Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen

Bericht door dylanwild94 »

Het nummer is van een handheld OV chipkaart systeem.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

En het is herfstvakantie, dan rijdt er doorgaans ook een 8-persoonsbus. Klopt dus mooi met elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Het is geen herfstvakantie in regio Midden, waar zowel Dordrecht als Werkendam onder vallen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Bericht door ODRAIL »

De herfstvakantie in de regio Midden is volgende week.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

Vanuit school nam ik gewoon een Integro waar. Mogelijk is er een handheld meegenomen omdat de kaartlezers stuk zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Dat lijkt me alleszins toch een taxibusje dan. Afgelopen voorjaar fotografeerde ik in Breda een oude buurtbus (ex Veolia 1589) die nu het TCR-nummer 1073 draagt. Vlak daarna zag ik dat taxibusje op een foto op lijn 620, dus 1+1=2 ?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Korte vragen

Bericht door Daelea »

Is de weergave van tussenstations op TBP's onlangs aangepast? Ik kan me herinneren dat ik nog regelmatig plaatsnamen terugzag en korte toevoegingen als 'Zuid' voluit geschreven werden. De TBP op Hoofddorp toont nu voor de sprinter naar Almere:

Almere Oostvaarders
via Schiphol Airport, Amsterdam Z.,
RAI, Duivendrecht, Diemen Z., Weesp,
Poort, Muziekwijk, Almere C., Parkwijk
en Buiten

Dit was toch 'Diemen Zuid' en 'Almere Buiten', bijvoorbeeld? Of loop ik echt een jaar of wat achter [kan ik graag geloven, daar niet van... ;)]
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Volgens mij is dat inderdaad pas sinds kort. Het viel mij in elk geval ook pas deze week op dat Rotterdam Zuid nu als "Rotterdam Z." op de TBP staat.
(Gelukkig wordt Rotterdam Lombardijen nog steeds als "Lombardijen" getoond, want het is ook een tijdje "Rotterdam Lombar" geweest en dat staat superlelijk. :6 )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Korte vragen

Bericht door PHS »

Kunnen ze bij de TBP's niet kiezen voor een strook aan voortdurend bewegende tekst? Dan is er geen noodzaak meer om stationsnamen af te korten en is er meer ruimte voor andere informatie.
erjeebee
Berichten: 1334
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Korte vragen

Bericht door erjeebee »

U bedoelt de goed Nederlandse term "scrollen"?
Kunnen die dingen dat niet alreedsch?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Ze scrollen onder bepaalde voorwaarden tegenwoordig. Scrollen is alleen niet bepaald goed voor als je slechtziend bent, ik vind het zelf rustiger voor m'n ogen als iets niet scrolt maar gewoon af en toe verspringt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen

Bericht door Meltrain »

Betaal je nu wel of niet het opstaptarief dubbel als tussen twee BTM-reizen een treinreis zit?
Gisteren gebeurde namelijk het volgende: met enkele collega's reisde ik vanaf metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) naar het Amstelstation, vervolgens per trein naar Amsterdam Muiderpoort en daarvandaan met buslijn 37 naar de Insulindeweg.
Bij het uitchecken zag ik dat de laatste rit mij €0,18 kostte, terwijl bij een collega €1,08 werd afgeschreven. Het verschil is €0,90, oftewel precies het basistarief.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Hendrik »

Als er minder dan 35 minuten tussen de twee BTM-reizen zit, betaal je niet opnieuw opstaptarief. Ook niet als er een treinreis tussen zit.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Bestaat er iets van een dagkaart voor Lijn 388 Utrecht - Dordtrecht? en zoja waar en wat kost dat ding?

Op de site van Arriva kom ik alleen het Touristdayticket tegen wat geldig is in "Zuid-Holland", maar of die geldig is op de gehele route van de 388 wordt me nergens duidelijk...
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Korte vragen

Bericht door PatrickM »

Voor zover ik weet is die in alle Zuid-Hollandse buslijnen volledig geldig behalve de lijnen die op het kaartje als uitgezonderd staan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

En dan nog een vraag, hoe komt men op een zaterdagavond met dat kaartje terug van Dordrecht naar Utca030? (want dan rijdt de 388 schijnbaar niet :') )
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Korte vragen

Bericht door Stefan »

Die dagkaart is inderdaad geldig op de 388. Je kunt ook een retourtje/stadskaartje kopen (in de weekenden vanaf 9:30 geldig) voor €9,95.

Terugweg op zaterdagavond kan inderdaad wel spannend zijn.... Enige alternatief met deze kaartjes is lijn 16 richting Alblasserdam nemen en daar overstappen op lijn 90 richting Utrecht.

Edit:Je kunt overigens ook via Gr terug, dan met de 387 verder naar Utrecht. Heb je alleen nog een kaartje voor de trein nodig. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Korte vragen

Bericht door DPDelft »

Of gebruik de belbussen naar Gorinchem ipv de trein, daar is de dagkaart namelijk wel op geldig.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door bjorn keith »

Weet iemand of het SchonerTagTicket NRW bij de kaartautomaat in Arnhem te koop is? En als dat het geval is, kan ik daar met mijn Nederlandse pinpas betalen of contant?

De NS klantenservice verwees me voor dit ticket naar Arriva en de NS International klantenservice had nog nooit van het ticket gehoord. :') De ervaring heeft mij geleerd dat de OVinNederland klantenservice goed op de hoogte is van de actuele situatie. Dus alvast bedankt! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Dat zit in de Abellio automaten in Arnhem ja. En die accepteren zowel een Nederlandse pinpas als contant geld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
katvis
Berichten: 788
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Waarom zijn er geen Nederlands treinbouwers meer?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door ArrivaBas »

De laatste Nederlandse treinenbouwer heeft begin jaren '70 het loodje gelegd toen NS Tabot ging benaderen voor de SGM en later, omdat Talbot goedkoper was. De latere subseries Plan V zijn geleverd door Talbot en Düwag. Ik raad je zeker aan Deze aflevering van Andere Tijden te bekijken voor meer informatie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Lijn 45 »

Er is er nog een, Bemo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

De meeste treinbouwers hebben het overleefd omdat ze een grote thuismarkt hadden of omdat ze buurlanden hadden zonder eigen treinbouwers. Nederland heeft een kleine thuismarkt en onze buurlanden hebben ook treinbouwers. Zelfs na de enorme fusierondes blijven die thuismarkten redelijk in stand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

bjorn keith schreef:Weet iemand of het SchonerTagTicket NRW bij de kaartautomaat in Arnhem te koop is?
Daniel schreef:Dat zit in de Abellio automaten in Arnhem ja. En die accepteren zowel een Nederlandse pinpas als contant geld.
Aanvulling: die automaten lusten in tegenstelling tot Nederlandse automaten ook bankbiljetten.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten