Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Als het werkt hoeft het niet vervangen te worden, dat is goedkoper en daarmee beter voor de reizigers. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Waarom is mat 64 gesloopt dan? :')
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Z2N schreef:Als het werkt hoeft het niet vervangen te worden, dat is goedkoper en daarmee beter voor de reizigers. (A)
Bij de RET werkte ook alle LCD bestemmingsdisplay's gewoon en toch zijn ze allemaal vervangen door LED.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En daarmee is de RET dan dus slecht voor de reizigers :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Daarom is het GVB zo'n steengoed bedrijf. Want een briefje achter de ruit werkt ook, dus dat is het beste voor de reiziger :pos:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Korte vragen

Bericht door AppleMoose »

Lijn 45 schreef:Waarom heeft DDZ nog LCD bestemmingsdisplays?
Wat hergebruikt kan worden, wordt hergebruikt bij de revisies van treinen. Deze schermen zullen waarschijnlijk wel groot onderhoud hebben gehad waardoor ze nu weer zo'n 15 tot 20 jaar meekunnen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
T-hijs
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm

Re: Korte vragen

Bericht door T-hijs »

en-es schreef:
Bollenstad schreef:Heeft iemand enig idee waarom vandaag zo veel Eurobahn-ritten vanuit Hengelo zijn uitgevallen? Nog steeds stroomproblemen? Ben me even aan het oriënteren hoeveel eerder ik morgen naar Hengelo wil reizen om op tijd in Osnabrück te zijn...
Ik heb begrepen dat het weer goed mis is. Hopelijk heb je de aansluiting gehaald!
Zo, beetje trage reactie, ahum. Ja, aansluiting gehaald, makkelijk zelfs. Uur eerder dan gepland vanuit Hengelo naar Osnabrück, want die trein reed gewoon. Daar ontdekt dat het nogal rommelde op de verbinding naar Hamburg. Omdat ik in Hamburg maar een kwartier overstaptijd had, mét grote koffer aan de ene hand en Bollenstad jr. aan de andere hand, heb ik mij vervoegd bij de klantenservice in Osnabrück, alwaar een vriendelijke doch kordate dame mijn verhaal aanhoorde, vervolgens een mooi stempel "Zugbindung aufgehoben" op mijn ticket zette en mij een fijne reis naar Vordingborg wenste.

Ergo: trein van een half uur eerder van Osnabrück naar Hamburg, die met +25 vertrok en met +15 aankwam in Hamburg. Net niet genoeg tijd op dat ieniemini-stationnetje in Hamburg (qua ruimte dan, je zou er claustrofobisch van worden) om Bollenstad jr. naar de wc te laten gaan, maar gelukkig kwam de Deense IC/3 ruim op tijd en mag je daarin ook naar de wc als 'ie stilstaat. De beenruimte in die IC/3 viel me trouwens zwaar tegen, helemaal aangezien we eerste klas reisden. Dat 'ie aan boord gaat van de veerboot is dan wel weer erg leuk.
F.k.a. Bollenstad
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Fles »

Korte vraag: wat is de kans dat ik op een doordeweekse dinsdagmiddag Ehv - Ht in de 3000? 3500? whatever IC naar Hdr een complete bak voor mezelf alleen heb?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Fles »

*O* en wat heerlijk dat ik hier even heel auti kan praten (A)

Op fok vermoord ik iedereen die dat doet namelijk :twisted:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Milco »

Je hebt ieder geval iedere tien minuten een dubbeldekker dus dat scheelt al. Ik denk dat je het beste vooraan of achteraan kan instappen, zeker bij twee treinstellen. De meeste mensen zullen met z'n allen in het midden instappen. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Fles »

Milco schreef:Je hebt ieder geval iedere tien minuten een dubbeldekker dus dat scheelt al. Ik denk dat je het beste vooraan of achteraan kan instappen, zeker bij twee treinstellen. De meeste mensen zullen met z'n allen in het midden instappen. ;)
Voorgebrachte stel was iig leeg, maar ik had wel wat volk verwacht in het stel dat uit Venlo kwam :') Nee dus
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

Fles schreef:*O* en wat heerlijk dat ik hier even heel auti kan praten (A)

Op fok vermoord ik iedereen die dat doet namelijk :twisted:
:6
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen

Bericht door waldo79 »

Welkom terug, Fles.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Korte vragen

Bericht door Fles »

ah dat filmpje ja, ik kon hem al niet meer vinden :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Korte vraag: wat is de kans dat ik op een doordeweekse dinsdagmiddag Ehv - Ht in de 3000? 3500? whatever IC naar Hdr een complete bak voor mezelf alleen heb?
Er rijden niet veel treinen van Ehv naar Hdr, maar die paar die het zijn zijn [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]-en. Als hij uit Venlo kwam was de eindbestemming Schiphol.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen

Bericht door fogeltje »

huibf schreef: Dat gesodemieter met 2 kortingsproducten die niet op een kaart kunnen.
Regel het dan dat in ieder geval de hele route met eenzelfde kortingsproduct te reizen is, dit moet gewoon worden afgedwongen door de provincies. Het wordt hoog tijd dat er EEN vervoerder komt op beide lijnen.
Die folder heeft nodig een update nodig volgens mij. Ik mis het Brabo abonnement. Is dat ook bij beide vervoerders op de gehele lijn geldig? En waarom is Breng Vrij op de hele lijn geldig, maar Breng Vrij Plus alleen Nijmegen - Grave? Ah en nu is de Brabokorting bij beide vervoerders op de hele lijn geldig. Dat zou bij mij toen al heel veel pijn hebben weggehaald. Ik moest nog altijd specifiek de Arrivabussen uitzoeken.
"Een touringcar is geen bus"
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte vragen

Bericht door Daelea »

Heeft iemand een idee waarom IC 2420 uit Dordrecht vandaag tot Duivendrecht rijdt zoals in het weekend, en niet tot Lelystad? Het was een geplande wijziging aan de vertrektijden te zien (bestemming Duivendrecht, niet ingekort), en het is alleen deze trein alleen vandaag, voor zover ik kan zien...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Iets zegt mij dat dat komt door een conflict met de speciale snelle Berlijner: de beide treinen moeten rond dezelfde tijd (09:39) door Weesp, en dan zijn de sporen 1 en 2 al bezet met sprinters.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Wat een ongebreideld amateurisme om iemands stokpaardje te laten galopperen!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Als dit nou de enige ombuiging was viel het nog wel mee, maar dat is nou ook niet het geval... _O-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Super Citea Bros.
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door Super Citea Bros. »

In Eindhoven zat ik afgelopen middag in lijn 402 welke een gelede MAN (9246) betrof. Toen ik op station Eindhoven instapte en wou inchecken deed het incheckkastje het even niet en zei de chauffeuse dat het apparaatje even op moest starten. Op het schermpje van het incheckkastje stond een kruis met "buiten dienst".
Een paar minuten later voordat de bus vertrok kon ik inchecken. Eenmaal bij halte Piazza ging hij weer op buiten dienst.
Dat duurde de hele rit zodat ik uit moest stappen zonder uit te checken. Ik besloot om meteen de eerste bus terug te pakken om daar uit en daarna gelijk weer in te checken en één halte terug te rijden. Maar toen ik daar instapte ging hij i.p.v. uitchecken, inchecken, terwijl ik daarnet dus nog niet had uitgecheckt.

Dus nu is mijn vraag:

Zijn de incheckkastjes van Hermes/Connexxion capabel om alle inceckdata te resetten? Daarbij bedoel ik dat als het systeem buiten werking treed/gereset wordt en na het opnieuw opgestart worden, moet iedereen dan weer inchecken?
Kastjes betreffen de nieuwe die er in 2018 in zijn gezet.
MAN bus best bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Als het systeem opnieuw opgestart is hoef je niet opnieuw in te checken.

Maar als ik je verhaal goed lees probeerde je dus uit te checken in een andere bus dan waarin je ingecheckt had, dat werkt bij een Connexxion/Hermes bus sowieso nooit. Bij Arriva heb ik weleens gezien dat dat wel kan omdat die geen voertuignummer aan de check-in koppelen waardoor het systeem alleen ziet dat je bent ingecheckt en niet dat je het in een ander voertuig gedaan hebt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Super Citea Bros.
Berichten: 20
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen

Bericht door Super Citea Bros. »

Dus dat betekend dat die teller van de eerste bus doorloopt?
Dus dan was ik bij 2 bussen ingecheckt als ik het goed begrijp?
MAN bus best bus.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Je checkt per voertuig in. Als je bij bus 1 niet uitcheckt en vervolgens bij bus 2 instapt, check je daar 'gewoon' in ja.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Bericht door dennistd »

En volgens mij ook nog gewoon als incheck en niet als overstap: er is immers geen uitcheck aanwezig van <35 minuten geleden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten