Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Oh ik dacht dat DD-AR er per september uit ging?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Alleen in de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] is het per september weg, in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] duurt het nog tot eind dit jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

De introductie van SNG in de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] is een paar maanden vertraagd (zou eerst in juni zijn). De afvoer van DD-AR daardoor ook.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Heeft iemand enig idee waarom IC 2223 (Berlin-Aachen) er meer dan een uur langer over moet doen dan IC 2222 (Aachen-Berlin) met een rijtijd van maar liefst 1u49 tussen Hannover en Münster en daarna nog eens 1u56 naar Krefeld? :shock:
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Korte vragen

Bericht door Dennenboom »

reisthijs schreef:De introductie van SNG in de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] is een paar maanden vertraagd (zou eerst in juni zijn). De afvoer van DD-AR daardoor ook.
Afgelopen zondag zijn er overigens in de 5600 al wat ritjes met SNG geweest. In verschillende samenstellingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Die weekendritten zijn een proefbedrijf inclusief combineren en splitsen voor de dienstuitvoering per september.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Bericht door OV-Hobbyist »

umbusko schreef:Heeft iemand enig idee waarom IC 2223 (Berlin-Aachen) er meer dan een uur langer over moet doen dan IC 2222 (Aachen-Berlin) met een rijtijd van maar liefst 1u49 tussen Hannover en Münster en daarna nog eens 1u56 naar Krefeld? :shock:
IC 2223 wordt tussen Münster en Krefeld omgeleid via Bottrop, Oberhausen en Moers via goederenlijnen
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

IC 2222 ging ook via Oberhausen en Bottrop (om het Hbf heen, van Essen-Dellwig naar Bottrop-Boy). Dat stuk via Moers kan toch nooit meer dan een uur langer duren?
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

^^^^ heb je toch lekker een uur extra vakantie(reis(tijd.. :wink:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
en-es schreef:Dus even wachten tot Feyenoord weer thuis speelt :mrgreen:
Da's vanavond.. en het gaat niet eens zo slecht.. *O*
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Zal er binnen niet al te lange tijd een spoorverdubbeling tussen Woerden en Gouda Goverwelle komen?
PSA: Links gaan, rechts staan
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Daar heb ik nog nergens een plan voor gezien, dus op niet al te lange termijn zeker niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

Over die uitbreiding wordt al meer dan 25 gesproken.

En sinds de verdubbeling tussen Woerden en Leidsche Rijn (ik heb het niet over de verdubbeling van de spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal) in 2007 zou dit het eerste traject zijn wat verdubbeld zou worden. Ik hoop het zelf ooit nog mee te mogen maken.

Maar ja de ondergrond is een beetje slap (net zoals de ondergrond tussen Woerden en Leiden).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Hotel van der Werff op Schiermonnikoog heeft een nieuwe bus: als ik het goed zag een ex-Connexxion Lions City. Weet iemand waar dat ding vandaan komt?
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Korte vragen

Bericht door Stadsbus »

Is als het goed is de Connexxion 5132 geweest ter vervanging van de Hermes 4884.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

KM46 schreef:En sinds de verdubbeling tussen Woerden en Leidsche Rijn (ik heb het niet over de verdubbeling van de spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal) in 2007 zou dit het eerste traject zijn wat verdubbeld zou worden. Ik hoop het zelf ooit nog mee te mogen maken.
Het is niet direct nodig volgens mij. Aan beide kanten van het traject zijn de stations viersporig. Alle reizigerstreinen op Gouda - Woerden rijden dus even snel en met de hogesnelheidswissels kunnen de treinen probleemloos in- en uitvoegen zonder aan snelheid in te boeten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Korte vragen

Bericht door Marc »

Is het standaard geworden dat lijn 165 van Alkmaar naar Egmond aan Zee met kleinere e-bussen rijdt? Het lijkt me niet echt een goed formaat bus als het echt strandweer is...
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1492
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Korte vragen

Bericht door JordiBrabant »

Waarim staat er op station Delden eigenlijk een bakbordje 3, aangezien daar alleen combis met 2 delige LINTjes horen te komen?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Korte vragen

Bericht door Frank93 »

Marc schreef:Is het standaard geworden dat lijn 165 van Alkmaar naar Egmond aan Zee met kleinere e-bussen rijdt? Het lijkt me niet echt een goed formaat bus als het echt strandweer is...
Dat is gedaan omdat de bus in Egmond om het gebouw heen moet bij het busstation, en dat kan niet met een bus van 12 meter. In het zomerpakket (en dan vooral in het weekend) werd vaak met een grotere bus gereden, ook geleed als het nodig was. Die maakt dan even een omweg via de boulevard om weer in de goede richting op het busstation uit te komen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Korte vragen

Bericht door AppleMoose »

JordiBrabant schreef:Waarim staat er op station Delden eigenlijk een bakbordje 3, aangezien daar alleen combis met 2 delige LINTjes horen te komen?
Wellicht een overblijfsel uit de tijd dat er met Plan U werd gereden?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
ibodejoode
Berichten: 101
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46

Re: Korte vragen

Bericht door ibodejoode »

Suus schreef:
KM46 schreef:En sinds de verdubbeling tussen Woerden en Leidsche Rijn (ik heb het niet over de verdubbeling van de spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal) in 2007 zou dit het eerste traject zijn wat verdubbeld zou worden. Ik hoop het zelf ooit nog mee te mogen maken.
Het is niet direct nodig volgens mij. Aan beide kanten van het traject zijn de stations viersporig. Alle reizigerstreinen op Gouda - Woerden rijden dus even snel en met de hogesnelheidswissels kunnen de treinen probleemloos in- en uitvoegen zonder aan snelheid in te boeten.
Maar er zitten minimaal 1 - 2 goederenpaden per uur in en die treinen rijden toch echt wat langzamer.

Verstuurd vanaf mijn SM-T820 met Tapatalk
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Dat valt heel erg mee. Die rijden daar ook gewoon 95 km/h.

Als je die viersporigheid goed wil gebruiken moet je trouwens ook nog wat aan emplacement Gouda in combinatie met Goverwelle doen, want in Woerden moeten de ICs op de binnensporen zitten terwijl op Goverwelle de sprinters juist op de binnensporen moeten zitten (om daar te kunnen keren). Het is dus wat meer dan twee spoortjes erbij leggen als je de sporen ook goed wil kunnen benutten.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Wubbo schreef:Hotel van der Werff op Schiermonnikoog heeft een nieuwe bus: als ik het goed zag een ex-Connexxion Lions City. Weet iemand waar dat ding vandaan komt?
Stadsbus schreef:Is als het goed is de Connexxion 5132 geweest ter vervanging van de Hermes 4884.
Gezegd zonder nummertjes: die bus komt van Connexxion Voorne-Putten vandaan.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Was die Hermes 4884 dan die ex-Interlinerbus of heb ik tussendoor nog een bus gemist?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5261
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Die Hermes 4884 is het inderdaad. :Y
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Korte vragen

Bericht door jelmerrr »

cassie127 schreef: Zo heb ik in Zwolle een SNG na een testrit voorbij zien komen... Alleen dan met Ke-deng Ke-deng over de buiten omroep en een personeels lid dat zwaaiend door de cabinedeur aan het meezingen was _O-
Waarvoor heeft een SNG eigenlijk een buitenomroep? Om om te kunnen roepen dat trein vol is?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten