Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Want? Waarom zouden ze nog ingezet moeten worden?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat we 9 december de DM90 uit kunnen zwaaien. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Sowieso gaat er één stel naar het spoorwegmuseum, maar er was ook een gerucht dat het tijdelijk nog tussen Leeuwarden en Meppel ging rijden omdat de upgrade van de bovenleiding nog niet klaar zou zijn daar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nitein-Repart
Berichten: 3522
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Aking schreef:Want? Waarom zouden ze nog ingezet moeten worden?
Omdat ik geen zin heb om volgende week zaterdag naar Enschede te reizen.

Het hoeft maar één lijn te zijn, ergens in Nederland en de frequentie mag best 1x/ (2) uur zijn, als ze maar ingezet worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Je hoeft niet per se naar Enschede natuurlijk he... Kampen, Zwolle, Almelo, Hengelo... En als je niet wil heb je gewoon pech, een trein komt niet naar jou toe omdat jij niet wil reizen. (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: Korte vragen

Bericht door Nathan_NL »

recent heb ik mijn ov-hobby weer opgepakt, en na wat rondklikken kwam ik er achter dat ik bijna drie jaar geleden ben vergeten om mijn account te activeren, dus dat heb ik net gedaan. Terug naar het topic wat ik wilde aanhalen, wat bedoelt de NS met die spitslijnen op deze spoorkaart (ik weet dat het op een andere site is, maar volgens mij is het wel een officiële kaart, of niet idk).

Er staat bijvoorbeeld:
Stations Den Helder (-zuid)
en Anna Paulowna
alleen in de spitsrichting
Alle stations op de spitslijn worden toch alleen in de spits door de spitslijn bedient, of stopt ie in de ochtendspits op alle stations richting het zuiden, en naar het noorden stopt die dan niet op AP en DHe-Z?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

In de ochtend rijden een aantal treinen van de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] ook tussen Schagen en Den Helder. Deze rijden van Den Helder naar Maastricht, maar niet in de andere richting.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

In de nieuwe dienstregeling eindigen er ook 's avonds treinen uit Maastricht in Den Helder.
Dus 's ochtends heen, 's avonds terug.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Iemand die weet welke bekleding de Citea's (3222–3226, 3230 & 3231) hebben van Connexxion in Haarlem Ijmond? Heb heel dit forum, google en youtube al afgezocht zonder succes :p
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1404
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: Korte vragen

Bericht door ovVeluwe »

Ze hebben dezelfde bekleding als in zeeland, maar dan met de Kiel stoelen die R-NET ook heeft.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Dankjewel voor de snelle reactie :)
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Ik heb eerst in de zomermaanden gebruik gemaakt van de actie 1 maand weekend vrij. Nu loopt hij over enkele dagen af, als ik verleng zegt hij dat de duur 1 maand is. Klopt dit of is dit een bug?
Ohja, ik kan het natuurlijk proberen, maar makkelijker is eerst hier vragen. ;)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Gaat het over Weekend Vrij van NS? Dan heb ik wellicht iets voor je als je geïnteresseerd bent in Weekend Vrij voor een jaar.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Korte vragen

Bericht door gliderfighter »

Weekend Vrij van NS idd.
Ik zou wellicht een jaar kunnen doen, maar wellicht de laatste paar maanden niet ga gebruiken. Ik heb ook nog de 50 euro korting als oud-student. Wat heb je voor mij?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Ik kan je 5 euro per maand korting bieden op een Weekend Vrij-abonnement. :) Mocht je daar interesse in hebben, stuur me dan een PB.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Geldt die 5 euro ook als je een bestaand abonnement upgrade? Of geldt die korting sowieso niet voor mij? :mrgreen: :')
drentheicm
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 12 jan 2015, 16:41

Re: Korte vragen

Bericht door drentheicm »

Gothic-Writer schreef:Even een vraagje: Is het gebruikelijk dat trein 3624 Roosendaal - Zwolle extra stopt op Gilze-Ri jen of had ik vandaag gewoon een mazzeltje???
Er was een kort probleem met een deur, waardoor alle deuren kort open-en-dicht moesten. Als je op dat moment op Gz stond had je inderdaad geluk!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Kortingen gaan niet op voor bestaande abonnementhouders, helaas. Maar zoals in het Doorgeefluik al eens aangekondigd;

wie overweegt een Dal Voordeel, Weekend Vrij of een Dal Vrij aan te schaffen kan die via mij met korting krijgen. Dal Voordeel met 20 euro korting, Weekend Vrij met 5 euro korting per maand en Dal Vrij met 20 euro korting per maand. Niet voor bestaande abonnementhouders, niet in combinatie met andere acties en alleen geldig voor het eerste jaar. Interesse? Stuur me dan een PB'tje :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daantje »

Wat gebeurt er als je ingecheckt voor de bewaakte fietsenstalling en hij blijkt vol te zijn, kan je dan je incheck cancelen als je binnen x minuten weer uitcheckt of betaal je dan gewoon?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen

Bericht door JWM »

Staan de vertrekstaten nog op NS.nl en zo ja, waar?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen

Bericht door Hainje »

Via stationsinformatie, helemaal onderaan op de infopagina.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Ik weet zogauw niet waar ze gelinkt staan (zag ze net niet bij de stationsinfo staan), maar ze staan nog wel op NS.nl. Zie bijvoorbeeld https://www.ns.nl/vertrekstaten/ut1.pdf, met een beetje spelen met verkorting en volgnummer kan je ze allemaal vinden (de volgnummers beginnen bij veel stations met 0 als ik me niet vergis).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6581
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Laat ik er een heleboel van 2017 in de cloud hebben staan (link in onderschrift)... Maar normaal gesproken staan de vertrekstaten per station op de stationspagina op ns.nl/station/zl maar daar zie ik ze ook niet staan. Wellicht over een week dat de nieuwe voor 2018 er wel weer op komen te staan
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Korte vragen

Bericht door Gothic-Writer »

Vraagje: komt het vaker voor dat incidentele uitvalling van treinen op station Nijmegen Dukenburg, totaal niet worden omgeroepen?

Vandaag (woensdag 6-12-17) viel trein 4467 uit, maar dit werd niet omgeroepen op het station, helemaal niets. De enige manier dat ik wist dat deze trein uitviel, was via de apps

Persoonlijk vind ik dat er sowieso zeer slecht reisinformatie beschikbaar is op de perrons van meerdere stations op de lijn 's-Hertogenbosch - Nijmegen, maar dat is mijn mening.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Gooi hem in het doorgeefluik zodat Ome Mikos er wat mee kan doen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten