gewoon langs het perron binnenkomt, het onderste als je via het (kruis)wissel halverwege het perron binnenkomt, zoals bijvoorbeeld in Hengelo.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat verbaast je toch zeker niet? De grootste groep reizigers kijkt nooit in de app. Ook als een trein gewoon de normale lengte heeft staan ze verkeerd...VIRM schreef:Op[/station] het perron zag ik al dat een grote groep reizigers niet van tevoren in de app hadden gekeken, want die mochten weer een stukje teruglopen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dat werkt natuurlijk wat slechter als je treinstellen hebt van verschillende lengtes, een VIRM-zesje is toch 100 meter langer dan een SGM-tweetje.OmniLezer schreef:Als ze nou net als bij de metro gewoon aantal treinen gekoppeld laten zien, is dat handiger voor de passagiers.
Doen ze ook bij de metro's en het helpt niet, want niemand kijkt er naar. Maar dit vierhoeken ding helpt nog minder.
In andere landen wordt dit probleem opgelost door de treinsamenstelling op de vertrekborden te zetten. In Nederland is hier jammer genoeg niet voor gekozen, waardoor reizigers zich automatisch minder spreiden.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Okay, dus we gaan dat net als bij de metro doen, want dat is handiger.OmniLezer schreef:Als ze nou net als bij de metro gewoon aantal treinen gekoppeld laten zien, is dat handiger voor de passagiers.
Oh, wacht, toch niet?OmniLezer schreef:Doen ze ook bij de metro's en het helpt niet, want niemand kijkt er naar.
De bakbordjes zijn ook helemaal niet voor een reiziger bedoeld. Dus ze doen heel goed waar ze voor bedoeld zijn; de machinist vertellen waar ze hun trein moeten stoppen.OmniLezer schreef:Maar dit vierhoeken ding helpt nog minder.
Omdat we nu met treinen met afwijkende baklengtes gaan rijden (SLT verschilt weer van VIRM, Flirt is weer anders...), heeft men geopperd om de bordjes te laten bestickeren met meters, zoals dat in bijvoorbeeld Duitsland ook wordt gedaan. Er hoeft dan niet meer omgerekend te worden (Een SLT-VI staat ideaal bij het bordje 4), hooguit gestopt te worden ter hoogte van het bordje met het aantal meters dat het meest in de buurt komt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vanochtend stond hetzelfde stel trouwens weer voor mijn neus als trein 2825.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
En ook dat is gepland
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ja, dat weet ik, maar vond het vooral grappig
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Dus het is gepland dat een stel dat 's avonds eindigt in de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] 's ochtends weer begint in de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]?
(Op de Wiki staat overigens niet dat er DDZ in de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] hoort te rijden.)
(Op de Wiki staat overigens niet dat er DDZ in de [serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] hoort te rijden.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Volgens mij is het de gehele week hetzelfde DDZ6 stel dat hier pendelt, loopt steeds uit in Utrecht en begint daar weer. Begint op maandagochtend in Amersfoort als LM (zondagavond loopt trein 591 daar uit) en pendelt dan de hele dag in de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en doet 's avonds een slagje Utrecht - Schiphol - Utrecht. Volgende dag hetzelfde verhaal (op de LM uit Amersfoort na), woensdag weer hetzelfde, donderdag hetzelfde minus de slag naar Schiphol, en op vrijdag weer hetzelfde dagje [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en dan 's nachts als trein 1405 naar Rotterdam waarna het stel eindelijk uitgewisseld wordt.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Berichten op Somda melden dat de 1116 en 1129 vandaag tussen Eindhoven en Breda met FLIRT-10 gereden hebben of gaan rijden. :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Kan de 1116 tenminste niet bij Delft kapot gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ehm, is er nu ook al een materieeltekort voor HSL-geschikte treinen
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
De 6856 mocht het vanmiddag doen met een SLT-4, dit leverde toch best wat gangpadenwerk op. Hoe is deze trein gepland?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Met een SLT-4, althans, als ik terugkijk in OV-tijden heeft dat er sinds het laatste wijzigingsblad elke vrijdag op gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Niet alleen op vrijdagen, maar de 6856 rijdt altijd met een SLT4.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten