Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Ik was er van de winter een keer met 3 collega's. In totaal zaten er toen 5 mensen in de trein (de machinist was de andere aanwezige).
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom is Mannheim Hbf een Kategorie 2-station en geen Kategorie 1-station, gezien de hoeveelheid en soorten treinen die er stoppen, de grootte van Mannheim en andere grote plaatsen die het station ontsluit (zoals Ludwigshafen)?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

De stationscategorieën van DB bestaan uit meer criteria die samen een percentage vormen voor de indeling in de categorieën. Denk daarbij aan het aantal instappers en perronsporen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
FlyingHollander
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32

Re: Korte vragen

Bericht door FlyingHollander »

Ik zit net mijn reishistorie te bekijken en zie iets wat ik niet zo snel kan verklaren:
Donderdag 18 juli 20 18:10 Eindhoven, Piazza-Eindhoven Airport met bus 401 voor €2.54
Woensdag 24 juli 20:19 Eindhoven Airport-Eindhoven Station met bus 400 voor €1.84

Ik heb weekend studenten OV en zou dus met korting moeten reizen, ook in de zomerperiode. Op de website van Hermes zie ik prijzen van respectievelijk €2.28 en €2.74 excl. korting voor deze reizen. Op de terugweg lijk ik 33% korting te krijgen, dat kan best kloppen. Waarom is de heenweg zoveel duurder dan terug???
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Omdat lijn 401 een andere en langere route neemt?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

FlyingHollander schreef:Ik zit net mijn reishistorie te bekijken en zie iets wat ik niet zo snel kan verklaren:
Donderdag 18 juli 20 18:10 Eindhoven, Piazza-Eindhoven Airport met bus 401 voor €2.54
Woensdag 24 juli 20:19 Eindhoven Airport-Eindhoven Station met bus 400 voor €1.84
Piazza - Eindhoven Airport met de 401 komt als € 2,34 voltarief / € 1,54 kortingstarief uit 9292, dus € 2,54 lijkt mij niet goed. Even contact opnemen met Hermes: https://www.hermes.nl/nl/klantenservice ... geschreven

De terugreis klopt wel, het kortingstarief voor Airport - Station met de 400 is € 1,84.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Is het meereisretour ook geldig bij andere vervoerders?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Ja, behalve in Thalys en Eurostar. Voor reizen met Intercity direct en ICE International is een toeslag verplicht.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Het klopt gewoon dat de dagpas van De Lijn geldig is in alle bussen van De Lijn? https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijze ... agpas.html
(Op de limburgse snellijnen na dan...)
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Korte vragen

Bericht door Frank93 »

Ja dat klopt :pos:
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Dank voor het snelle antwoord :D
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Heeft iemand nog tips / tricks voor een dagtocht in Keulen vanaf Hbf met een VRS 5personen ticket 24h?
Dingen die niet in de toeristenfolders staan bijvoorbeeld, het is mijn eerste keer in Köln.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Vast wel in toeristenfolders te vinden, maar in tegenstelling tot het kerkje naast 't hauptbahnhof heeft de Köln triangle een lift *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

umbusko schreef:Vraagje: als ik kan kiezen tussen 8 minuten overstap op Berlin Hbf (tief) van spoor 3 naar spoor 1 of 6 minuten op Berlin Südkreuz van spoor 6 naar spoor 3, wat is dan beter?
Dank voor alle adviezen, ik heb er Hbf (tief) van gemaakt, onder meer omdat me dat handiger lijkt als ik de overstap zou missen. We gaan het woensdag zien, of ik op tijd in Praag kom of dat ik de helft van mijn geld terugkrijg.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Mogen vouwfietsen mee in midibusjes of is dat verschillend per vervoerder?
PSA: Links gaan, rechts staan
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Welke bus van TCR staat in OVinfo bekend met het nummer 1083? De bus lijkt straks lijn 160 tussen Almere en Zeewolde te gaan rijden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Dat is een Amba uit de HWGO reeks 419-435, waarschijnlijk nummer 423.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

luka23 schreef:Mogen vouwfietsen mee in midibusjes of is dat verschillend per vervoerder?
Het is de vervoerder die de regels stelt. Dat geldt overigens ook voor grote bussen en voor buurtbussen. Bijvoorbeeld Syntus Utrecht kent een spitsbeperking en dan nog ter beoordeling van de chauffeur.
sumazuyq
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 15:35

Re: Korte vragen

Bericht door sumazuyq »

Is er een manier om op station Rotterdam Stadion te komen als er geen treinen stoppen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Neen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Dus even wachten tot Feyenoord weer thuis speelt :mrgreen:
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Bericht door diederickx »

Het alternatief is parachutespringen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Kun je dan niet beter Abseilen vanuit een helikopter? Parachutespringen is potentieel nogal GEVAARLIJK!1! met al die bovenleidingz enzo :Y
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Wanneer stopt de inzet van DDM-1?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Als alles volgens plan loopt gaan DDM-1 en DD-AR eind dit jaar aan de kant.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten