OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door julsteren »

dennistd schreef:Lijn 30 Borne, Station - Bornsche Maten reed vandaag met een buurtbus :shock:
Wel zo'n nieuwe verlengde sprinter (de 312) dus met EBS, kort verkeer en werkend display, maar het zag er toch raar uit. :?
Dat ding heeft zelfs al eens met een Citea gereden man _O-
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door dennistd »

Ja, maar dat is nog een normale bus die gewoon in Hengelo staat. Makkelijk om de verkeerde mee te pakken dan. Een buurtbus staat niet op de stalling Hengelo.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag DDZ4 in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] en in de extra omloop van de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie]. Ook slechts één omloop van de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] (Gz - Ddr) met FLIRT.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Vanwege beperkingen in de materieelinzet reden er vandaag minder treinen tussen Gouda en Alphen a/d Rijn, maar wat me dan wel verbaast is dat er doodleuk één omloop met 2x Flirt reed. Als die gesplitst was geweest waren er toch gewoon voldoende treinen om alle ritten te rijden?
Immers zijn er drie omlopen en reed de laatste resterende omloop ook gewoon met een losse Flirt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Heeft dat lijntje van amper 20 minuten maarliefst 3 omlopen nodig :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Mja, blijkbaar wil men de tijden constant houden over de week. Dus ook op dagen dat er geen kwartiersdienst rijdt zijn er drie omlopen nodig omdat de trein dan langer in Gouda staat te keren dan 'ie onderweg is naar Alphen a/d Rijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef:Vanwege beperkingen in de materieelinzet reden er vandaag minder treinen tussen Gouda en Alphen a/d Rijn, maar wat me dan wel verbaast is dat er doodleuk één omloop met 2x Flirt reed. Als die gesplitst was geweest waren er toch gewoon voldoende treinen om alle ritten te rijden?
Immers zijn er drie omlopen en reed de laatste resterende omloop ook gewoon met een losse Flirt.
Van een insider vernomen dat een (2015) van die 2 stellen (2011+2015) een defecte compressor had en daardoor niet solo kon rijden.

Duo is later in de middag ingewisseld door de 2014.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Dat gaat niet lukken, de 2014 reed al solo rond namelijk toen het duo ook nog actief was :wink:
De 2014 heb ik rond half zes nog op de foto gezet namelijk, net nadat 'ie bij de Gouwebrug met het duo gekruist was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Maar als er een stelletje kapot is kan de NS niet een SLT ofzo die kant op bonjouren? -o-
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Volgens mij kunnen de machinisten van Gouda-Alphen daar niet mee overweg. Sowieso is de vraag waar de andere Flirts waren, ze hebben immers 6 stellen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Gouda - Alphen a/d Rijn was toch 'n traject waar de net van de opleiding af komende machinisten ervaring mogen opdoen voordat ze in het hele land losgelaten worden? Vermoedelijk hebben die nog geen materieelbekendheid op SLT dan.
Maar één stelletje kapot zou nog niet zo'n groot probleem moeten veroorzaken, immers kan je zeker in het weekend echt wel met losse FLIRT's rijden daar en dan zou je liefst 50% reserve hebben. Ze moeten er alleen vanuit Leidschendam eerst heen komen en daar moet je ook maar net een machinist voor hebben, waarbij waarschijnlijk de vaste machinisten van Gd-Apn ook weer als enige bekendheid op de FLIRT hebben :P

Vanmorgen heeft de dienst trouwens ook weer een paar uur plat gelegen op dat lijntje voordat er een trio FLIRTs uit Leidschendam overgekomen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Suus »

De machinisten op Alphen - Gouda zijn servicemachinisten, dat wordt je tegenwoordig eerst voordat je een echte machinist wordt bij NS.

Je mag dan alleen de R-NET dienst rijden.

Stellen die niet in gebruik zijn, staan in Leidschendam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef:Dat gaat niet lukken, de 2014 reed al solo rond namelijk toen het duo ook nog actief was :wink:
De 2014 heb ik rond half zes nog op de foto gezet namelijk, net nadat 'ie bij de Gouwebrug met het duo gekruist was.
Vrij opmerkelijk als de 2011, 2013 en 2015 als enige oorspronkelijk de dienst ingestuurd waren.

Mede omdat de info in OVtijden van gisteren vrij beperkt is, kunnen we het helaas niet verder uitzoeken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Rijdendetreinen had gisteren wel actuele info en die meldde de 2014 in de 8656 in elk geval. Als ik inzoom op m'n foto lijkt het laatste cijfer in het stelnummer ook een 4 te zijn, maar da's lastig te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Ik vind het maar een hopeloze bedoeling, die micro-concessies. Iets te vaak zie je bij de verstoringsinformatie trajecten zoals Amersfoort - Ede en Almelo - Hardenberg vanwege 'beperkingen in de materieelinzet'.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

't zijn allemaal lijnconcessies waarbij dat speelt ja in de top 5: https://www.rijdendetreinen.nl/statisti ... rieelinzet
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Rijdendetreinen had gisteren wel actuele info en die meldde de 2014 in de 8656 in elk geval.
Maar toen waren de beperkingen in de materieelinzet anderhalf uur voorbij. De kans is dus best aanwezig dat dit het stel is dat om vier uur de missende omloop is gaan vullen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Daniel »

Maar dan is nog is het duo dus niet door de 2014 vervangen zoals hier eerder werd verkondigd, immers reden het duo en de 2014 nog gelijktijdig rond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Bemined »

De 2014 als eerste gemeld in trein 8650. De 2015 heeft tot en met trein 8621 solo gereden, daarna gecombineerd met het stel uit trein 8623, met welke deze tot en met trein 8683 samen heeft gereden.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door marvinkok »

Daniel schreef:'t zijn allemaal lijnconcessies waarbij dat speelt ja in de top 5: https://www.rijdendetreinen.nl/statisti ... rieelinzet
Wij staan er niet bij *trein*
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door reisthijs »

JWM schreef:Maar als er een stelletje kapot is kan de NS niet een SLT ofzo die kant op bonjouren? -o-
Heeft NS een SLT ofzo in de R-net huisstijl? Stel je voor dat er ineens een trein in de verkeerde kleur rijdt, dat snappen de reizigers niet :twisted:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door JWM »

Op Almelo - Hardenberg valt toch regelmatig een trein van een andere concessie in?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door ArrivaBas »

Er pendelen daar inderdaad regelmatig GTW's uit de Achterhoek.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door Gekko123 »

En dat gebeurt ook pas nadat de dienst daar regelmatig verstoord was. Volgens mij is het tegenwoordig in de weekenden zo ongeveer standaard, dit zodat de Lintjes in het weekend hun onderhoud kunnen krijgen en te pogen de betrouwbaarheid doordeweeks op die manier omhoog te krikken. Die lintjes daar zijn niet bepaald de betrouwbaarste (waren ze al niet voor de verlenging van de dienst naar Hardenberg).

Vaak hebben de Lintjes problemen met de motoren: dan rijden ze op 1 van de 2 motoren. Als dat het geval is kunnen ze de krappe rijtijd tussen Hardenberg en Mariënberg niet halen.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Bericht door jelmerrr »

De GTW in het weekend rijdt er volgens mij al 2 jaar. En dat van een GTW wordt alleen bij een meerdaagsdefect gedaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 95 gasten