Korte vragen
Re: Korte vragen
Uh, alle problemen die ik had met een reis die via/langs Siegen liep waren de schuld van NS. Ben wel benieuwd of de ook daar al eeuwigdurende herverbouwing al eens is afgelopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
In 2016 ging het traditionele nieuwjaarsrondje van een ander forum hierlangs, was erg leuk: http://www.smorgensindevroegte.nl/2016/ ... je2016.pdf
Re: Korte vragen
Ik was er een maandje geleden en het antwoord is nee, natuurlijk niet :')Suus schreef:Ben wel benieuwd of de ook daar al eeuwigdurende herverbouwing al eens is afgelopen.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen
De bouwval die Wuppteral Hbf heet is inmiddels wel eindelijk klaar... Hoe lang was het daar eigenlijk een bouwput?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Heel lang. Een aantal jaren geleden was ik er ook en toen was het al een bouwput.
Maar volgens mij niet zo lang als Heerlen.
Maar volgens mij niet zo lang als Heerlen.
Re: Korte vragen
Volgens mij werden ergens in 2012 de winkels in het stationsgebouw gesloten, maar de afgrijselijke voetgangerstunnel naar de binnenstad heeft het nog wel iets langer volgehouden, dat moet eind 2013 zijn geweest dat die dichtging.cassie127 schreef:De bouwval die Wuppteral Hbf heet is inmiddels wel eindelijk klaar... Hoe lang was het daar eigenlijk een bouwput?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 560
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen
Heeft iemand enig idee hoeveel Berkhof Ambassadors er inmiddels in Nederland op lijndiensten rondrijden?
Re: Korte vragen
Minder dan een jaar of vijf terug in ieder geval.
Re: Korte vragen
Dat zou je met open data van de RDW kunnen bekijken, denk ik.
Re: Korte vragen
Syntus op de Veluwe en in Overijssel had op het hoogte punt in beide concessies totaal bijna iets van 200 dacht ik. Waarvan een deel uit beide concessies dan inmiddels in twente is te vinden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Volgens de wiki rijden er 5 in Arnhem-Nijmegen, 62 in Achterhoek-Rivierenland, 44 in Oost Brabant, 2 in Almere, 87 in DAV, 47 in Gooi- en Vechtstreek, 1 in Haarlem-IJmond, 2 in HWGO, 20 in Friesland, 56 in Noord Holland Noord, 83 in Midden Overijssel, 8 in Twente, 131 in Regio Utrecht, 91 op de Veluwe, 4 in Zeeland, 54 in Zuidoost Brabant, 59 in de Zaanstreek en 10 in Zuid-Holland Noord. Dat zijn er 766 in totaal. Daarbij heb ik de onderaannemers niet meegeteld, als je die wel zou meetellen kom je op zo'n 100 extra exemplaren.albertjan96 schreef:Heeft iemand enig idee hoeveel Berkhof Ambassadors er inmiddels in Nederland op lijndiensten rondrijden?
Re: Korte vragen
Er zijn twee soorten inlogpagina's voor WiFi in de trein:
*De oude, met rechts de route van de trein en links een heel klein hokje wat je moet aanvinken, waarna je op de knop kunt drukken en kunt inloggen.
*De nieuwe, met drie tabbladen: "je reis", "internet" en nog eentje.
Maar zit er nog ene logica achter waarom soms het ene scherm getoond wordt en soms het andere?
De laatste twee keer dat ik het nieuwe inlogscherm kreeg, kon ik overigens niet op het tabblad "internet" klikken, waardoor ik ook niet kon inloggen. :?
*De oude, met rechts de route van de trein en links een heel klein hokje wat je moet aanvinken, waarna je op de knop kunt drukken en kunt inloggen.
*De nieuwe, met drie tabbladen: "je reis", "internet" en nog eentje.
Maar zit er nog ene logica achter waarom soms het ene scherm getoond wordt en soms het andere?
De laatste twee keer dat ik het nieuwe inlogscherm kreeg, kon ik overigens niet op het tabblad "internet" klikken, waardoor ik ook niet kon inloggen. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Als je goed oplet zal je zien dat je een nieuwere versie van OBIS hebt als je het nieuwe inlogscherm krijgt. Dan hebben de schermen in de trein ook een iets andere layout met als meest opvallende de scrollende verstoringsmeldingen.
Dat schijnt overigens OBIS 1.8 te zijn, met de nu komende uitrol van OBIS 2.0 zullen alle treinen wel zo'n scherm om in te loggen krijgen. Als ik het goed herinner was er in die nieuwe OBIS versie trouwens ook wat aan gedaan (middels een verbruikslimiet) om te voorkomen dat reiziger 1 een filmpje gaat zitten kijken en reiziger 2 nog amper een webpagina geladen krijgt door het gebrek aan bandbreedte.
Dat schijnt overigens OBIS 1.8 te zijn, met de nu komende uitrol van OBIS 2.0 zullen alle treinen wel zo'n scherm om in te loggen krijgen. Als ik het goed herinner was er in die nieuwe OBIS versie trouwens ook wat aan gedaan (middels een verbruikslimiet) om te voorkomen dat reiziger 1 een filmpje gaat zitten kijken en reiziger 2 nog amper een webpagina geladen krijgt door het gebrek aan bandbreedte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Beetje op de DB/Keolis manier van je krijgt xx aantal MB op volle snelheid per trein per dag en daarna ga je verder op lage snelheid?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Korte vragen
Waarom is er in Nederland eigenlijk geen Wadloper voor museale doelen bewaard gebleven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Overigens heb ik al verhalen gehoord dat ze bezig zijn om er alsnog eentje terug te halen naar Nederland.
Re: Korte vragen
Kun je met de OV-daldagkaart van Primera ook van Breda naar Hulst reizen met bus 19?
Re: Korte vragen
Op lijn 19 zijn aldus de wiki alle Nederlandse kaartjes geldig.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen
Moet je even in de voorwaarden kijken vorige jaar kon dat volgens mij niet.Ferdinand schreef:Kun je met de OV-daldagkaart van Primera ook van Breda naar Hulst reizen met bus 19?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Korte vragen
Op de website van Primera kan ik helemaal niks vinden van die dagkaart. Maar als ik op www.treinreiziger.nl kijk word er gemeld dat hij niet geldig is op grensoverschrijdende lijnen.
Re: Korte vragen
Dat zal wel bedoeld zijn voor lijnen waar de OV-chipkaart sowieso al niet geldig is, kortom in bussen van niet-Nederlandse firma's (De Lijn, TEC, ASEAG etc). Maar Connexxion heeft ook een klantenservice.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8666
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De vraag die nu belangrijk is, is of lijn 19 grensoverschrijdend is op een reis van Breda naar Hulst. De bus rijdt weliswaar via Antwerpen, maar je checkt in en uit in Nederland dus in zoverre lijkt het mij dat het wel gewoon mag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Reizen met de OV-chipkaart kan volgens mij ook alleen van Nederland naar Nederland, uitstappen in Antwerpen mag dus waarschijnlijk niet met de daldagkaart.Milco schreef:De vraag die nu belangrijk is, is of lijn 19 grensoverschrijdend is op een reis van Breda naar Hulst. De bus rijdt weliswaar via Antwerpen, maar je checkt in en uit in Nederland dus in zoverre lijkt het mij dat het wel gewoon mag.
Re: Korte vragen
Na hoeveel foute of missende transacties wordt zo'n dagkaart eigenlijk geblokkeerd? Want het kan natuurlijk voorkomen dat je een keer vergeet om of in/uit te checken (in Antwerpen bijvoorbeeld (A) )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten