Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Mikos »

Het is afhankelijk van de standplaats en het werkpakket in het rooster waarin de machinist zit. Vanuit Utrecht waren er bijvoorbeeld machinisten die wel DM'90 in hun werkpakket hadden zitten, dus kregen ze daar (her-)instructie voor. Maar er waren ook machinisten in Utrecht die geen DM'90 in hun rooster hadden zitten en er dus niet mee reden en dus geen (her-)instructie kregen op DM'90.

Er wordt heel specifiek gekeken naar het aantal diensten dat een standplaats krijgt op een bepaalde materieelsoort, waarna er gekeken wordt of dat in één of meerdere roosters terecht moet komen. Hetzelfde geldt voor wegbekendheid; niet iedereen mag overal komen. En zo wordt alles verdeeld over de roosters; het ene wat meer van dit, het andere wat meer van dat, zodat alles zo efficiënt mogelijk verdeeld wordt. Zo zijn er een aantal machinisten in Utrecht die ook Traxx rijden, omdat zij HSL-diensten draaien. Die zitten in een speciaal rooster.

Per standplaats verschillend, zelfs per rooster verschillend. En dan zijn er nog machinisten die ooit wel ergens (mee) hebben gereden en dat bij hebben gehouden, waardoor ze meer kennis hebben dan anderen binnen hetzelfde rooster. Maar daar niet op reguliere basis op rijden.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Ferdinand »

Hoe duur is een RSG(3)-sneltram ongeveer per stel? Dan bedoel ik het type dat is uitgevoerd met bovenleiding en aangekleed en al met ICT etc.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Je wil er een aanschaffen voor de shuttle naar Bosch en Duin? (A)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door reisthijs »

Ongeveer 5 miljoen. Dat is tenminste wat de RET er 5 jaar geleden voor moest neertellen.
https://www.ovpro.nl/metro/2014/02/05/r ... ekse-lijn/
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Een SG3 kost ongeveer 5 miljoen euro per stel. De oorspronkelijk 16 stellen voor de Hoekse Lijn hadden een prijs van 80 miljoen euro, de nabestelling van 6 stellen voor lijn E had een prijs van 30 miljoen euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: Korte vragen

Bericht door Nathan_NL »

Vraagje, ik hoop dat ik ermee in het goede topic zit, maar hoe meld ik mezelf aan voor de wiki?
Ik heb bij Rotterdam Centraal gezien dat serie [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] onterecht als Intercity staat vermeld onder het kopje richting Den Haag HS. Ik wou dat aanpassen, lid van het forum zijnde, maar bij het inloggen staat: U hebt geen geldige gebruikersnaam opgegeven.
Hoe los ik dit op?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Je zou met je forumaccount moeten kunnen inloggen, maar ik vermoed dat de underscore in je gebruikersnaam problemen geeft. Zal even kijken of ik iets kan vinden verder.

Edit: kan je het eens proberen met je gebruikersnaam in kleine letters?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: Korte vragen

Bericht door Nathan_NL »

Ik heb ff gekeken, maar nathan_nl en nathan_NL geven beiden geen resultaat. Ook Nathan NL en NathanNL werken niet. Ik heb het idee dat dit eerder gebeurd is, maar geen idee hoe ik dat toen heb opgelost...
Nathan_NL
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 jan 2015, 21:44

Re: Korte vragen

Bericht door Nathan_NL »

Ik heb mn cookie-instellingen voor de website gecontroleerd, pop-up blocker uitgezet bij zowel het forum als wiki, maar het probleem blijft
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

En wat doet "Nathan nl" of "Nathan_nl", dat is namelijk het format waarin accountnamen in de wiki zijn opgenomen. Ik zie je account zogauw ook niet tussen de accounts op de wiki staan, maar dat lijkt te komen omdat daar alleen gebruikers staan die ooit op de wiki actief geweest zijn.

Ga even wat testen...

Edit: lijkt met een underscore in je naam op geen enkele manier te werken inderdaad, denk dat het handigst voor nu is om je gebruikersnaam aan te laten passen door een beheerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Ik neem aan dat de korting bij P+R Hoofddorp ook geldt als je met Cxx gaat en niet alleen met NS?
PSA: Links gaan, rechts staan
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Volgens deze pagina niet: https://www.p1.nl/parkeren/hoofddorp . Ik weet dat de P+R bij Amsterdam ook checkt dat je naar het centrum bent geweest, dus dat is zeker mogelijk om te controleren.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Op hoop van zegen een poging gewaagd en het kan dus gelukkig wel _O_
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Misschien mis ik iets, maar waarom zou je bij de Hoofddorpse P&R gaan staan als je met de bus wil?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Korte vragen

Bericht door Durashift »

- Voordelig parkeren (t.o.v. Schiphol zelf)
- Niet de nabij gelegen woonwijk belasten met jouw parkeerdwang, want daar is het nóg iets goedkoper (gratis).
- Geen 10/20 euro saldo op je OV chipkaart willen zetten.. maar gewoon met 4 euro al kunnen reizen (ja, ik weet, het kan ook v.a. 16 euro bij NS door de poortjes)
- In de kantorenwijk rondom Hoofddorp station is geen, openbare legale, parkeerplek te vinden voor passanten.

Ik wilde dat een tijdje geleden ook doen.. maar de bebording bij de ingang vertelde inderdaad dat alleen NS reizen recht op de korting gaven.
Bijzonder dus dat het luka23 kennelijk wel gelukt is met de busverbinding. *bus*

Ik heb toen ervoor gekozen om bij het stadskantoor te parkeren (bus nemen vanaf centrum, die brede boulevard achtige halte.
Want op een doordeweekse dag was er ook geen plek op de openbare parkeerplaatsen op het nabij gelegen industrieterrein..
In mijn geheugen waren de parkeerkosten aldaar een paar euro voor een gehele dag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Daniel »

Tussen de regels door op de pagina over de P+R terreinen op de NS-website lees ik dat het enige vereiste is dat je hebt in- en uitgecheckt met de betreffende OV-chipkaart om korting te krijgen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

trolly schreef:Misschien mis ik iets, maar waarom zou je bij de Hoofddorpse P&R gaan staan als je met de bus wil?
Ik werkte in Hoofddorp waar ik normaliter met de trein heen ga, maar wegens werkzaamheden aan de HSL en overige plannen had ik haast, dus dan was de auto sneller. Vanaf station Hoofddorp naar Hoofddorp Centrum met de bus is het dan wel waard om €11 aan parkeerkosten te besparen :Y
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Snap ik, want ik ben eigenlijk ook een Zeeuws meisje. Maar waarom gedoe als je toch met de bus verder gaat? Je kan je blik ook gratis op straat parkeren bij een andere halte, bijvoorbeeld in De Hoek.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Nou ja, omdat ie dan dus onschuldige burgerslachtoffers met zijn schroothoop opzadelt :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Hij creëert juist ruimte. Dat was toch de gedachte achter het parkeerbeleid (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Korte vragen

Bericht door katvis »

Als ik had geweten dat dat kon had ik het wel gedaan ;)
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen

Bericht door Aking »

Ik kreeg net in de tram, tijdens dat voor mij een voorlopig proces verbaal werd opgemaakt, de vraag of ik rechtsbijstand wilde :lol:

Nu ben ik bekend met de cautie, en weet ik dat het voor politieverhoren al een tijd zo is dat je recht hebt op een advocaat cq rechtsbijstand, maar bij een proces verbaal/uitstel van betaling heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Ben ik alweer zo lang een brave burger ( :') ), of is dit iets nieuws? :o
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Is niet in-uitchecken goedkoper dan braaf zijn? :P
Toch wel benieuwd naar de pakkans dan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Het niet hebben van een geldig vervoersbewijs is een strafbaar feit. De vervoerder mag besluiten het af te doen met een geldbedrag dat de overtreder dan aan hen betaalt, maar kan ook besluiten dit niet te doen en het dossier overmaken naar het openbaar ministerie voor verdere rechtsvervolging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten