Bij Qbuzz Utrecht heb ik tot op heden ook vrij weinig aanpassingen voor cashloos betalen gezien anders. Er rijden slechts enkele geledes met een houder voor een pinautomaat, want vooralsnog is er alleen een pinverplichting in de nachtbussen.regenmaker schreef:Qbuzz GD gaat ook niet per 1 januari mee met cashloos betalen. Die vinden het een probleem van het westen. ;)
Korte vragen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Syntus heeft hier op de Veluwe inmiddels wel in elke bus een pinautomaat + scherm + ticketprinter zitten. Toch een wat grotere investering dan alleen een pinhoudertje, zoals ik zie bij Breng.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: RE: Re: Korte vragen
Niet als je alleen de nummers van de treinserie zelf wijzigt en verder er geen aandacht aan besteed dat de treinserie ook ingekort en van route veranderd is.Meltrain schreef:Maar de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] eindigt te Amsterdam Centraal, dus zou het logischer zijn om de normale logica op die serie wel toe te passen. :?Jultar schreef: 2200 is de nieuwe 2600, dus daar klopte de regel gewoon voor, vanuit Lelystad gezien.
Er is immers geen enkele reden om het niet te doen.
(Dan zou ik eerder nog verwachten dat bij de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] de nummering omgedraaid is.)
Waarschijnlijk is er niet eens aandacht aan besteed omdat die regel bij meer treinseries niet meer van toepassing is (zoals de 4500). Klinkt voor mij als een oude regel die nu eindelijk eens geschrapt is.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Echt de meest bizarre actie. Een standaard bijna full-size pin automaat + full size printer + een soort tablet in de bus. Dat kan toch simpeler en goedkoper. Meer onderdelen = kan alleen maar stuk.regenmaker schreef:Syntus heeft hier op de Veluwe inmiddels wel in elke bus een pinautomaat + scherm + ticketprinter zitten. Toch een wat grotere investering dan alleen een pinhoudertje, zoals ik zie bij Breng.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48
Re: Korte vragen
Weet iemand waarom de deur van deze trein die ik een tijdje terug op Arnhem Centraal tegenkwam maar liefst drie verschillende knoppen heeft?
Re: Korte vragen
Een voor lange mensen, een voor rolstoelers en een voor kinders :Y
Re: Korte vragen
Precies.
En ... is dat die trein die als stopper naar Duitsland rijdt?
En ... is dat die trein die als stopper naar Duitsland rijdt?
Re: Korte vragen
Dat is inderdaad een Abellio.
Re: Korte vragen
Bedankt . Dan heb ik het in september op Arnhem Centraal toch goed gezien.
Re: Korte vragen
Er is wel over nagedacht ;)webguy schreef:Echt de meest bizarre actie. Een standaard bijna full-size pin automaat + full size printer + een soort tablet in de bus. Dat kan toch simpeler en goedkoper. Meer onderdelen = kan alleen maar stuk.regenmaker schreef:Syntus heeft hier op de Veluwe inmiddels wel in elke bus een pinautomaat + scherm + ticketprinter zitten. Toch een wat grotere investering dan alleen een pinhoudertje, zoals ik zie bij Breng.
Andere optie was de inbouw van een compleet nieuwe boordcomputer, zoals die in PU en dadelijk Almere. Dat zou meer kosten en langer duren..
Re: Korte vragen
.. en dan slechts 2 kleuren gebruiken.. -o- :(Aking schreef:Een voor lange mensen, een voor rolstoelers en een voor kinders :Y
Re: Korte vragen
Dat is zeker weer niet LHGBTQWTFBBQFTFY-friendly? -o-
Re: Korte vragen
Precies. Als er onderscheid gemaakt moet worden, doe het dan wel volledig, vind ik.
Re: Korte vragen
Of ze wilde bij stadler van hun knoppen af, maar de vuilnisbakken waren vol. :Y
Bij twijfel altijd klagen
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Mwah, ik durf te betwijfelen of je meteen 3 dingen nodig hebt. Zie bijvoorbeeld dit pinautomaat dat je voor 20 euro kan kopen tegenwoordig (ok, was een actie, maar nog)marvinkok schreef: Er is wel over nagedacht ;)
Andere optie was de inbouw van een compleet nieuwe boordcomputer, zoals die in PU en dadelijk Almere. Dat zou meer kosten en langer duren..
Het helpt natuurlijk ook niet dat je wettelijk verplicht een electronisch/papieren vervoersbewijs moet hebben.
Ik wed dat na 3 weken de boel voor de helft stuk is.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Is de Hondekop nog steeds de zwaarste Europese treinstel?
Re: Korte vragen
Al zijn ze er wel mee bezig, er rijden ondertussen al twee Ebusco's rond in Groningen met een nieuwe kassa.regenmaker schreef:Qbuzz GD gaat ook niet per 1 januari mee met cashloos betalen. Die vinden het een probleem van het westen. ;)
Re: Korte vragen
Mompelt iets over lage perrons op sommige Duitse stations aan de route van die Abellio treinentreinleven schreef:Weet iemand waarom de deur van deze trein die ik een tijdje terug op Arnhem Centraal tegenkwam maar liefst drie verschillende knoppen heeft?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Nee, VIRM is bijvoorbeeld al zwaarder (210t vs 235t voor een viertje).Visgraatmodel schreef:Is de Hondekop nog steeds de zwaarste Europese treinstel?
Re: Korte vragen
Hoe wil je zonder bonnetje controleren of mensen betaald hebben na een chauffeurswissel waarbij de bus even onbemand is geweest?webguy schreef:Mwah, ik durf te betwijfelen of je meteen 3 dingen nodig hebt. Zie bijvoorbeeld dit pinautomaat dat je voor 20 euro kan kopen tegenwoordig (ok, was een actie, maar nog)marvinkok schreef: Er is wel over nagedacht ;)
Andere optie was de inbouw van een compleet nieuwe boordcomputer, zoals die in PU en dadelijk Almere. Dat zou meer kosten en langer duren..
https://i.imgur.com/aGpPMcx.png
Het helpt natuurlijk ook niet dat je wettelijk verplicht een electronisch/papieren vervoersbewijs moet hebben.
Ik wed dat na 3 weken de boel voor de helft stuk is.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 12 nov 2017, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto uit quote
Reden: foto uit quote
Re: Korte vragen
In Amsterdam doet men niet aan bonnetjes bij het pinnen, daar wordt na de pintransactie een chipkaart geschikt gemaakt om in te checken. Ingecheckt = geldig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ik begin me af te vragen of het geen idee is, de chauffeurs uit te rusten met een blokje met afscheurbare bonnetjes, waar je dan bijvoorbeeld een stempel op kan zetten
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Een eenmalige chipkaart kost niet zo veel (paar cent als je het goed doet, en al is het een kwartje...) en hoef je dus pas te activeren als de klant m koopt. Verder is de bonprinter meteen een winkelmodel, maar je hebt tegenwoordig ook veel kleinere oplossingen... (HTM BOAs lopen al jaren rond met mobiele (bluetooth) printers en kijk bijvoorbeeld naar pinautomaten die kleine bonnetjes printen)
Re: Korte vragen
Franse conducteurs hebben een bonprinter in hun broekzak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Het zal misschien wel met kleinere printers kunnen, maar in hoeverre zijn die geschikt voor veel printwerk? Als voorbeeld: bij wat drukte op de stadsdienst Enschede kan het zomaar zijn dan je 50 kaartjes in een uur verkoopt.
Daarnaast is een aparte tablet nodig voor de verkoop: voor elk kaartje het bedrag in moeten vullen op het pinapparaat en deze dan aan de passagier te geven is vrij foutgevoelig en daarnaast kost het ook nogal wat tijd. Op de tablet/boordcomputer is het een kwestie van de juiste kaartjes aanklikken en klaar.
Daarnaast is een aparte tablet nodig voor de verkoop: voor elk kaartje het bedrag in moeten vullen op het pinapparaat en deze dan aan de passagier te geven is vrij foutgevoelig en daarnaast kost het ook nogal wat tijd. Op de tablet/boordcomputer is het een kwestie van de juiste kaartjes aanklikken en klaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten