Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Het meereiskaartje is dit keer ook een retour ipv een dagkaart, dus zelfs dat gaat niet. Ik denk dus dat je voor beiden niks anders kunt dan de 40% meereiskorting.

Alternatief is deze dagkaart van €19 https://www.actievandedag.nl/actie-aanb ... lurenkaart
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Wat betreft het meereiskaartje/retour, Met mijn weekendvrij mag ik van Hengelo naar Enschede reizen via Maastricht en Den Helder, en degene die met mij meereist mag dit dus ook. Althans, dat is mij door de klantenservice verteld.

En 19 euro is natuurlijk niet goedkoper dan 18,60, maar het scheelt wel geklooi met 3 verschillende kaartjes (en we kunnen ons eventueel nog bedenken en er iets anders tussenproppen) dus we zullen het eens overwegen :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Dat eerste is niet waar; het meereiskaartje is een retour. Ofwel een retourtje Hengelo-Enschede, ofwel Hengelo-Maastricht. Daarom moet je voor het meereiskaartje tegenwoordig een traject opgeven waarop het meereiskaartje geldig is. Het is dus geen onbeperkt vrije dagkaart.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Ik heb het idee dat de spoorlijn Alphen - Gouda best wel is voorbereid op dubbelspoor, klopt dit?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Op diverse plekken zijn daarvoor voorbereidingen aanwezig inderdaad. Maar ik zie het niet gebeuren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Weet iemand hier toevallig waarom de RB tussen Offenburg en Straatsburg met dieseltreinen wordt gereden terwijl er op het hele traject (voor zover ik kon zien) bovenleiding aanwezig is?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Spanningsverschil tussen Duitsland en Frank's rijk?
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

En omdat de Stadler RegioShuttle RS1 (ook wel bekend als Baureihe 650) nog niet is afgeschreven, die zijn immers pas in 2005 in dienst gekomen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De SNCF heeft behalve TGV’s geen treinen die 15 kV aankunnen. Bij TER Grand Est (Ex-TER Alsace) is wel een serie Walvissen in dienst met Duitse beveiliging. Ik heb begrepen dat voor Mulhouse - Mülheim (Baden) en Strasbourg - Offenburg een aantal bicourante Régiolis zijn besteld die de walvissen daar kunnen vervangen.

De OSB kreeg het vervoer naar Strasbourg in 2003 erbij en heeft toen voor de eenvoud vijf stellen van hun bestaande wagenpark (toentertijd 18 RegioShuttle RS1) aangepast voor inzet naar Frankrijk. In 2021 verloopt de concessie, weet eigenlijk niet of de nieuwe al gegund is, dat moet ik uitzoeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Dat is niet meer waar: de Régiolis heeft ook een versie die 15 kV aan kan, die gaat rijden op de RER van Genève. De regio Grand Est overweegt momenteel een order voor Régiolis die de geëlektrificeerde grensbaanvakken kan bedienen, dus Metz - Saarbrücken, Straatsburg - Offenburg en Mulhouse - Freiburg, die laatste afhankelijk van de plannen van een S-Bahn rond Freiburg.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De Z 31500 rijden op het moment testritten voor Alstom en zijn nog niet afgenomen. Dus het statement dat SNCF nog geen ander materieel voor 15kV heeft klopte op het moment van schrijven :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Kun je met een actiedagkaartje of dagretour van bijvoorbeeld AH, Kruidvat of van de Spoordeelwinkel tegenwoordig ook naar Aken nu de verbinding in handen is van een Nederlandse vervoerder?
En gaat dat ook gelden voor Luik wanneer die verbinding ook geregeld is?
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door cassie127 »

Ja dat kan net zoals Groningen - Leer, alle informatie daarover kan je vinden op de website van Arriva (Limburg).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

Of dat ook voor Luik gaat gelden is niet bekend. In ieder geval niet zolang Arriva er niet rijdt. En als ze wel gaan rijden dan is het de vraag of de Belgen er mee akkoord gaan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Afgelopen zomer is station Zwolle uitgebreid zodat de IC Zwolle - Raalte (s17900) verlengd kon worden naar Zwolle. Nu heeft Zwolle een doorgaand spoor 10, een kopspoor 9 en een doorgaand spoor 8, met een korter perron.
Maar hoe zag dat er eerder ook alweer uit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

en-es schreef:Of dat ook voor Luik gaat gelden is niet bekend. In ieder geval niet zolang Arriva er niet rijdt. En als ze wel gaan rijden dan is het de vraag of de Belgen er mee akkoord gaan.
In hoeverre kunnen ze daar überhaupt niet mee akkoord gaan dan? Het is toch een compleet onafhankelijke dienst van een compleet onafhankelijke vervoerder?

Al bieden ze hun treinen gratis aan, dat moeten ze toch zelf weten?
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen

Bericht door Tochjo »

Meltrain schreef:station Zwolle (...) hoe zag dat er eerder ook alweer uit?
https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/n ... bf0ff1.jpg
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Maar hoe zag dat er eerder ook alweer uit?
Eerder was spoor 9 een doorgaand spoor, het perron van spoor 8 is over het voormalige spoor 9 heen gebouwd. Op de plek van spoor 8 lag niks, maar er was aan de zuidoostkant van de perrons al wel een wissel aanwezig dat nu naar spoor 8 toe leidt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Is de baanvaksnelheid tussen Culemborg en Geldermalsen toevallig verlaagd? De IC rijdt er een heel stuk net geen 100 km/uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Korte vragen

Bericht door Klaasje »

Er is een TSB ingesteld. Hierdoor is de snelheid tijdelijk maximaal 100 km/h.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen

Bericht door marlies »

Wordt het spoor naar het voormalige station Roodeschool eigenlijk opgebroken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Nee, dat spoor wordt namelijk nog gebruikt voor de aardgascondensaat treinen vanaf de NAM-locatie direct naast het voormalige station Roodeschool.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen

Bericht door marlies »

Ooooja, stom, sorry. Heel on-Gronings van me om te vergeten dat de NAM bestaat :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En is er nog iets van het oude station over, of is dat al gesaneerd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Op Google Maps lijkt het stationspleintje al veranderd in een hoopje zand, maar het perron lijkt er nog te liggen. Dat zal nog wel een keertje weggehaald worden, samen met het wissel vlak voor dat perron, dat is dan immers ook niet meer nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten