Korte vragen
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Trein 4679 gaat straks met DDZ6 rijden, zoals gemeld wordt in de OVinfo-app. Zoals op https://treinposities.nl/bijzonderheden te vinden is, blijkt dit gepland in het dagplan en dat geldt ook voor de latere ritten 14679, 14682 en 4682. Wat is of kan de reden zijn dat dit is aangepast? Persoonlijk lijkt mij een DDZ6 in de avonduren in een sprinterdienst namelijk niet logisch en het lijkt mij dat er voldoende sprintermaterieel aanwezig zou moeten zijn.
Weet iemand hier (mogelijk) meer over? Ik ben wel benieuwd eigenlijk! :)
Weet iemand hier (mogelijk) meer over? Ik ben wel benieuwd eigenlijk! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Kaartje terug kan je ook bij de balie kopen. Moet je wel vermelden dat je dit kaartje niet vanuit de automaat kon krijgen, want dan vervalt de balie toeslagumbusko schreef:Klopt het dat je in de NS-kaartautomaat alleen enkele reizen NAAR België en retours kunt kopen?
Ik heb morgen namelijk een enkeltje Maastricht-Visé nodig aan vol tarief (ochtendspits) en een enkeltje Visé-Maastricht met 100% korting in Nederland. Nou heb ik net bij de NMBS-automaat een enkeltje naar Visé gekocht (vol tarief NMBS is goedkoper dan vol tarief NS :') ) en vervolgens kwam ik er bij de NS-automaat achter dat ik helemaal geen kaartje terug kan kopen...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Is het toegestaan om met de ov-chipkaart / dagkaart een slag Aken - Aken West te doen?
Re: Korte vragen
Nee, binnen Duitsland geldt alleen het AVV-Tarif. Al denk ik niet dat iemand je zal tegenhouden, zolang ze je in Aachen West maar niet zien instappen richting Aachen Hbf. Wat de paaltjes in zo'n geval dan berekenen weet ik niet.
@cassie127: bedankt! Misschien probeer ik dat de volgende keer.
@cassie127: bedankt! Misschien probeer ik dat de volgende keer.
Re: Korte vragen
Oké, bedankt voor het antwoord!
Dan maar super-secret instappen op Aachen-West :D
Dan maar super-secret instappen op Aachen-West :D
Re: Korte vragen
Ik was gaan kijken op de site van NS international maar die geeft voor een ticket Wierden-Vielsalm in augustus een prijs voor 24 euro. Kan dat kloppen?
Re: Korte vragen
Is dat niet heel goedkoop? En ook 40% korting maakt geen verschil?
Re: Korte vragen
Dat goedkoop valt nog wel mee (ik kan naar Praag voor 24 euro), maar tussen Nederland en België worden goedkopere vroegboektickets verkocht.
Re: Korte vragen
Bij Early Bird-tarief kan alleen 100% korting in een van beide landen toegepast worden, geen 40% tarief.
Wierden - Vielsalm is 4 zones NL + 2 zones BE (via grensovergang Visé (Fr)), dus € 24 op maandag t/m donderdag en € 30 op vrijdag t/m zondag. Het flex-tarief voor deze reis is wel kilometergebaseerd, dan betaal je met 40% korting NL € 30,80.
Wierden - Vielsalm is 4 zones NL + 2 zones BE (via grensovergang Visé (Fr)), dus € 24 op maandag t/m donderdag en € 30 op vrijdag t/m zondag. Het flex-tarief voor deze reis is wel kilometergebaseerd, dan betaal je met 40% korting NL € 30,80.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Bedankt voor de reacties. Toch interessant dat het goedkoop is.
Re: Korte vragen
Ik heb net nog een upgrade naar de 1e klasse gekocht van Aachen naar Liège-Guillemins voor €2,90
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Is er een manier om tickets voor de Rhätische bahn te krijgen die niet ontiegelijk duur zijn? Vanaf mijn vakantieadres nabij Tirano Zwitserland in reizen is het makkelijkste met Bernina-spoorweg, maar omdat die nogal toeristisch is pusht de site me heel erg naar de superdure supertoeristische Express-trein, waar ik weinig zin in heb.
Re: Korte vragen
Www.sbb.ch?
Re: Korte vragen
Daar was ik geweest, maar compleet over de Sparbillett heengekeken. :')
Re: Korte vragen
Je zou ook nog kunnen overwegen bij de DB een Sparpreis te kopen, afhankelijk van waar je heen moet. Tirano-Singen(Hohentwiel) is er bijvoorbeeld vanaf €29,90 als je geluk hebt.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Hoe oud ben je? Toen wij vroeger op vakantie gingen, hadden mijn broertje en ik eet goedkoop soort abonnement waarmee je met de trein mocht in Zwitserland. Mijn vader had toen zo'n x reisdagen binnen z dagen pas. Dat was in de regio Berner Oberland en ik weet niet of het alleen in de regio geldig was of in een groter gebied en helaas ook niet meer hoe het heette.
Re: Korte vragen
De Graubündenpass is wellicht een optie.
Re: Korte vragen
Die Graubündenpass zou inderdaad goed zijn, als die zones niet zo absurd zouden zijn. Zone noord ligt zuidelijker dan zone zuid. :')
Re: Korte vragen
Kan iemand mij wellicht vertellen waarom er in de avonduren/werkenden een sprinter tien minuten stil moet staan op Hollandsche Rading?
Ik dacht altijd dat dit juist overdag was omdat het baanvak Hilversum - Weesp zo druk was. Maar mijn halfbroertje stelt dat de sprinters overdag juist 'normaal' rijden (op het overslaan van Overvecht in één richting na dan). En de avonduren lijken mij daar juist wat rustiger.
Ik dacht altijd dat dit juist overdag was omdat het baanvak Hilversum - Weesp zo druk was. Maar mijn halfbroertje stelt dat de sprinters overdag juist 'normaal' rijden (op het overslaan van Overvecht in één richting na dan). En de avonduren lijken mij daar juist wat rustiger.
🍉
Re: Korte vragen
Hoe kom je aan 10 minuten? Ik ken alleen stops richting Hilversum van 5 minuten in Hollandsche Haring.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Hmmm, ik zie inderdaad dat het er vijf zijn. Wellicht dat het als tien minuten aanvoelt, dat kan natuurlijk. Ik heb een linkje naar dit topic geappt naar hem, dus ik ga er vanuit dat ik het straks nog wel hoor.
🍉
Re: Korte vragen
Dat gebeurt vaker met halfbroertjes; die letten maar half op. :Y
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Korte vragen
Maar dan blijft de vraag natuurlijk staan: waarom staat dat ding 5 minuten stil in het wonderschone Hollandsche Rading?
Re: Korte vragen
Ik vermoed dat dat te maken heeft met de overkruising van de IC naar Amersfoort(-Enschede); die moet vanaf spoor 3 naar Amersfoort, terwijl de Sprinter uit Utrecht vanaf Hilversum Sportpark naar spoor 4 moet.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten