Maliebaan is altijd een beetje een bijzonder dingetje omdat het ook niet HRN is geloof ik, kan me voorstellen dat het daar mee te maken heeft.avl schreef:Waarom krijg ik bij het plannen van een reis naar Utrecht Maliebaan alleen het volle tarief enkele reis 2e klas te zien?
De knop "Toon korting en retourprijs" ontbreekt.
Korte vragen
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Tot hoelang gaat men eigenlijk door met locomotief wisselen in Bad Bentheim?
En als Bad Bentheim vervalt als plaats waar van locomotief wordt gewisseld voor reizigerstreinen, waar is dan de dichtstbijzijnde locatie waar locomotiefwissels voor reguliere reizigerstreinen plaatsvinden en voor welke reizigerstreinen vinden deze locomotiefwissels plaats?
En als Bad Bentheim vervalt als plaats waar van locomotief wordt gewisseld voor reizigerstreinen, waar is dan de dichtstbijzijnde locatie waar locomotiefwissels voor reguliere reizigerstreinen plaatsvinden en voor welke reizigerstreinen vinden deze locomotiefwissels plaats?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Tot dat er meersysteemlocomotieven besteld zijn. Geen idee of men dan elders locomotiefje wisselen gaat doen.
Re: Korte vragen
De 1700'en worden op redelijk korte termijn vervangen door Vectrons, maar die zullen in eerste instantie alleen tot Bentheim rijden. Mochten ze op langere termijn toch doorgaan naar Berlijn dan is Venlo (Alpen-Expres) de enige locatie met locwissel voor regelmatig rijdende reizigerstreinen.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Ik bedoel reguliere reizigerstreinen die minstens 1x/dag rijden (liefste vaker). Alpen-Express is geen reguliere reizigerstrein, maar meer een chartertrein. Ik denk dat na Bad Bentheim, Hamburg Hbf het station is die het dichtstbij is waar lokwissels plaatsvinden (de IC’s van Sylt die na Hamburg verder Duitsland in rijden, waar in Hamburg een diesellocomotief wordt ingewisseld voor een elektrische locomotief. Maar zijn er geen stations die dichterbij liggen dan Hamburg Hbf, waar lokwissels plaatsvinden?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Bad Bentheim ligt al net in Duitsland, daardoor is het locomotief wisselen in de Benelux eigenlijk al verdwenen in de reguliere dienst. Volgens mij was in de Benelux Luxembourg de laatste plek waar het gebeurde, totdat de Eurocity's werden afgeschaft.
Je zal dus een heel eind Duitsland of Frankrijk in moeten. Een van de weinige plekken waar het in Frankrijk nog gebeurt is Amiens, maar dat is een bedreigde situatie met de komst van nieuw bimode-materieel, in Bourges verdween het afgelopen december al door het schrappen van de intercités naar Montluçon. In Duitsland gebeurt het in ieder geval nog in Itzehoe, Hamburg, Eisenach, Ulm, Stuttgart en Lindau.
Je zal dus een heel eind Duitsland of Frankrijk in moeten. Een van de weinige plekken waar het in Frankrijk nog gebeurt is Amiens, maar dat is een bedreigde situatie met de komst van nieuw bimode-materieel, in Bourges verdween het afgelopen december al door het schrappen van de intercités naar Montluçon. In Duitsland gebeurt het in ieder geval nog in Itzehoe, Hamburg, Eisenach, Ulm, Stuttgart en Lindau.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
De locwissel in Amiens zou met de herfstdienstregeling in september voorbij moeten zijn, al kan dat nog wat uitlopen doordat er vertraging zit in de leveringen van de Régiolis-stellen. Maar daarbuiten wordt het inderdaad erg ver zuidelijk reizen, Valence of Brive la Gaillarde bij de tractiewissel van de nachttreinen.
Re: Korte vragen
Hebben ze nog steeds lokwissel in Amiens. Dat was in 1983 ook al toen ik in een boottrein van Paris Nord naar Calais Maritime zat.
Re: Korte vragen
Yup!
Vlak na binnenkomst uit Parijs:
Vlak voor vertrek naar Boulogne:
Foto’s uit juni 2018.
Vlak na binnenkomst uit Parijs:
Vlak voor vertrek naar Boulogne:
Foto’s uit juni 2018.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ja ik heb hem niet gequote omdat hij misschien pas over drie maanden weer inlogt. Wellicht dat jij nog contact met hem had, vandaar.Ardan schreef:De naam Pimpel komt in ieder geval van 'pimpelen' in de Bordbistro, zoals en-es al zei. Mijn wilde gok is dat Fles die naam heeft bedacht. Even een lokquootje uitzetten.Fles schreef:Lokquote
🍉
Re: Korte vragen
Een ander station waar ik niet zo lang geleden lokwissel meemaakte is Spielfeld Strass in Oostenrijk. In de Emona van Wenen naar Ljubljana in oktober 2017.
Re: Korte vragen
Hun website geeft ook de afstand (8).
Maar er zijn toch meer stations buiten het HRN waarnaar je wel gewoon de prijs krijgt.webguy schreef:Maliebaan is altijd een beetje een bijzonder dingetje omdat het ook niet HRN is geloof ik, kan me voorstellen dat het daar mee te maken heeft.avl schreef:Waarom krijg ik bij het plannen van een reis naar Utrecht Maliebaan alleen het volle tarief enkele reis 2e klas te zien?
De knop "Toon korting en retourprijs" ontbreekt.
Verder staat op de tariefeenhedenkaart de afstand 8 aangegeven.
Valt de rit naar Maliebaan wel onder een concessie of is het een special?
Re: Korte vragen
Sowieso wordt het station maar beperkt bediend, 1 keer per uur en dat alleen met de openingstijden van het Spoorwegmuseum. Dat komt niet overeen met de concessievoorwaarden.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Maliebaan hoort sowieso niet bij het Hoofdrailnet. Volgens de netverklaring van ProRail bestaat het niet eens...
Zelfs als het wel bij het hoofdrailnet zou horen waren de concessievoorwaarden toch niet van toepassing omdat het een soort evenementenhalte is.
Zelfs als het wel bij het hoofdrailnet zou horen waren de concessievoorwaarden toch niet van toepassing omdat het een soort evenementenhalte is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Kun je op een e-ticket dagkaart ook de bestemming Aken Hbf invullen?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8678
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Bestaan er dan dagkaarten waarbij je de bestemming in dient te vullen? Zoiets ken ik alleen bij een e-ticket voor een enkele reis of een dagretour. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Ik gok van niet, omdat het geen Nederlandse bestemming is, maar dat weet ik niet zeker...
Re: Korte vragen
Als ik via de site van NS een dagretour probeer te bestellen naar Aachen lukt dat inderdaad niet, omdat het geen Nederlands station is. (Dat wordt dan ook niet gevonden.) Via NS International lukt dat dan weer wel, maar als ik "100% korting in Nederland" aanvink, wordt er voor het stukje Heerlen-Aachen alsnog €4,60 gerekend terwijl het met in- en uitchecken gratis zou zijn. :')
Re: Korte vragen
Bij seizoensretoers kan je ook geen buitenlands station kiezen als bestemming.
Re: Korte vragen
Herzogenrath Grens - Aachen ligt dan ook niet in NL, en het systeem kan vast weinig met dat soort uitzonderingen. Of gaat dat naar Leer wel goed?umbusko schreef:maar als ik "100% korting in Nederland" aanvink, wordt er voor het stukje Heerlen-Aachen alsnog €4,60 gerekend terwijl het met in- en uitchecken gratis zou zijn. :')
Re: Korte vragen
En een dagkaart op een e-ticket, mag je daarmee wel naar Aken reizen? De Kruidvat komt volgende week namelijk weer met dagkaartjes.
Re: Korte vragen
Groningen-Leer vraagt hij €8,50 voor ; Groningen-Weener €3,00. Maar kom op, hoe moeilijk kan het zijn? Gewoon een regeltje inbouwen dat "...% korting in Nederland" betekent dat je korting krijgt in "Nederland" en op "Herzogenrath Grens-Aachen" en op "Weener Grens-Leer".Aking schreef:Herzogenrath Grens - Aachen ligt dan ook niet in NL, en het systeem kan vast weinig met dat soort uitzonderingen. Of gaat dat naar Leer wel goed?umbusko schreef:maar als ik "100% korting in Nederland" aanvink, wordt er voor het stukje Heerlen-Aachen alsnog €4,60 gerekend terwijl het met in- en uitchecken gratis zou zijn. :')
Re: Korte vragen
Dan moeten er een miljoenmiljard uitzonderingen ingebouwd worden, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn :N Tenslotte hebben we het wel nog steeds over 's-Lands StaatsMikos en Co. (A)
Re: Korte vragen
Ik citeer:Ferdinand schreef:En een dagkaart op een e-ticket, mag je daarmee wel naar Aken reizen? De Kruidvat komt volgende week namelijk weer met dagkaartjes.
In principe kun je dus NS-producten gebruiken, maar je moet even kijken naar de specifieke voorwaarden van de dagkaart. Als die pluri-interpretabel zijn, zou ik met verwijzing naar bovenstaande tekst de vraag deponeren bij Arriva en bij de verkoper van de dagkaart. En als er staat "binnen Nederland" zou ik het ook even navragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. (En als je het dan zeker weet, koppel je het hier even terug zodat we een precedent hebben. (A) )NS- of studentenreisproduct
Zolang het om grensoverschrijdend vervoer gaat, op de RE18, zijn alle Nederlandse producten gewoon geldig. Wil je bijvoorbeeld, voor de reis naar Aachen, gebruik maken van keuzedagen, meereiskorting of je studentenreisproducten, dan kan dat.
Niet geldig zijn deze producten voor binnenlandse reizen aan Duitse zijde. Reis je bijvoorbeeld enkel tussen Herzogenrath en Aachen Hbf, dan zijn de Nederlandse producten (Arriva en NS) niet geldig (zie AVV-Tarif).
Re: Korte vragen
Ik vind het ook wel prima als de korting in heel Duitsland wordt berekend hoor, zo veeleisend ben ik nou ook weer niet. (A)Aking schreef:Dan moeten er een miljoenmiljard uitzonderingen ingebouwd worden, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn :N Tenslotte hebben we het wel nog steeds over 's-Lands StaatsMikos en Co. (A)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten