Korte vragen

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ja maar Maubeuge niet. :wink:
Gebruikersnaam
Berichten: 629
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Gebruikersnaam »

Ook een goeiemorgen :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Korte vragen

Bericht door Z2N »

Maar als het bij de Belgen (dus inclusief Maastricht) 4 euro is, en bij de Fransen (TER Hauts de France) gratis is, dan vind ik het logisch dat het geen 11 euro kost.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

11 euro? :mrgreen: We hadden de keuze tussen €4 en €13... Ik ben het natuurlijk volledig met je eens, maar pas op met "logisch", we hebben het wel over België hè. :')

Zo staat bijvoorbeeld in de voorwaarden van het grensbiljet naar Maubeuge, Aulnoye-Aymeries of Lille:
Het grensbiljet mag niet gecombineerd worden met een vervoerbewijs van het binnenlands verkeer op het Belgische net, noch op het TER Hauts-de-France - net.
Wat moet dat nou betekenen? Ik zie echt niet in hoe in dit geval iets te combineren valt. Of zouden ze (theoretisch) moeilijk doen als je er een fietsbiljet Maastricht-Maubeuge bij toont? :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je geen tickets kan combineren met stations waar de trein niet stopt.

Vroeger kon je bijvoorbeeld een kaartje Roosendaal Grens - Essen en een regel op de Rail Pass Essen - Brussel combineren en dan op de Benelux stappen, maar zoiets mag hier dus niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Ah, ik snap hem denk ik. In een wereld waarbij het kaartje geldig is van A via de grens naar B en alle treinen op het traject ook stoppen in A en B, komt zo'n situatie natuurlijk helemaal niet voor, maar de Belgen zijn op alles voorbereid zie ik. :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

Vooral voor de kenners van het VRR-tarief, hoe kan ik het goedkoopst een slag Elten doen vanuit Ah/Zv? :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door webguy »

Trouwens, nu Elten open is, worden alle CIV tickets ook aangepast om Elten(gr) te gebruiken in plaats van Emmerich (Gr)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Waarvoor is dat nodig? De naam van het grenspunt hoeft toch geen relatie te hebben met een een grensstation? Anders zou Hazeldonk (Gr) ook niet zo kunnen heten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

julsteren schreef:Vooral voor de kenners van het VRR-tarief, hoe kan ik het goedkoopst een slag Elten doen vanuit Ah/Zv? :Y
In de WC gaan zitten?
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Bericht door julsteren »

:N
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Lastig. Treinsurfen mag niet, en liften zal ook wel geen optie zijn...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen

Bericht door Ardan »

Chrysa schreef: In de WC gaan zitten?
Ik denk eerder dat dat de duurste optie is, er wordt bloedfanatiek gecontroleerd :wink:
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Volgens de reisplanner van Abellio is Arnhem-Elten Preisstufe B en Zevenaar-Elten Preisstufe A1.
Een Einzelticket A1 kost €2,80 (daar heb je er dus wel twee van nodig), een 4-StundenTicket kost €4,20, een HappyHourTicket (als je na 18u gaat) kost €3,19 maar kun je alleen via de app of als Handyticket kopen. Zie https://www.vrr.de/de/tickets-tarife/ticketuebersicht/ Dus ik denk dat een 4-StundenTicket vanaf Zevenaar de beste optie is. :Y
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Bericht door Nitein-Repart »

trolly schreef:Lastig. Treinsurfen mag niet, en liften zal ook wel geen optie zijn...
OV-fiets vanaf Zevenaar. Is nog gezond ook nog.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

En voor 2.30 kan je een ritje maken met de buurtbus naar Elten. *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10555
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Korte vragen

Bericht door trolly »

Spoorlopen kost ook weinig, bedacht ik me.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Korte vragen

Bericht door JothamvW »

Chrysa schreef:En voor 2.30 kan je een ritje maken met de buurtbus naar Elten. *O*
Alleen doordeweeks; me dunkt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
lvdmoosdijk
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28

Re: Korte vragen

Bericht door lvdmoosdijk »

Misschien zijn er hier mensen met verhalen:

https://www.ed.nl/eindhoven/rhc-eindhov ... ~a77b3f2e/
en-es
Berichten: 4458
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Korte vragen

Bericht door en-es »

umbusko schreef:Volgens de reisplanner van Abellio is Arnhem-Elten Preisstufe B en Zevenaar-Elten Preisstufe A1.
Een Einzelticket A1 kost €2,80 (daar heb je er dus wel twee van nodig), een 4-StundenTicket kost €4,20, een HappyHourTicket (als je na 18u gaat) kost €3,19 maar kun je alleen via de app of als Handyticket kopen. Zie https://www.vrr.de/de/tickets-tarife/ticketuebersicht/ Dus ik denk dat een 4-StundenTicket vanaf Zevenaar de beste optie is. :Y
Ik was vandaag in Elten maar tot mijn grote verbazing staat Elten niet tussen de bestemmingen van de Abellio-automaat in Zevenaar. Ik kon dus geen kaartje Zevenaar-Elten kopen. Heb toen maar een kaartje naar Emmerich gekocht. In zowel Arnhem als Zevenaar wordt nergens melding gemaakt van de stop in Elten. Zowel niet op de Abellio-affiches als op de CTA in Arnhem.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Bericht door Chrysa »

Is het normaal dat de Lijn schoolbussen in de zomervakantie niet in de dienstregeling staan in Google Maps, of hebben ze zojuist alle schoolbussen rond Hoogstraten opgeheven? :')
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Etienne »

Ja, dat is volgens mij normaal. De dienstregeling van de schoolbussen kan je pas raadplegen als je een datum na 1 september kiest op de website.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Klopt het dat je in de NS-kaartautomaat alleen enkele reizen NAAR België en retours kunt kopen?

Ik heb morgen namelijk een enkeltje Maastricht-Visé nodig aan vol tarief (ochtendspits) en een enkeltje Visé-Maastricht met 100% korting in Nederland. Nou heb ik net bij de NMBS-automaat een enkeltje naar Visé gekocht (vol tarief NMBS is goedkoper dan vol tarief NS :') ) en vervolgens kwam ik er bij de NS-automaat achter dat ik helemaal geen kaartje terug kan kopen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen

Bericht door Suus »

Klopt! Online kopen kan wel :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Korte vragen

Bericht door umbusko »

Hm, wat gruwelijk onhandig. Maar dank! :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten