Korte vragen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Alleen in de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] is het per september weg, in de [serie=Sprinter|2019|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] duurt het nog tot eind dit jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De introductie van SNG in de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] is een paar maanden vertraagd (zou eerst in juni zijn). De afvoer van DD-AR daardoor ook.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen
Heeft iemand enig idee waarom IC 2223 (Berlin-Aachen) er meer dan een uur langer over moet doen dan IC 2222 (Aachen-Berlin) met een rijtijd van maar liefst 1u49 tussen Hannover en Münster en daarna nog eens 1u56 naar Krefeld?
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen
Afgelopen zondag zijn er overigens in de 5600 al wat ritjes met SNG geweest. In verschillende samenstellingen.reisthijs schreef:De introductie van SNG in de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] is een paar maanden vertraagd (zou eerst in juni zijn). De afvoer van DD-AR daardoor ook.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Die weekendritten zijn een proefbedrijf inclusief combineren en splitsen voor de dienstuitvoering per september.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 549
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Korte vragen
IC 2223 wordt tussen Münster en Krefeld omgeleid via Bottrop, Oberhausen en Moers via goederenlijnenumbusko schreef:Heeft iemand enig idee waarom IC 2223 (Berlin-Aachen) er meer dan een uur langer over moet doen dan IC 2222 (Aachen-Berlin) met een rijtijd van maar liefst 1u49 tussen Hannover en Münster en daarna nog eens 1u56 naar Krefeld?
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Korte vragen
IC 2222 ging ook via Oberhausen en Bottrop (om het Hbf heen, van Essen-Dellwig naar Bottrop-Boy). Dat stuk via Moers kan toch nooit meer dan een uur langer duren?
Re: Korte vragen
^^^^ heb je toch lekker een uur extra vakantie(reis(tijd..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Da's vanavond.. en het gaat niet eens zo slecht.. *O*en-es schreef:Dus even wachten tot Feyenoord weer thuis speelt
Re: Korte vragen
Zal er binnen niet al te lange tijd een spoorverdubbeling tussen Woerden en Gouda Goverwelle komen?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Daar heb ik nog nergens een plan voor gezien, dus op niet al te lange termijn zeker niet.
Re: Korte vragen
Over die uitbreiding wordt al meer dan 25 gesproken.
En sinds de verdubbeling tussen Woerden en Leidsche Rijn (ik heb het niet over de verdubbeling van de spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal) in 2007 zou dit het eerste traject zijn wat verdubbeld zou worden. Ik hoop het zelf ooit nog mee te mogen maken.
Maar ja de ondergrond is een beetje slap (net zoals de ondergrond tussen Woerden en Leiden).
En sinds de verdubbeling tussen Woerden en Leidsche Rijn (ik heb het niet over de verdubbeling van de spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal) in 2007 zou dit het eerste traject zijn wat verdubbeld zou worden. Ik hoop het zelf ooit nog mee te mogen maken.
Maar ja de ondergrond is een beetje slap (net zoals de ondergrond tussen Woerden en Leiden).
Re: Korte vragen
Hotel van der Werff op Schiermonnikoog heeft een nieuwe bus: als ik het goed zag een ex-Connexxion Lions City. Weet iemand waar dat ding vandaan komt?
Re: Korte vragen
Is als het goed is de Connexxion 5132 geweest ter vervanging van de Hermes 4884.
Re: Korte vragen
Het is niet direct nodig volgens mij. Aan beide kanten van het traject zijn de stations viersporig. Alle reizigerstreinen op Gouda - Woerden rijden dus even snel en met de hogesnelheidswissels kunnen de treinen probleemloos in- en uitvoegen zonder aan snelheid in te boeten.KM46 schreef:En sinds de verdubbeling tussen Woerden en Leidsche Rijn (ik heb het niet over de verdubbeling van de spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal) in 2007 zou dit het eerste traject zijn wat verdubbeld zou worden. Ik hoop het zelf ooit nog mee te mogen maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Is het standaard geworden dat lijn 165 van Alkmaar naar Egmond aan Zee met kleinere e-bussen rijdt? Het lijkt me niet echt een goed formaat bus als het echt strandweer is...
-
- Donateur
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Korte vragen
Waarim staat er op station Delden eigenlijk een bakbordje 3, aangezien daar alleen combis met 2 delige LINTjes horen te komen?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Korte vragen
Dat is gedaan omdat de bus in Egmond om het gebouw heen moet bij het busstation, en dat kan niet met een bus van 12 meter. In het zomerpakket (en dan vooral in het weekend) werd vaak met een grotere bus gereden, ook geleed als het nodig was. Die maakt dan even een omweg via de boulevard om weer in de goede richting op het busstation uit te komen.Marc schreef:Is het standaard geworden dat lijn 165 van Alkmaar naar Egmond aan Zee met kleinere e-bussen rijdt? Het lijkt me niet echt een goed formaat bus als het echt strandweer is...
- AppleMoose
- Berichten: 6031
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Korte vragen
Wellicht een overblijfsel uit de tijd dat er met Plan U werd gereden?JordiBrabant schreef:Waarim staat er op station Delden eigenlijk een bakbordje 3, aangezien daar alleen combis met 2 delige LINTjes horen te komen?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: za 28 nov 2015, 22:46
Re: Korte vragen
Maar er zitten minimaal 1 - 2 goederenpaden per uur in en die treinen rijden toch echt wat langzamer.Suus schreef:Het is niet direct nodig volgens mij. Aan beide kanten van het traject zijn de stations viersporig. Alle reizigerstreinen op Gouda - Woerden rijden dus even snel en met de hogesnelheidswissels kunnen de treinen probleemloos in- en uitvoegen zonder aan snelheid in te boeten.KM46 schreef:En sinds de verdubbeling tussen Woerden en Leidsche Rijn (ik heb het niet over de verdubbeling van de spoorbrug over het Amsterdam Rijnkanaal) in 2007 zou dit het eerste traject zijn wat verdubbeld zou worden. Ik hoop het zelf ooit nog mee te mogen maken.
Verstuurd vanaf mijn SM-T820 met Tapatalk
Re: Korte vragen
Dat valt heel erg mee. Die rijden daar ook gewoon 95 km/h.
Als je die viersporigheid goed wil gebruiken moet je trouwens ook nog wat aan emplacement Gouda in combinatie met Goverwelle doen, want in Woerden moeten de ICs op de binnensporen zitten terwijl op Goverwelle de sprinters juist op de binnensporen moeten zitten (om daar te kunnen keren). Het is dus wat meer dan twee spoortjes erbij leggen als je de sporen ook goed wil kunnen benutten.
Als je die viersporigheid goed wil gebruiken moet je trouwens ook nog wat aan emplacement Gouda in combinatie met Goverwelle doen, want in Woerden moeten de ICs op de binnensporen zitten terwijl op Goverwelle de sprinters juist op de binnensporen moeten zitten (om daar te kunnen keren). Het is dus wat meer dan twee spoortjes erbij leggen als je de sporen ook goed wil kunnen benutten.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Wubbo schreef:Hotel van der Werff op Schiermonnikoog heeft een nieuwe bus: als ik het goed zag een ex-Connexxion Lions City. Weet iemand waar dat ding vandaan komt?
Gezegd zonder nummertjes: die bus komt van Connexxion Voorne-Putten vandaan.Stadsbus schreef:Is als het goed is de Connexxion 5132 geweest ter vervanging van de Hermes 4884.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Was die Hermes 4884 dan die ex-Interlinerbus of heb ik tussendoor nog een bus gemist?
Re: Korte vragen
Die Hermes 4884 is het inderdaad. :Y
Re: Korte vragen
Waarvoor heeft een SNG eigenlijk een buitenomroep? Om om te kunnen roepen dat trein vol is?cassie127 schreef: Zo heb ik in Zwolle een SNG na een testrit voorbij zien komen... Alleen dan met Ke-deng Ke-deng over de buiten omroep en een personeels lid dat zwaaiend door de cabinedeur aan het meezingen was _O-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten