Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Sinds dit (school)jaar komen machinisten van ROC of STC, met enkele uitzonderingen daargelaten, allereerst op Gouda - Alphen te rijden. Eerder was dat nog niet het geval.
Heeft dat ook niet met de woonplaats te maken? Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zijn papieren op het ROC in Almelo haalt en bij NS in Hengelo of Enschede wil gaan werken eerst een jaar op Gouda-Alphen moet gaan rijden.
Vanmiddag rond 13:30 uur werd ik nabij de Nijkerkersluis met de auto tegemoet gereden door een Mercedes-Benz O408 in het NoordNed-groen. De bus reed dacht ik richting Flevoland, al weet ik even niet meer of het tussen de Nijkerkersluis en de A28 was of een stukje verderop richting Nijkerk. Rond 16:40 uur reed er op de A1 bij Muiden een gele, oude bus (leek in de gauwigheid op een standaardstreekbus) in de richting van knooppunt Muiderberg.
dennistd schreef:Heeft dat ook niet met de woonplaats te maken? Ik kan me niet voorstellen dat iemand die zijn papieren op het ROC in Almelo haalt en bij NS in Hengelo of Enschede wil gaan werken eerst een jaar op Gouda-Alphen moet gaan rijden.
Ik meende van iemand te horen dat je bijna geen kans hebt bij de NS als je uit het noorden of oosten komt.
Paar jaar terug nog is er nog iemand van Syntus (alleen bus) overgestapt naar NS (dus de hele opleiding en zo). Kan me wel voorstellen dat het nu een beetje stilligt, na het verlies van Zwolle-Enschede wil je de standplaatsen Hengelo en Enschede eigenlijk wat inkrimpen. En Zwolle zullen er nog wel veel zitten van de voormalige standplaats Emmen. Zal in Limburg ook wel niet anders zijn trouwens.
Vandaag naar Utrecht geweest. De 4031 die voor mijn [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] hoort te komen, was wat vertraagd. Die reed ook met een solo ICM4.
Milco schreef:Vanmiddag rond 13:30 uur werd ik nabij de Nijkerkersluis met de auto tegemoet gereden door een Mercedes-Benz O408 in het NoordNed-groen. De bus reed dacht ik richting Flevoland, al weet ik even niet meer of het tussen de Nijkerkersluis en de A28 was of een stukje verderop richting Nijkerk. Rond 16:40 uur reed er op de A1 bij Muiden een gele, oude bus (leek in de gauwigheid op een standaardstreekbus) in de richting van knooppunt Muiderberg.
De 2156 reed vanmiddag met een solo VIRM4 in plaats van met twee treinstellen. Op het perron zag ik al dat een grote groep reizigers niet van tevoren in de app hadden gekeken, want die mochten weer een stukje teruglopen.
Wageningen1998 schreef:Veel mensen weten ook niet dat je kunt kijken naar de blauwe driehoekige bordjes -o-
Nouja, wil dat zin hebben dan zal je toch eerst de treinlengte moeten weten. En op sommige stations hangen ook geen bakbordjes of hangen ze er niet voor de richting waar je trein vandaan komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Daniel schreef:Nouja, wil dat zin hebben dan zal je toch eerst de treinlengte moeten weten. En op sommige stations hangen ook geen bakbordjes of hangen ze er niet voor de richting waar je trein vandaan komt.
Daniel schreef:Nouja, wil dat zin hebben dan zal je toch eerst de treinlengte moeten weten. En op sommige stations hangen ook geen bakbordjes of hangen ze er niet voor de richting waar je trein vandaan komt.
Dat station moet ik anders nog tegenkomen...
Deventer Colmschate heeft geen bakbordjes richting Holten. En Oldenzaal ook niet vanuit Bentheim.
Rotterdam Noord heeft ze ook alleen op het perron richting Gouda staan bijvoorbeeld, rij je linkerspoor omdat er op het andere spoor een defecte trein staat dan moet je op basis van de lengte van de trein naast je gokken waar je moet stoppen (of doorrijden naar achteraan als je volgens de procedure wilt werken).
Daniel schreef:Nouja, wil dat zin hebben dan zal je toch eerst de treinlengte moeten weten. En op sommige stations hangen ook geen bakbordjes of hangen ze er niet voor de richting waar je trein vandaan komt.
Dat station moet ik anders nog tegenkomen...
Nog niet heel lang geleden hadden spoor 8 en 11 van Utrecht Centraal alleen bakbordjes voor treinen komende van OZ. En op spoor 2 van Amersfoort hangen die dingen ook niet want daar stoppen alle treinen voor het sein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Maar op de genoemde stations hebben die bordjes ook helemaal geen meerwaarde. Dus ga je ze daar niet tegenkomen. Waarom zou je op die stations naar bordjes kijken dan?