Korte vragen

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2912
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Lijn 45 » vr 16 nov 2018, 20:14

Ik verwacht o.a. Bak, Verhoef, TCR, Jan de Wit, Oostenrijk, Brouwer, Rasch en Hellingman op dat tvv.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7515
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » vr 16 nov 2018, 20:16

In het verleden zijn verbussingen van de Zuidas vaak gedaan met de Zuidtangent-lijnen 300/310, die kanten op zal dan ook waarschijnlijk met lijn 300 en 341 worden. Sloterdijk en Leiden wordt wel met echt TVV gedaan, daar zal gezien de schaal mogelijk ook wat streekvervoer-materieel bijzitten.
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5569
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Milco » vr 16 nov 2018, 20:26

Thanks voor de snelle info allebei! Touringcars vind ik niet zo interessant, maar (ex-)lijnbussen juist wel :D
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 520
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Korte vragen

Berichtdoor luka23 » vr 16 nov 2018, 22:09

reisthijs schreef:Het lijkt mij dat NS ook nieuwe dubbeldekkers zou kunnen bestellen ter vervanging van de huidige.

Dubbeldekkers zijn toch mogelijk gelijkvloers te maken?
PSA: Links gaan, rechts staan

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12315
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wubbo » vr 16 nov 2018, 22:12

Je zou ook kunnen denken aan een variant waarbij niet alle bakken gelijkvloers zijn, bijvoorbeeld waarbij alleen de kopbakken gelijkvloers zijn.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11224
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » vr 16 nov 2018, 22:17

Sowieso, moet de hele trein gelijkvloers zijn? Of moet er alleen een gelijkvloerse instap zijn (waar je dan zelfs je gelijkvloerse plaatsen en toilet kwijt kunt)?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2912
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Lijn 45 » ma 19 nov 2018, 07:16

Wat is er van de grijze demo-Protos geworden?

Tom523
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Korte vragen

Berichtdoor Tom523 » ma 19 nov 2018, 13:15

Milco schreef:Dit weekend worden er bussen ingezet van en naar Schiphol door werkzaamheden. Gezien het aantal treinen dat er normaal door de tunnel rijdt zullen het behoorlijk veel bussen verwacht ik. Heeft iemand toevallig enig idee of het voornamelijk touringcars zullen zijn of dat er ook ex-lijndienstbussen ingezet kunnen worden, denk aan Pouw Vervoer of TCR? Ik heb geen idee welke ondernemingen deze diensten zullen uitvoeren.


Wij rijden vooral tussen Den Haag en Gouda/Woerden dat weekend met de lijnbussen :)
Vervoersplanner Pouw Vervoer
Volg @plannertom op Instagram voor een kijkje in het leven van de vervoersplanner!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14759
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » di 20 nov 2018, 07:25

Ik zie de laatste tijd vaak dat de 7300 wordt opgeheven wegens "gladde sporen". Maar wat is er zo bijzonder aan dit traject (of het ingezette materieel) dat het zo gevoelig is voor gladheid?
Elders in Nederland zie ik het bijna nooit.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Ferdinand
Berichten: 1823
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ferdinand » di 20 nov 2018, 08:02

Het is een vrij bosrijk traject van Utrecht naar Rhenen. Nu de blaadjes vallen krijgen de treinen last hiervan.
De spitstrein van Veenendaal naar Breukelen rijdt volgens mij zelfs helemaal niet doordat het te krap wordt op het spoor.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op di 20 nov 2018, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van kritiek, maar ik moet 't er wel mee eens zijn - Mark Twain

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12315
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wubbo » di 20 nov 2018, 12:27

Normaal wordt er snel gekeerd in Veenendaal. Met gladheid kan dat niet omdat het risico op het doorglijden van een trein de overweg op dan te groot is. Er wordt dan dus lang gekeerd, via het keerspoor. Dat kost wel materieel, daarom worden er dan treinen opgeheven.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14759
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » vr 23 nov 2018, 10:20

Vandaag werd er echter omgeroepen dat er tussen Utrecht Centraal en Breukelen minder Sprinters reden. Met de voorgaande (duidelijke) uitleg zou ik juist verwachten dat de 7300 alleen tussen Ut en Bkl zou rijden.

Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12315
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wubbo » vr 23 nov 2018, 10:23

Meltrain schreef:Vandaag werd er echter omgeroepen dat er tussen Utrecht Centraal en Breukelen minder Sprinters reden. Met de voorgaande (duidelijke) uitleg zou ik juist verwachten dat de 7300 alleen tussen Ut en Bkl zou rijden.
Ze heffen juist Utrecht - Breukelen op om de lange kering in Veenendaal mogelijk te maken.

Meltrain schreef:Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?
Dat past prima in de dienstregeling, die treinen staan lang stil in Hoorn.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » vr 23 nov 2018, 10:28

Meltrain schreef:Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?

Commerciële redenen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 880
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Korte vragen

Berichtdoor Frank93 » vr 23 nov 2018, 10:32

Ik dacht zelf altijd om de sprinter tussen Zaandam - Purmerend - Hoorn wat voller te krijgen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14759
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » vr 23 nov 2018, 17:37

Suus schreef:
Meltrain schreef:Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?

Commerciële redenen.

Kun je dat nader toelichten?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32773
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » vr 23 nov 2018, 18:00

Als de IC in Zaandam zou stoppen zitten daar zoveel reizigers in die nu de Sprinter moeten nemen dat de Sprinter dan niet meer rendabel is en de IC tegelijk extra capaciteit nodig heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

ZO6176
Berichten: 2692
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Berichtdoor ZO6176 » vr 23 nov 2018, 19:09

Als er ruimte is om de ic in Zaandam te laten stoppen zou ik eerder purmerend kiezen om die ook op het ic-net te laten aansluiten. Voordeel is dat purmerend dan ook een rechtstreekse verbinding heeft met Amsterdam centraal. Degene die naar Schiphol willen kunnen altijd nog de stoptrein pakken

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 880
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Korte vragen

Berichtdoor Frank93 » vr 23 nov 2018, 19:12

Heel Purmerend heeft nu al een goede verbinding met Amsterdam Centraal (via Noord) met de bus.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14759
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » zo 25 nov 2018, 09:10

Daniel schreef:Als de IC in Zaandam zou stoppen zitten daar zoveel reizigers in die nu de Sprinter moeten nemen dat de Sprinter dan niet meer rendabel is en de IC tegelijk extra capaciteit nodig heeft.

Heb je het nu over reizigers tussen Zaandam en Hoorn of tussen Zaandam en Amsterdam (en verder)?
Laatstgenoemde groep gebruikt nu immers de 3300 toch al niet, dus zorgt een extra stop van de 3900 juist voor verlichting van de 800 en 3000.

Overigens vind ik een stop in Purmerend ook wel een goed idee, zodat Purmerend een veel betere verbinding met Utrecht en verder krijgt.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5569
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Milco » zo 25 nov 2018, 13:34

Richting Hoorn.

Een stop is juist geen goed idee aangezien er dan maar 2x/uur een verbinding is met Utrecht. Nu heeft vrijwel iedere wijk in Purmerend minimaal 4x/uur een busverbinding met Amsterdam Centraal (al dan niet via Noord) waarvandaan 4-6x/uur een intercity naar Utrecht rijdt.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

ZO6176
Berichten: 2692
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Berichtdoor ZO6176 » zo 25 nov 2018, 14:29

Liever 2x per uur rechtstreeks dan 4x per uur met loopafstanden lijkt mij.

Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen

Berichtdoor Visgraatmodel » zo 25 nov 2018, 14:39

Waarom kregen bepaalde Hondekop-treinstellen de gele huisstijl met doorlopende blauwe band en bepaalde stellen de gele met reclameband?
Voormalig hardcore OV-know-it-all, werkt hedendaags in de wereld van de vliegtuigen.

nvdw
Berichten: 2044
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen

Berichtdoor nvdw » zo 25 nov 2018, 15:03

Deze 'intercity-Hondekoppen' hebben een afwijkend interieur (coachopstelling in de tweede klas, bagagecompartiment deels geofferd voor extra zitplaatsen).
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41365
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » zo 25 nov 2018, 15:08

De stellen met de blauwe balk over de ramen hadden een nieuwe inrichting/stoelopstelling gekregen dat ze beter geschikt maakte voor het nieuwe Intercity-net. De stellen die niet waren verbouwd kregen de normale NS-huisstijl.
Rame à l'approche


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten